Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 april 2010

Mindfullnesspromenad!

Av Malin wiper - 16 april 2010 15:07


    

Jag har nu varit ute på min mindfullness promenad som jag nu inte kan vara utan för det påverkar mig så positivt. Jag njuter så jag ryser och kan nu slappna av på ett annat sätt och ser saker som jag aldrig lagt märke till förut. Här går jag förbi en tjärn som både svanar, änder och andra fåglar brukar hålla till men nu var det nästan tomt.

 

klicka här för att läsa lite om mindfullness 

 

   

En liten fin bro med ett minivattenfall under.

 

  

 

På andra sidan tjärn så ser man en illröd bro och man undrar ju i sitt stilla sinne hur man tar sig dit...  

 

  

 

Sen gick jag förbi vårt fina Bibliotek som heter "Fenix kunskapscenter".  

 

  

 

En liten interiörbild med uppehållsrum på biblioteket.

 

  

 

Bakom biblioteket byggs det för fullt, det skall bli ett konserthus.

 

   

 

Jag fortsätter ner mot strandpromenaden. Denna brygga har tappat sitt fäste och ligger delvis i vattnet.    

 

   

 

Här en båt full med vatten. 

        

 

   

 

Detta är rena gräddhyllan med exklusiva hus på min vänstra sida och vatten på den andra. Det är ändå skönt att man än så länge får gå denna strandpromenad på en vacker stig.        

 

   

 

Det finns hur många bryggor och båtar som helst utefter stigen och här kan dom gå rätt ner i vattnet på från en stege. 

 

   

 

Det beror på att dom håller på att bygga radhus och ett höghus på ett område ovanför där jag promenerar. Där borde dom istället ha anlagt en park tycker jag. Nu blir det väldigt instängt.

 

   

 

Dessa funkisliknande radhus har dom verkligen lyckats med och detta är bara en del av hela området.


 

Jag mår så bra av dessa promenader att jag fått mindre värk i ryggen.

Allt höll på att bli förstört för mig eftersom jag gick in på apoteket för att fråga om detta med gratis blodtryckstagning. Hon sa att jag bara kunde gå ner till Vårdcentralen och ta mitt tryck. Fick  då syn på affichen där det stod att det  var mellan vissa åldrar som det var gratis och upptäckte då att jag passerat bäst före datum....      

 

  

  

Det är diskriminering och jag blev så ilsken inom mig. Det är nästan lika dumt som Gert Fylking berättade i förkväll i går. Han hade fått ett papper från en försäkring han haft i alla år och där stod det att den nu inte gällde. När han läste vidare så stod det: Slutålder...  det låter inget vidare. Jag kommer att skriva till diskrimineringsombudsmannen. Jag var tvungen att ta till alla mina krafter för att kunna gå promenaden och glömma bort eländet...    

 

 

  

 

Jag får väl ställa mig nånstans som denna gamla dressin som står utanför museiestugan...  

 
 
Ingen bild

Cattis

16 april 2010 18:00

Hej där! Går in på din blogg nu när jag precis lagt in mina bilder från förra helgen och ser din bild på vattnet. Härlig bild. Visst är det något visst med vatten? Du verkar tycka om vatten du med. Ännu en sak gemensamt. Jag bara måste ta mig till den delen av småland som du bor för där verkar vara jättefint och massor att fotografer.
Här finns också massor säkert men man ser det inte tror. Var i centrum förra helgen och vi har en underbar skärgård. Kameran? Den tänkte man inte på. From nu åker den ner i fickan jämt.
(har ingen väska) :))

 
wiper

wiper

16 april 2010 19:35

Cattis: Det har du så rätt i så ;) jag älskar vatten och längtar till havet just nu. Kul att du också gör det. Du är så välkommen hit vid ett passande tillfälle. Kameran har blivit min bästa ägodel ;)

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards