Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 september 2010

3D glasögon och flyg!

Av Malin wiper - 12 september 2010 18:54

 

Bilden kommer från Animatie Wereld 


Ja då sitter man här och har hunnit klart det man skulle och nu är det bara en själv som skall fixas till...    Det känns så skönt att ha så välstädat att man bara går omkring och myser. Det går jättebra när man delar på sysslorna och vilar emellan. Förr så städade man ett helt hus på nån  timme men det var andra tider det. Jag har inte varit ute på hela dan och det känns lite fel men det lär bli desto mer när sonen och Mr A kommer. 

 

             

 

  

 

Min son skickade en fin bild till mig som föreställer flygshowen i Stockholm som han och hans pappa var på för ett tag sen. Flyget fyller ju 100 år i år och jag har skrivit om det i ett inlägg för ett tag sen. Det gamla planet på bilden är en Blérot XI och är ett lätt elegant monoplan.

 

     

 

Blériot XI är ett flygplan som är en vidareutveckling av det monoplan som Louis Blériot använde vid flygningen över Engelska kanalen 1909.

 

  

 

Här en bild innan planet lyfter. Dessa bilder tror jag min son tagit med sin nya 3D kamera och jag skall försöka få tag på ett par bra 3D glasögon eftersom jag kommer att få lite mer bilder

 

   Dessa hittade jag här

 

  

 

Här sitter min sons pappa med några vänner. Det är han i röd jacka.

 

               

 

Jag vet inte hur mycket jag kommer att kunna blogga nu dom närmaste dagarna för vi kommer nog att få fullt upp med att göra. Jag kommer in och bloggar lite när jag får tillfälle. Jag behöver nog en liten bloggvila. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards