Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2011

Ritz Konditori och en salig blandning........

Av Malin wiper - 23 augusti 2011 21:00


 


 Min man fick klippa allt gräs denna gång eftersom min nacke är så instabil. Det har varit flera fina soliga dagar nu.



På andra sidan ån har dom hunnit en bit med soldäcket som kommer att bli jättestort.


i har ner till Ritz konditori i går för att ta oss en fika när min man satt hemma och jobbade. Han sköter om llt pappersarbete och datan, plus att fixa jobb till projektet. Dom har redan fått in lite arbeten. Han behöver ju en kafferast också när han kämpar så.... . Dom andra målar och färdigställer lokalerna så dom blir jättefina. Tjejen har ett bra öga för färg och form så hon har valt dom snygga färgerna som går lite mot lila i ett av rummen. Jag skall gå dit och fota igen om ett tag.



Nu hade dom gjort en annan variant av dessa läckerheter. Ser ut som vindruvor och aprikos ovanpå den vågiga grädden



Den här tårtan som dom gör lite då och då är så färgstark. Måste smaka den nån gång när jag gått ner i vikt....   



Jag var tvungen att gå in på Apoteket för att köpa mer ögondroppar för i år har jag haft det besvärligt med allergi. Har varit utan en vecka men nu går det inte längre och dessa funkar jättebra och är utan konserveringsmedel. Dom är så bra på vårt lilla trivsamma apotek, man får alltid hjälp och råd om man behöver.  Det är verkligen skrämmande att vi har en sån miljö så nästan alla har nån slags allergi.



 Jag var in på ICA Supermarket och köpte en ny blomma till denna "Cult" kruka som jag köpte på rea hos Mimmis för nåt år sedan. Blomman heter Bouvardia. Det är en sort jag aldrig haft förut.


 

  Klicka här för att läsa om blomman. Klicka här för att se lite mer bilder på denna blomma



På ICA hade dom fått in burkar i trä för att ha kaffe och te i.



Vågiga ljushållare i olika färger



Mr T håller fram en hjärtformad stekpanna för endast ett ägg.

   


Tätslutande burkar i en stålställning. Sen dom byggde om så har dom massor av roliga och fina saker.



Plats för snaps till surströmmingen...  Jag är själv uppvuxen med surströmming men har inte ätit det på många år. Förut var det en tradition som jag inte hade nån tanke på att bryta. Jag tror att jag la av när magen började krångla så jag inte kunde äta rå lök. Vad är väl surströmming utan lök?...  


Kunde inte låta bli att fota detta varuband där det svämmade över av vattenflaskor... . Ingen risk att bli törstig där inte.



Här är en del av blomsteravdelningen.     

 

 
 
Petra

Petra

23 augusti 2011 21:42

Klart man måste ha kaffe rast :)!!

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

24 augusti 2011 08:25

Ja verkligen som han sliter i anletes svett ;))

Ha det toppen vännen
kramar

 
Sussi

Sussi

23 augusti 2011 23:09

Vilken härligt grön och tät gräsmatta ni hade. Den ser så sommrig och fin ut. Vi har inte behövt klippa vår så många gånger i år. Det har varit alldeles för torrt men nu tror jag bestämt att det ska ta igen för det. Nu har det regnat alldeles för mycket ett tag..
Den blomman var jättefin. Ser nästan ut som luktärt på blommorna (fast fel färg då förstås ;))

kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

24 augusti 2011 08:25

Gräsmattan ser fin ut på bild men är full av mossa ;) Skönt att ni inte behövt klippa så mycket. Blomman är jättefin och hållbar hoppas jag ;)

Ha en jättefin dag
kramar

 
Berith

Berith

24 augusti 2011 07:03

Godmorgon go´a vän :)
Oj det var många fina saker på
en gång ..Burkarna i trä skulle
jag gärna ha i min ägo ...ljushållarna lika
så :)
Vilken fin blomma du köpt , den pryder verligen
sin plats :)
Ha en riktigt bra dag vännen , varma kramar :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Malin wiper

24 augusti 2011 08:24

Dom burkarna var jättefina och såg lite slitna ut. Hoppas bara att blomman är lättskött ;)

Ha en fin dag själv goa du
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

25 augusti 2011 12:29

Såå mycket gott, tänk vad starka ni måste vara som står emot varje gång!
Lite kul med allt mineralvatten, någon som skulle köpa en årsförbrukning på en gång tro?
Blomman som du har köpt ser jättefin ut, den påminner ju faktiskt lite grann om blommorna i porslinsblomman.
Ha en fin dag. Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

25 augusti 2011 13:10

Jag har inte varit så stark, har spårat ur hela tiden så nu är jag på gång igen ;)) får se hur det går. Jag tror dom skulle ha vattnet till nån sammankomst. Du har så rätt i att den påminner om porslinsblomma

Ha en fin dag själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 18 maj 16:30

    I förmiddags gick jag förbi vår busshållplats när jag var på väg ner till centrum. På håll såg jag denna barnvagn (sittvagn), och blev så ställd när jag inte såg nån bredvid vagnen så jag blev lite oroligatt ett barn satt ensam i vagnen. När...

Av Malin wiper - Lördag 18 maj 10:00

     Vi var ju och såg återinvigningen av Aseaströmmen i går och jag började med att filma Västerås Stadsmusikkår. Dom spelade jättebra och sen hölls det invigningstal. Dom borde ha avspärrat så man hade vetat vad man hade att hålla sig till. Mån...

Av Malin wiper - Fredag 17 maj 09:45

    I går då vi var på väg ut på vår promenad så såg jag nåt på gräsmattan men det såg så märkligt ut. Jag gick närmare och då såg jag att det var en hare. Den låg blixtstilla och när jag närmade mig med lätta steg så reagerade den inte så jag b...

Av Malin wiper - Torsdag 16 maj 08:15

    I går promenerade vi bort till ICA Ettan som ligger 1,1 km från oss. När vi gick där på trottoaren så hörde jag nåt som prasslade bredvid mig och det visade sig vara en kråka. Den var jättenära mig så den blev jätterädd och flög iväg så snab...

Av Malin wiper - Onsdag 15 maj 09:15

    Min man gjorde ett jättefynd för några dagar sen på Röda Korsets second hand. Han köpte denna skjorta för endast 75 kr och den var helt oanvänd och kommer från Stenströms . Där kostar skjortor från 1.600 kr upp till över 2000 kr. På etikette...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards