Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 april 2011

Mimmis stickcafé del 3!

Av Malin wiper - 18 april 2011 09:25

    


Så här ser det ut i min påtbräda nu. Jag fick hjälp av Ankis (mamma byter bo):s mamma som hade sysslat med sånt här själv. När jag kom hem så fortsatte jag lite och fick in greppet helt så nu går det som en dans.


  


Nu hänger det så här mycket under. Det ser lite glest och konstigt ut längst ner men det kan man tydligen fixa efterråt. Det är inte alls nåt svårt nu och det är en skåra mitt fram på plastpiggarna som underlättar när man lyfter undre maskan över den övre. Eftersom man mest rör händer och handleder så kände jag inget i nacken efterråt men efter att ha hållit på en stund hemma också så fick jag lägga av när jag började bli lite yr. Blev lite besatt...  


   

Här står Mimmi och fixar med lite papper i en låda.


   

Det fanns lite uppstickade barnkläder i en korg hos Mimmis. Kolla in vilken söt väst...  


   

Den här färgen är ju superfin


  


Här en söt stickad flickklänning. Garnet finns i dessa färgskalor. Garnet heter "Järbo garn"Klicka här för att komma in på Järbo garn   


  

En söt barnmössa 


  

På bordet låg denna bok som en man har skrivit. Han heter Johan Bursell. Klicka här för att komma in på Johan Bursells virksida. Jättekul att det blir fler och fler män som virkar och stickar. Det är ett hantverk som passar alla. Kom ihåg när jag växte upp att min pappa satt och sydde ryamattor som var populära då. Nu är dom visst tillbaka igen.


Så här ser Johan Bursell ut. Klicka här för att komma in på hans blogg.


  


Såg denna fina somriga gardinkappa som jag själv blev lite sugen på men har ingenstans där den passar tyvärr


   

Här har dom ett eco garn i olika fina nyanser.


   

Så här ser etiketten ut. Marks & Kattens fanns när jag var ung också. 


  

Efter 2 timmar var det roliga slut och vi är på väg hem men som ni ser så dröjer vi oss kvar lite. Jag glömde att be nån fota mig också men det glömmer jag alltid.


  

Utsidan av Mimmis pryddes av två krukor med påskris


  


Jag trodde att jag såg dubbelt. Helenas väninna hade köpt samma häftiga cykel som henne.


Tack snälla Mimmi och Helena som satt igång detta stickcafé för att vi skall kunna träffas och umgås under trevliga förhållanden. Med er glädje och entusiasm blir det fullfjädrat...   



 
 
ansepanse

ansepanse

18 april 2011 12:38

låter spännande med stick-kafé :) men vad är det för något du gör med påtbrädan? stickar man liksom? vad ska det bli det du gör, jättefina plagg du visar upp
en jättefin dag till dig också
bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

18 april 2011 13:40

Det skall bli en silkig tunna blank halsduk om jag nu lyckas ;) Man stickar i påtbrädan

Ha en jättefin dag själv
kram

 
Lena

Lena

18 april 2011 18:05

En sån söt mössa fick jag till Anna när hon var liten:)Finns kvar än i gömmorna till en liten tjej om det blir det nån gång:)

Mår du bättre i din rygg nu?

kram

http://wilenas.blogspot.com

Malin wiper

18 april 2011 18:06

Vad kul att att du haft en sån till din flicka. Ja du det är bra att spara lite barnkläder.

Jag är bättre i ryggen av mina övningar och promenader och äter nu bara 2 taletter/dag

Ha en fin kväll
kram

 
helga

helga

18 april 2011 19:06

Vad mysigt ni verkar ha det tillsammans...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

18 april 2011 21:06

Vi hade det toppen.

Ha en fin kväll
kram

 
Sussi

Sussi

18 april 2011 21:29

Oj, det där såg svårt ut! Skönt dock att du inte får ont i nacken av att hålla på..

Sv. Det var den tjej som vi var hos på inflyttningsfest i lördags som ägde dom rosa detaljerna. Men jag håller med dig. Superfina var dom :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

19 april 2011 08:33

Det är svårt i början innan man kommer på knepen men sen går det av bara farten.

Oj! då missförstod jag ;) det var läckert med det rosa

Ha en fin dag
kramar

 
Glimz

Glimz

18 april 2011 21:45

Vilken succé kväll, det är lät helt underbart! Förstår att du storm trivdes, det hade jag oxå gjort =) Visst är det väl roligt när man hittar ett nytt intresse :)
BamseKramen till dig vännen

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

19 april 2011 08:32

Ja du och det var folket som gjorde att allt blev toppen. Alla var så trevliga och avslappnade. Jag var så nervös och hade lite torgskräck i söndags men det gick jättebra. Jag är ju ingen stick och handarbetsperson men att bara träffa nytt folk är kul.

Ha en fin dag vännen
kramar

 
Maya

Maya

18 april 2011 21:57

Nu är blogginläggen uppe! Äntligen!

Gonatt & sov gott!
(eller godmorgon, hoppas Du sovit gott - om Du läser detta på morgonen)
Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

19 april 2011 08:31

Då kommer jag in till dig vännen.

Då får jag säga God morgon istället ;)

Ha en fin dag
kram

 
skrivmoster

skrivmoster

18 april 2011 22:41

Bravo, det går framåt på påtbrädan! Jag förstår att man kan bli smått besatt...!

Så många fina barnplagg! Nu blev jag så sugen! Mössan har jag gett lillan som jordgubbsmössa. Den blev så söt! Mycket fint och trevligt har jag sett och det känns kul, att det finns så mysiga ställen!

Ha det så bra! Kramar!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 april 2011 08:30

Ja du det går rätt snabbt när man får in greppet och tar inte på kroppen på samma sätt. Kan ha den i sängen och i trädgården, ja varsomhelst.

Ja du det fanns hur mycket som helst av stickat där och Mimmi har så många garner.

Ha en bra dag
kram

 
Fina frun

Fina frun

19 april 2011 02:53

sticka med plåtbräda???

http://finafrun.se

Malin wiper

19 april 2011 08:29

Påtbräda står det i sista inlägget. Får kolla om jag stavat fel i dom andra.

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards