Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

Gissningstävling!

Av Malin wiper - 24 augusti 2011 14:00


Nu är det dags för en gissningstävling igen. Tävlingen avslutas Måndagen den 29/8.


    


Vad är detta? och vad används den till?. Om ingen kommer med rätt svar så får ni en ledtråd 28/8. Jag kan inte visa för mycket eftersom ni är så duktiga på att gissa...  . Ni får länka till tävlingen om ni vill men det är inget krav

 

Första pris


 


Första pris blir dessa "Cult" hängare som är köpta på Mimmis Magasin, med två extra porslinsinsatser att byta med. själva fotoramen är 7x7 cm. Ner till kroken är det 11,5 cm



Man sätter in ett foto eller text och sen trär man in insatsen i hållaren. Insatser finns det hur mycket som helst så det är bara att byta när man blir less. Bra till handdukar eller annat.


Här är dom två extra insatserna som första pristagaren får till sina ramar

 

Pris nr 2



Det är samma pris men då får man inga extra insatser till. Dessutom är dessa helt vita med stjärnor och prickar som mönster.  Andra priset går till den som svarar rätt som nr 2.

   

 

 
 
Petra

Petra

24 augusti 2011 14:10

Ingen aning faktiskt!!Svår nöt att knäcka denna gång med !! Har satt in en bild p min blogg med Flisan så du får se vem det är :)!!!
Kanske en sak man öppnar burkar med som är svåröppnade :) Nä ingen aning vad det är för sak..Ska klura vidare!!

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

24 augusti 2011 14:33

Tack för din gissning Petra. Hade flera tävlingar förut där flera gissade rätt direkt ;)

Då får jag kolla vem flisan är ;)

Ha det bra
kramar och gissa gärna vidare

 
Ingen bild

systern

24 augusti 2011 17:35

Kanske ett designat skohorn att ha med sig i fickan, fast det verkar inte särskilt bekvämt i så fall :-)
Om man får göra fler gissningar så kanske det kan vara ett bokmärke så man vet var man var när man la ifrån sig boken, fast är det en tunn bok känns böjen lite stor...
Nej, jag får helt enklet hålla med Petra om att detta var inte lätt :-)
Kram från Syrran

Malin wiper

24 augusti 2011 17:49

Vad kul att du ville vara med och gissa. Jag törs inte visa baksidan eftersom då vet alla vad det är ;)) jag noterar dina gissningar.

Ha en fin kväll ni båda
kramar

 
Petra

Petra

24 augusti 2011 21:57

Brevsprättare!!!???? :)

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

24 augusti 2011 22:43

Tack för din gissning Petra

kramar

 
Cattis

Cattis

24 augusti 2011 23:22

Jag håller mig i närheten av "systern".
Inte skohorn men kanske en skohållare av något slag.

Jättesvårt men kul sen när man får läsa vad det är. Och givetvis tänker man då: - Ja, just det.

Kram

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

24 augusti 2011 23:24

Tack för att du är med och gissar.

Jag trodde det skulle vara lätt men man ser ju inte riktigt vad det är

kramar

 
Ingen bild

systern

24 augusti 2011 23:26

Då slänger jag in en gissning till - en fot- eller nagelfil. Nu lovar jag att inte gissa mer :-)
Ha det gott!
Maria

Malin wiper

25 augusti 2011 07:19

Jag tycker du skall gissa så mycket du kan ;) det är det som är meningen. Då noterar jag din gissning.

Ha det bra själv syrran
kram

 
Stockaryds Stationscafé

Stockaryds Stationscafé

25 augusti 2011 00:09

Måste vara en kapylöppnare:))

http://www.stockarydsstationscafe.se

Malin wiper

25 augusti 2011 07:21

Vad kul att ni är med och gissar ;) Då noterar jag gissningen.

Ha en fin dag
kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

25 augusti 2011 12:32

Hrm.. jag var tvungen att läsa vad de andra gissat, kapsylöppnare tyckte jag var kul för det har varit många sådana här det sista, varför inte. Någon bättre gissning har jag inte, det jag tänkte för var en sådan man öppnar kuvert med men jag tror inte det är en sådan. Jag får ge mig till tåls och vänta :)
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

25 augusti 2011 13:09

Kul att du är med och gissar. Den ser faktiskt lite ut som en sån. Jag har noterat din gissning

Ha en fin dag
kram

 
ansepanse

ansepanse

25 augusti 2011 15:34

den använder man när man ska äta kräftor

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

25 augusti 2011 16:50

Tack för din gissning.

kram

 
Annelie

Annelie

26 augusti 2011 08:26

Kan det vara en Gardinhållare??
Ha en bra fredag och välkommen till oss i morgon.:))

http://www.ahdesign.se

Malin wiper

26 augusti 2011 08:43

Hej Annelie!

Kul att du vill vara med och gissa. Då noterar jag din gissning och tävlingen avslutas på måndag 29/8.

Det skall bli så kul att komma dit igen och njuta ;))

Ha en fin dag och hälsa Marianne också
kram

 
Petra

Petra

26 augusti 2011 10:28

En dukklämma att hålla fast duken på ute bordet med ??? :) (Dotterns gissning)

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

26 augusti 2011 12:23

Toppen att du gissar på Petra. Hälsa dottern och tacka för hennes gissning ;)

kram

 
Petra

Petra

26 augusti 2011 10:33

Handukshängare /Krok!! :) Nu gissar vi hej vilt ;)

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

26 augusti 2011 12:22

Tack för den nya gissningen

kramar

 
Ingen bild

Systern

26 augusti 2011 13:53

Alltså detta är ju hur svårt som helst och jag kan inte släppa det. Med den nya ledtråden att det ska användas i något mjukt så började jag tänka i banorna om det var en hattnål eller kanske någon form av knapp som man hakar i en hyska...
Har förmodligen hur fel som helst och återkommer med fler gissningar när jag klurat ett tag till :-)
Ha det!
Maria

Malin wiper

26 augusti 2011 14:22

Kul att du fortsätter att gissa. Jag noterar ditt svar

kram till dig syrran

 
Ingen bild

systern

26 augusti 2011 14:04

Jag läste igenom alla andras gissningar och tycker nog att Annelie som gissade på en gardinhållare har en poäng och eftersom jag har tömt mig på gissningar så tror jag på hennes gissning :-)
/Maria

Malin wiper

26 augusti 2011 14:22

Då noterar jag ditt svar igen.

Ha en fin dag syrran och hälsa din man
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards