Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 april 2011

Sömnbrist!

Av Malin wiper - 16 april 2011 09:50


click to create your own

Både Mr T och jag har sovit uruselt i natt så vi vaknade alldeles nyss. Han håller på med frukosten så vi kan sitta och mysa ett tag. Nu blir lunchen fördröjd men vad gör det om 100 år...  . I dag skall vi röja lite i källaren så det blir inga nöjen här inte. Mr T var ute och gick en långpromenad med sina vänner i går och dom plockade björkris till oss kvinnor så vi kan göra påskris (inte för att ge smisk)...  . Det var så underbart väder i går och det ser ut att bli detsamma i dag. Jag har inget intressant att skriva som ni ser och är inte riktigt vaken...  Vaken kommer jag att bli av min muskelavslappning som gör att man även blir pigg.

 


 


Nu är frukosten klar så jag återkommer och svarar på era kommentarer...   

 

 
 
skrivmoster

skrivmoster

16 april 2011 10:50

Här är det samma fenomen... jag sov en väldigt kort natt och steg upp redan kl. 5! Och klockan 9 somnade jag där jag satt... och kröp därför ner i sängen tills TELEFONEN skrällde och väckte mig just när jag mådde som bäst... Men mannen hade kaffe som hjälp och nu är jag igång igen!

Har tittat runt på alla dina fina foton och jag är alltid lika förundrad över så mycket vackert du har att visa oss och fresta med!

Solen skiner och det blir en fin dag! Önskar er detsamma och ta det lugnt i röjningen!!
Kramar!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 april 2011 11:43

Då har vi haft ungefär samma natt. Härlit att din man också kokade kaffe och pysslade om dig lite. Kul att du gillar mina bilder. Solen har kommit fram här också. Det blir ingen röjning förrens lite senare för vi har blivit beroende av promenader så det blir nr 1

Ha en jättefin dag
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

16 april 2011 12:12

Här var inte sömnen något vidare heller. Var riktigt trött när jag gick och la mig men sedan vaknade jag flera gånger under natten. Skönt när man kunde ligga kvar en stund extra i sängen, är det lördag så är det :)
Vad mycket fina saker de har på Mimmis. Skönt att du känner dig såpass bra att du ska dit imorgon. Hoppas du får det riktigt trevligt.
Vilken gentleman Mr T är som hjälpte dem fixa luft i däcken.
Hoppas att ni får en riktigt fin lördag.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

16 april 2011 14:51

Det verkar vara många som sovit dåligt i natt. Kan det ha varit fullmåne tro?. Ja du Mimmis är toppenstället. Det skall bli så kul att gå till stickcaféet än om man inte kan göra så mycket. Mr T är en riktig hustomte ;)

Ha en jättefin lördag
kram

 
Ingen bild

Mia

16 april 2011 21:33

Sovit som en klubbad inatt jag. Det är jobbigt att inte kunna sova. Hoppas att ni haft en goer dag med sol. Vi har varit i Kungälv i en tårtdekorationsaffär. Mycket fina saker. Som tur var hade de billig bensin i området också. Nästan en krona per liter billigare till skillnad här i Kba. Sen till Ikea i Bäckebol där vi åt god lunch och sedan vandrade runt i hela varuhuset. Väl hemma i Kba igen så blev det en tur på Ica Maxi för att handla lite som behövdes plus att de hade påskgodis för 2,90 hg. Så det har blivit några steg idag. Blev till att vila direkt då vi kom hem. Nu kolla lite film. 27 dresses på 4:an. Ha en fortsatt fin kväll. Kram till dig o Mr T och hoppas ni får sova lite bättre inatt.

Malin wiper

17 april 2011 08:55

Hoppas du sovit gott i natt också. I dag känns det bättre här för vi har båda sovit gott och är uppe i rimlig tid. Det låter spännande med tårtdekorationsaffären. Vi brukar också söka upp mackar som har billig bensin för nu är den skyhög. Nu blev jag nostalgisk när du nämner IKEA i Bäckebol. Så många gånger som jag var dit när jag bodde i Göteborg. Vi brukar också gå på ICA Maxi fast i Jönköping. Det var billigt påskgodis. Jag såg den filmen i går också. Den är bra och smårolig.

Mr T skickar en kram tillbaka till goa du

och jag gör detsamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards