Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 maj 2010

Äldreboendeskandal!

Av Malin wiper - 25 maj 2010 07:38

                             



I dag är det lite regntungt i luften och ser inte ut att bli nån solskensdag. Jag själv är inte ledsen för det eftersom jag mår som bäst när det regnar och det måste nog bero på att det blir så friskt och klart i luften, allt pollen ger sig av och man kan andas lite lättare. Fast det är ju inte så kul när man vill sitta ute och mysa i trädgårdsmöblerna. Min man skall iväg i dag igen till sitt projekt. Han skulle göra ett gästinlägg men har inte hunnit än för det är fullt upp med planering så här i början för han gör rätt mycket datajobb. Fast dom är flera som kan mycket och har värdefulla kunskaper.

 

           

 

När jag ser denna bild så blir jag så full i skratt eftersom bilden inte stämmer fullt ut längre när det gäller äldre Numera springer vi äldre också omkring med en kamera likt en paparazzi istället för att mata fåglarna...    . En bloggvän frågade mig hur det går för min mamma och dom andra på serviceboendet.

 

                

 

Jag skrev i ett inlägg längre ner om fortsättningen men ni kan gå in på kategorier debatt för att läsa. Hon får bo kvar i sitt A-hus men dom på B-huset får då flytta till A-huset inom ett år. Tyvärr så saknas det 4 platser på A-huset så dom räknar kallt med att minst 4 st skall dö innan....  Sen fick vi reda på att det inte är så bra ändå som vi trodde utan dom tänker göra trygghetsboende av A-huset och det innebär att det inte finns bemanning dygnet runt. Då står vi på noll igen och mamma och många andra kan ändå inte bo kvar...  

 

            

 

Syrran och jag orkar inte kämpa längre själva utan har försökt delegera ut lite till dom andra anhöriga också men ingen verkar vilja ta tag i detta så vi har nu en paus men bevakar ärendet. Det blir ett möte på söndag igen så vi får se hur det går. Det händer så mycket vansinnigt i samhället nu att man inte tror sina ögon. Skandal på skandal staplar sig och nu det sista när en läkare får härja fritt utan att nån gör nåt. Om vi gör nåt vansinnigt på våra jobb så är det sparken direkt men en läkare kan lemlesta folk utan att nåt händer...   . Ärlighet varar inte längst som man fått lära sig från uppväxten.

 

             

 

      Nu skall jag i alla fall ta mig ut med eller utan paraply på en stärkande promenad...   Ha en fin dag kära bloggvänner och andra läsare...             

 
 
Sussi

Sussi

25 maj 2010 09:09

Vad tråkigt att ni inte verkar få någon hjälp i kampen. Ensam är inte stark! Man undrar ju om dom inte bryr sig om sina släktingar??
Hemskt att det finns för några platser..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Pisan

Pisan

25 maj 2010 11:36

Dåligt att inte fler anhöriga ställer upp och kämpar. Skandal!!
Du mår bra av regn och jag mår skit... blir ju lågtryckssjuk som jag brukar kalla det.
Hoppas ni får en fin dag! KRAMAR!!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards