Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2011

Salong Hon & Han!

Av Malin wiper - 25 augusti 2011 17:00

  

 Ja då har man varit till frissan igen och det känns toppen. Här sitter man så skönt när man väntar på sin tur. Jag hade ingen frisyr alls innan jag klippte bort dom fula torra och slitna topparna.  Jag läser inget medans jag väntar utan filosoferar och bara slappnar av.



Framför mig har jag shamponeringen. Stolarna har massage men inte den sorten där man blir helt sönderknådad....  utan en lättare massage som gör att man slappnar av och nästan somnar till slut.



  Här ser man mig i stolen med min ena frisör som heter Johanna. Hon var blondin förra gången men nu korpsvart i håret. Hon passar jättebra i det också. Här är jag färdigklippt men det ser ändå långt ut. Det är rejält uppklippt och urtunnat. Om jag inte tunnar ur och klipper upp så blir det så tungt och tjockt och så vill jag nte ha det.



 Här ser ni Johanna i närbild. Tjejerna är så fina, glada och skickliga.



Fick även en bild på min andra frisör Sandra som också är helt svarthårig just nu. Hon passar också bra i färgen. Kul att man kan ändra sig så ofta numera. Kunden gav sitt medgivande att vara med på bild



Här en fin och glad tjej till som arbetar där men hon har jag inte haft än. Hon tog fotona på mig och det tackar jag för. Ville inte vara med framifrån för jag känner mig inte fräsch när jag inte kan sminka mig. Har sån allergi på ögonen just nu så inget tycks hjälpa. Kunden gav sitt medgivande att vara med på bild



Så här ser det ut baktill. Dom plattångar nästan jämt numera innan dom klipper.


Tack tjejer för att ni bjuder på er själva....  


Skådespelaren Nicolas Cage har verkligen fått testa många frisyrer i sina filmer...  Han föddes 1964 i Long Beach. kalifornien, och är en amerikansk skådespelare och filmproducent

 

 

 
 
Ingen bild

-nena-

25 augusti 2011 17:56

Kul att få titta in hos din frisör och fin i håret blev du också.

Önskar dig en fin fortsättning på dagen och en skön helg när den kommer.
Kram

Malin wiper

25 augusti 2011 18:08

Vad roligt att du ville titta in ;) Dom är väldigt duktiga på sitt jobb.

Ha en fin dag själv och även helg
varm kram

 
Ninz

Ninz

25 augusti 2011 22:40

Jisses vad fint & tjockt hår du har!! Själv har jag två spridda hårstrån & en i klunga (syftes fel med flit). Det blåser kallt om knoppen när det är vinter vill jag lova :D Jag önskar att jag hade så fint hår som du, lycka! Fast du önskar säkert att du hade något tunnare hår *asg*
Sv; Det blev en BluRay rulle här hemma, men det var lika mysigt det :D
Kram på dig vännen

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

26 augusti 2011 07:22

Det var ännu tjockare när jag var ung och man får vara glad så länge det är så. Inte har du bara några strån ;) jag har sett bild där du har mörkt tjockt med en hästsvans. Inte har jag så fint hår inte. Inte numera och som du säger så gör jag allt för att få tunnare hår ;) det är ju inte klokt egentligen. Jag kan också spela upp BluRay i min spelare som jag har i sovrummet.

Du är för härlig och rolig. Nu piggnade jag till och det spered sig en värme i kroppen

Ha en helt underbar fredag
kramar

 
Petra

Petra

26 augusti 2011 11:34

Du blev jätte fin i håret!! Det är ett extra plus att man har en bra frisörska!! Den frisörska jag gillar bäst är i luleå 1 ½ timmes bilväg :( !!Har tyvärr inte hittat någon här som jag trivs med ännu!!! Men jag ska inte ge upp :)

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

26 augusti 2011 12:21

Tack snälla du ;) Jag har verkligen bra frisörer och det är viktigt för att få det klippt rätt. Vad tråkigt att du har så långt till din frisör. Hoppas du hittar nån närmare så småningom

Ha en fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards