Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 maj 2010

Tipset!

Av Malin wiper - 25 maj 2010 15:12

        


  

 

Öljetter är ganska dyra att köpa och jag har ett tips som går ut på att kolla på second hand och gardiner dom säljer. Jag har haft tur några gånger och hittat gardiner för 10:-/längden  och i dom har det suttit 10 st öljetter/längd=20 st och det blir otroligt billigt. Gardinen ni ser på bilden är en sån och jätteful men vad gör väl det när jag bara skall ta tillvara på öljetterna. Det är inte så ofta det händer men det gäller att hålla ögonen öppna. Det blir till och med billigare än på IKEA. Sen har jag köpt på mig öljetter när vi varit ute och sett oss omkring på landsbygden där det dyker upp små affärer lite överallt som säljer billigt.

 

  

 

Detta har jag hållit på med en del av dagen i dag. Nu är alla våra sommarkläder tvättade och strukna och det känns toppen. Vi fick upp så mycket på vinden nu tack vare att vi köpt så många förvaringsgarderober och inget ligger i kartonger. Det är en fröjd att gå upp på vinden. Vi skall fixa nån slags belysning där också för som det är nu så kan man inte gå upp

på kvällen utan en stark ficklampa.   

 

                  

 

Jag gick igenom mina hudvårds och hårprodukter och då kom jag att tänka på denna parfym som var min älsklingsparfym på 90-talet. Det är Laura Biagiottis "Venezia Pastello" som är en av dom få som jag tålde. Den kom ut 1995 och jag fick den av min man. Sen köpte vi den på flygplanet när vi var på väg till Venedig. Dom slutade att tillverka parfymen sen och jag blev så besviken men nu är den tydligen tillbaka igen.

 

Klicka härför att komma in på en sida där den finns och många andra parfymer.

 

            

 

På bilden ser ni Laura Biagiotti som är upphovskvinnan till parfymen.

 

                         

 

Laura Biagiotti, född 4 augusti1943 i Rom, är en italiensk modeskapare. Hennes karriär tog sin början 1972, och hon är verksam än idag.

Parfymer som Laura och Roma kommer från Laura Biagiotti.

 

            

 

När man fönar eller plattångar håret så behöver man en värmeskyddande spray för att inte förstöra håret och då kan jag rekommendera denna som jag köper hos min frissa. Visserligen så kostar den 179:- men då har man en som verkligen funkar och håret blir bra. Jag har jämfört och köpt billigare men då blir håret därefter.

 

  

 

Den heter KMS California. Klicka här för att gå in på en hemsida där dessa produkter finns.

 

               

 

Har även köpt denna kräm som man har i håret efter att man fönat och plattångat. Krämen är fuktighetsbevarande och bygger upp hårets struktur. Den skyddar håret mot yttre skador och gör håret lättskött. Den heter "Kerasilk instant silk fluid" och kommer från Goldwell, den kostar 132:-. Dessa två produkter använder frissan själv på mitt hår när jag är där och känner att dom funkar. Nu finns det hur mycket som helst även glansspray. Nåt sånt behövde jag inte förr eftersom jag alltid fick höra att mitt hår var så blankt men sånt tog man inte till sig då utan var självkritisk. 

    

 

Klicka härför att komma in på hemsidan där denna produkt finns och många fler i serien.

      

  

 
 
anna

anna

25 maj 2010 18:03

tack för parfymtipset!

http://www.glamour-och-flaskpannkaka.blogspot.com

 
Monica

Monica

25 maj 2010 18:16

Superbra tips du delar med dig av:))
Det ska jag tänka på i fortsättningen:))
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

25 maj 2010 18:59

anna: Varsågod ;)
Ha en fin kväll
kram

Monica: Kul att du gillar tipset ;)

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

25 maj 2010 19:37

Heeej min goa vän!
vill Tacka för dina värmande kommentarer hos mej..
Blev så glad när jag kikade in och såg att jag var saknad

http://dagslandan

 
-Nena-

-Nena-

25 maj 2010 22:05

Loppis är bra =)

http://nena.bloggagratis.se

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

25 maj 2010 23:48

Det fanns ju en massa tips i det här inlägget. Jag är en sådan som sparar på det mesta för det kan ju vara bra att ha till annat. När man hade häst så sparade man på småsaker när tex ett stort täcke eller något var söndrigt och behövdes slängas. Reservdelar :D

Ang räkorna så tror jag det är svårt för alla att förstå hur små de är. De är ju inte i närheten av äträkor. Just jämförelsen med ärta är rätt bra. Jag såg att jag hade en liten film på en räkling som ger sig på ärtan. Den är bara några mm men syns bra ändå, ska försöka lägga ut filmen någon dag. Blomkrukorna är köpte i Jönköping faktiskt. De gröna med fat på Ikea (har gula också) och de andra på Eko:- .
Hoppas att du får en bra dag (jag förutsätter att du sover sött nu). Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

 
Berith

Berith

26 maj 2010 08:02

Godmorgon vännen =))
Du har så många bra tips , tack för dem =))
Ja denna venizia parfym var/är även min favorit =)
Numer använder jag inte parfym , då jag och många i min omgivning tyvärr är asmatiker ....
Önskar dig en riktigt bra dag , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

26 maj 2010 09:00

Lisa: Vad kul att se dig igen. Klart att du är saknad. Skall gå in på din sida sen

Ha en jättefin dag
varm kram

-Nena- Ja du det är jättekul att bara gå omkring och kolla på loppis

Ha en fin dag
varm kram

Sanna: Ja du det är så roligt att se skillnaden mellan en ärta och räkorna då förstår man hur små dom är ;)

Tack för att du talade om vart du köpt krukorna. Skall kolla i dag när jag åker till storstan.

Ha en fin dag
varm kram

Berith: Godmorgon till dig själv :) Kul att du gillar tipsen. Jag kan inte heller ha parfym längre och min man har också astma. Fast denna är jättemild men det hjälper inte.

Ha en riktigt fin dag själv
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards