Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Lapptäcke från min svägerska!

Av Malin wiper - 24 februari 2011 17:11

  


Min man gick ut för att hämta posten och kom in med detta stora paket som var adresserat till mig...  Jag blev naturligtvis nyfiken och slet upp paketet...  

 

   

Det visade sig att min svägerska (brorsans fru) skickat ett täcke i lapptäcksteknik till mig som hon tillverkat...  Det är så fluffigt, vackert och välgjort. Hon är så duktig på hantverk, det är hon som gör den fantastiska keramiken och fågelkorten också. Jag har nyss suttit i soffan och haft denna över mina ben och kännt mig så mysig.


  

Hon har till och med broderat in mitt namn i täcket...  

 

  

 

Jag har nu lagt den över soffkanten för att kunna nå den lätt och sen är den ju som ett smycke så den pryder sin plats. Tusen tack kära svägerska för denna...    Den kommer att bli flitigt använd men bara av mig, den är bara min....  

 


 
 
Helga

Helga

24 februari 2011 19:16

men så gulligt av henne att göra detta till dig! Det var ett jätte-jättefint täcke!

http://helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

24 februari 2011 21:03

Ja det var jättesnällt. Hon är jätteduktig.

Ha en fin kväll
kram

 
Stevie

Stevie

24 februari 2011 21:19

Vilket läckert Lapptäcke!
:)
Här tittas på James Bond på TV4+ just nu
:)
Kram
Stevie

http://metrobloggen.se/esthonianangel

Malin wiper

25 februari 2011 08:15

Kul att du också tycker det. James Bond är en höjdare och vi har hela serien.

Ha en fin dag
kram

 
fru-glad

fru-glad

24 februari 2011 21:26

Så snäll svägerska du har, det var ett jätte vackert lapp-täcke.Måste vara roligt för dig att det är ditt namn på också så personligt bara till dig.
Kramar och en fin kväll till dig

http://fru-glad.bloggplatsen.se

Malin wiper

25 februari 2011 08:15

Ja hon är jättesnäll. Det blir som du säger personligare med namnet på och jag blev faktiskt så rörd så jag fick en tår i ögat

Ha en fin dag kära du
kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

24 februari 2011 21:40

Det var verkligen en snäll svägerska. Lapptäcken som är så fina! Ditt var extra fint med namnet broderat.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

25 februari 2011 08:14

Ja hon är jättesnäll och jag blev så otroligt glad. Verkligen en höjdare att få sitt namn på det också

kramar

 
Cattis

Cattis

24 februari 2011 21:47

Det var längesen jag såg ett lapptäcke.
Idag är det mest tunna fleecefiltar som folk har i sina hem på soffkanten.
Du är lyckligt lottad du som har ett sådant.
Och hemmagjort.
Jättefint.
Hemmagjorda saker tycker jag är värt hur mycket mer som helst än köpta maskintillverkade saker.

Kram och sov gott.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

25 februari 2011 08:10

Det blir lite fluffigare och mysigare under ett lapptäcke. Dessa filtar är för varma tycker jag. Dessutom hemmagjort ;)

Det är verkligen skillnad på hemmagjorda och maskingjorda

Ha en fin dag
kram

 
Sussi

Sussi

24 februari 2011 22:06

Men vilken trevlig överraskning och vilket fint lapptäcke. Förstår att du kommer mysa under det i framtiden :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

25 februari 2011 08:09

Ja det kan man kalla glad överraskning. Det skall jag mysa under mest varje dag ;)

Ha en fin dag
kram

 
Helene

Helene

24 februari 2011 23:45

Oh, vilket mysigt lapptäcke!! Vad duktig din svägerska är och vad kul att hon broderade på ditt namn oxå.
IKEA, har en liten butik med mat och godis och vi brukar åka dit nån gång ibland när suget blir för stort ;0) ....... Visst ser Aunt M bra ut, man kan inte tro att hon har fyllt 95!!! Tårtan var jätte god, det vita var nån typ av maräng och inte alls så söt som man kan tro! Flickorna på bilderna är min väns barnbarn Elizabeth & Rachel, Elizabeth den äldsta skötte kaffebaren på partyt, hon gjorde ett jättebra jobb med att servera kaffe och kul tyckte hon att det var oxå!!! Jag har nått jag skulle vilja skicka till dig, men jag har inte din adress kan du maila den till mig?
♥ Helene

http://www.sistersgiftcompany.com

Malin wiper

25 februari 2011 08:07

Ja hon är jätteduktig. Jag är jätteglad. Aunt M ser verkligen bra ut och tänk att få vara så pigg och alert i den åldern. Vad kul att ni hade det bra på partyt och tack för att jag fick lite förklaringar. Jag skall skicka nåt till dig också så jag vill ha din adress.

Ha en fin dag kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards