Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2011

Stockaryds Stationscafés MC-Träff!

Av Malin wiper - 26 augusti 2011 11:45


 


I morgon 27/8 15.00 så blir det en MC Höst-Träff  i Stockaryd. Ett band som heter Vrong Turn (från trakten)  kommer att spela i  järnvägsparken mitt emot stationen 15.00 Trots att vi har Vaggerydsdagen samma dag så skall vi ändå försöka åka dit efter att vi sett det vi vill på Vaggerydsdagen. Klicka här för att komma in på Stockaryds Stationscafés facebook. Klicka här för att komma in på stockaryds Stationscafés hemsida. Annelie har gjort deras hemsida som är supersnygg. Marianne sköter om den levande facebooksidan


    


Här ett klipp från filmen Easy Rider. Steppenwolf med låten "Born to be wild". Så fort nåt har med motorcyklar att göra så tänker jag alltid på den gruppen och låten så jag har haft detta inne förut. Dom var ett kanadensiskt rockband som bildades 1967 i Los Angeles, Kalifornien. Namnet är taget från den tyske författaren Hermann Hesses roman Steppenwolf (stäppvargen) Deras egen låt Magic Carpet Ride" slog dock nästan lika bra vid samma tid som filmlåten till "Easy Rider". Klicka här för att läsa mer


 


Klicka här för att komma in på Steppenwolfs hemsida


 
 
Karpstryparn

Karpstryparn

26 augusti 2011 13:22

Skitbra låt det där, gillar dock Ebba Gröns version bättre.
MC-träffar har man ju varit en del gånger på, trots att jag inte har någon MC. Är alltid trevligt folk på sådana träffar.

http://www.karpstryparn.blogspot.com

Malin wiper

26 augusti 2011 13:40

Då får jag ta och lyssna på den versionen också. Tack för tipset! ;)

Roligt att du tittade in. Jag har inte heller nån motorcykel men gillar att kolla på dom och som du säger träffa trevligt folk.

Ha en fin dag
Mvh
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards