Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 juni 2011

Unicef!

Av Malin wiper - 20 juni 2011 08:47


Vicke hade denna behjärtansvärda animering i sin blogg i går. Klicka här för att komma in på hans inlägg och läsa vad han skrivit. Klicka här för att komma in på Unicefs hemsida. Jag skriver under på det som står på animeringen och det är en skam att barn skall behöva lida och bli utsatta för en massa hemskheter överallt i världen.


 
 
Cattis

Cattis

20 juni 2011 09:51

Just nu räcker det nästan att komma utanför dörren för att veta att det är barn som lider.
Igår fick jag höra av min äldsta dotter att de fått information på jobbet (dagis) att de ska vara uppmärksamma på en man som lockar iväg barn med olika saker för att kunna utnyttja dem.
Vill inte ens skriva ordet för jag mår så illa bara jag tänker på det.
Och detta sker i mitt lilla lilla samhälle.
Vad händer då ute i den stora världen.
Stackars barn. Ja, stackars många människor som blir utsatta för våld och annat.

Sv: Många många kramar till dig.
Det är så skönt när man vet att det är någon som förstår hur det är när man inte mår så bra.
Alla gör ju inte det. "det är väl inget"
Om alla fick känna av varandras smärtor och lidande en enda gång i livet så skulle nog världen se annorlunda ut.
Mer medkänsla.

Ha en jättefin dag vännen.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

20 juni 2011 09:55

Ja du det händer mycket otäcka saker i vår närhet. Jag mår också illa av bara tanken. Det sker nog överallt. Det har funnits i alla tider men det verkar värre nu. Ja du det är inte alla som förstår hur det är att ha våra skador som inte jämt syns utanpå. Håller med om det du skriver på slutet. Mer medkänsla behövs verkligen men det finns som sagt en massa sjuka människor därute.

Ha en jättefin dag själv
varm kram

 
Gilla

Gilla

20 juni 2011 11:03

Hej Wiper!

Jag håller verkligen med om att vi måste ta hand om de barn som far illa. Jag skrev hos Vicke igår om det.

Svar: Välkommen till min sida. Jag tror inte att vi har varit i kontakt tidigare. Det var snällt av dig att rösta på mina bilder. Jag är faktiskt mallig själv över storkboet. För det finns ju inte så många.

Just nu känner jag mig lite rörig i huvudet, för jag har för mig att jag har skrivit om det förut. Men jag känner inte igen din sida. Så jag har kanske tackat nån annan för det. Sånt är det när man blir gammal.

Du har en riktigt trevlig sida och det verkar ju som om du har ett stort musikintresse.

Filmen Vänd dem inte ryggen såg jag på premiären i Helsingborg. Det var den första kontakten med Rock and Roll för mig.

Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

20 juni 2011 11:16

Du har inte skrivit förut så inte är du virrig ;) Då skall du se mig ;) får rätta fel i min blogg hela tiden. Man har inte samma minne och uthållighet som före. Dessutom är jag utbränd och har en nackskada också. Dina bilder var jättefina och bra tagna. Storkboet var en höjdare. Kul att du gillar min sida. Jag gillar din också. Länkar till din sida så jag kommer ihåg att gå in och kolla med jämna mellanrum.

Vad kul att du sett den filmen på premiären. Då är jag nog lite yngre än dig. Jag har sett den senare i livet.

Jättekul att du tittade in

Ha en fin dag
kram

 
Gilla

Gilla

20 juni 2011 12:03

Nu har jag verkligen blivit konfunderad. Jag klickade på ditt namn Malin förut och kom fram till att du hade bytt blogg och är tillbaks med en ny blogg. Men när jag klickar på den uppgiften kommer jag till en Annelie. Förstår inte nånting. Hon kommer inte ens ihåg att hon har kommenterat hos mej. Men det har hon nu. Du kan ju kolla själv. Förra gången jag skrev hos dig, så kopierade adressen och kom hit.

Svar: Du får så gärna länka till min sida och du får kalla den vad du vill. Annars är ju namnet på min sida Kärvänligt 2. Gilla går ju också med rätt adress.

gilla Gilla! ;-G

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

20 juni 2011 12:31

Det lät verkligen märkligt. Detta är min tredje blogg men denna har jag haft i drygt 2 år nu. Annelie är en av mina bloggvänner. Jag såg inte din bloggtitel men nu ser jag vad du kallar den för och då får det bli "Kärvänligt 2"

Ha en fortsatt fin dag
kram

 
Stevie

Stevie

20 juni 2011 12:36

http://youtu.be/1jnalTRJhyo

http://esthonianangel.blogspot.com

Malin wiper

20 juni 2011 13:41

Han sjöng verkligen så man fick gåshud. Lite falskt på vissa ställen men det slipas bort så småningom när han blir varmare i kläderna.

kram

 
Gilla

Gilla

20 juni 2011 17:36

Ja, kärringen är gammal bara så du vet det. Men det är ju kul att du ville vara i kontakt med mig i fortsättningen. Jag sätter dig på min lista också.

Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

20 juni 2011 17:58

Nu måste det ha blivit nåt missförstånd. Inte tycker jag du är gammal inte. Vi är säkert i samma ålder men eftersom du har sett filmen på premiären 1955 så skrev jag så men jag menade inget illa. Jag har bara några år kvar till pensionen.

Ha en fin kväll
kramar

 
Gilla

Gilla

20 juni 2011 18:22

Jösses tös! Du tror väl inte att jag tog illa upp för din kommentar. Absolut inte. För att du ska veta så är jag pensionär sen många år tillbaka och ska fylla 76 i september. Det skäms jag inte för.

Nu kommer jag att lägga upp dej hos mina bloggvänner också.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

20 juni 2011 18:59

Det var skönt att höra ;) Det är väl ingen ålder numera och du är ju så pigg och häftig. Man behöver verkligen inte skämmas för sin ålder. Jag är själv på väg mot pensionen och man känner sig inte gammal. Min farmor blev 105 år så jag skall blogga tills jag stupar :D


Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards