Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 mars 2023

Kyrkbacken Västerås bildspel, Leif Palm fotokonst och The Who

Av Malin wiper - 19 mars 2023 16:45


       

Här kommer ett bildspel som jag skapade i dag i Ashampoo  slideshow HD 4 och sen satt in på min Youtubekanal. Det är promenadbilder från Kyrkbacken och även lite annat jag fotat sista tiden.

 

 

Nu har vi fått upp lite fler tavlor i vårt sovrum. Den till höger är bildkonst av Leif Palm i form av en ekorre. Sen har vi kvar att hänga upp lite ovanför våra sängbord men vi kommer att ha det mer avskalat i denna lägenhet för det blir mycket finare

 

  

Så här ser den ut på nära håll en snyggt fotad ekorre här ser man även att den ljusa tapeten har mönster. Vi har två tavlor till av Leif Palm. Min man arbetade ju på Museiforeningen Magnisa stuga sina sista arbetsår och då lärde han känna Leif Palm. Klicka  här för att se vad min man skrev om honom i min blogg 18 mars 2016

 

Klicka här för att läsa om naturfotografen Leif Palm. Han gick tyvärr ur tiden 2016

 

                                                      

 

Sen har vi fått upp en tavla ovanför höga byrån vid min datorplats. Även en bild på min son till vänster där han håller i sin fiol och ett notställ ser man nedanför som vi köpte av en grannes son för ett antal år sedan då vi hade eget hus. Till höger ovanför min datorplats skall jag sätta en hylla med spegel som jag köpte på slutet i vår förra lägenhet men jag har inte hittat hyllan än i alla röra

 

 

Så här såg tavlan ut innan vi ramade in den. Känns lite härligt surrealistisk. Klicka här för att se konstnären Sandra Åkerblom från Konstrundan 2017 i Vaggeryd

 

                       

Tejphållare från Kontorab

I dag har det varit full rulle för min man har satt ihop vår soffa i tv-rummet så nu har vi en början. Före det så tog vi bussen in till Västerås centrum och promenerade 6 km. Efter det så handlade vi sånt som fattades hemma och inte finns i vårt närområde. Vi har haft 5 grader varmt, vindstilla och solsken. Jag skall försöka komma in på  era  bloggar i morgon för nu är jag för trött. Ha nu en fortsatt fin dag 

 

       

The Who med My generation

 

 #bildspel #Leif #ekorre #tavla #Sandra #Who 

 
 
Micke

Micke

19 mars 2023 18:38

Fint att dekorera väggarna med sådant man gillar, här har vi allt möjligt, både arvegods och egna verk.
Döljer våra taskiga tapeter riktigt bra. ;)

Ha nu en fin kväll Malin.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

19 mars 2023 20:46

Det känns verkligen bra. Många minnen också. Det låter toppen med arvegods som ger minnen. Ja du tapeter slits ut och det är inte som förr att dom byter gratis efter ett antal år

Ha en fin kväll själv Micke

 
wiolettan

wiolettan

20 mars 2023 11:04

Så fint du redan har fått det. Det är så härligt att ha flyttat in i något nytt och få se hur det mer och mer tar form, som man vill ha det.
Jag tycker mycket om tavlan med ekorren. Den kommer som nummer ett.
Fint att ni håller fast vid promenaderna, de ger extra energi.
Ha det fint och sköt om dig.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

20 mars 2023 11:09

Vad kul att du tycker det. Det är precis som du säger kul att se hur det tar form undan för undan. Vi båda är också väldigt förtjust i den tavlan.

Det känns verkligen energigivande med dessa promenader som vi fått in på schemat sen ca 2 år tillbaka nu

Ha nu en fin början på veckan Wiolettan

Varm kram!

 
wiolettan

wiolettan

20 mars 2023 11:09

Glömde bort om bildspelet. Mycket bra gjort, fint. Många gamla fina hus var det också och så fina dörrar du har fotat.
Katten är bäst.
Tack och kram från mig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

20 mars 2023 11:11

Tack snälla du ;) vad gullig du är. Håller med om katten ;) den satt sig ner så jag hade rätt lätt att fota den så jag fick lite fler bilder

Tack själv för dina kommentarer. Härligt att man har sån fina bloggvänner

Kramar!

 
Ingen bild

Gunilla

20 mars 2023 14:43

Vilket jobb det är att flytta, men ni har hunnit med mycket, men förstår att ni blir trötta. Hoppas era gula fåtöljer får plats, dom lyser upp rummet av vad jag sett.
Men får de inte plats så vad gör man. Ekorren så fin och även den andra tavlan gör sig fint på väggen.
Ni har fått det så trevligt och ombonat.

En ny vecka att ta tag i, och göra det bästa av i gråvädret.
Så med det önskar jag en fin början på veckan!
Varma kramar!

Malin wiper

20 mars 2023 15:13

Hej Gunilla!

Denna flytt har verkligen tagit på men nu har vi fått soffan på plats så vi skall se om fotöljerna ryms för vi vill gärna ha kvar dom och som du säger så lyser dom upp. Kul att du gillar tavlorna. I dag har vi fått upp hyllorna för min tändarsamling och dom finns nu i hallen så dom passar in till dom andra retro sakerna. Vi skall ha helt tomt på motsatta väggen för det blir för rörigt annars. Vi kanske bara sätter nån fin lampa som lyser upp väggen

Tack för dina snälla gulliga ord Lena. Vi har som hos dig gråväder och det har regnat hela förmiddagen. Hoppas allt går åt rätt håll för er båda. Tänker på er

Ha en jättefin början på veckan själv
Varma kramar!

 
Ingen bild

Gunilla

21 mars 2023 11:05

Tack för bildspelet så fina detaljer kan göra ett helt hus.
Alla fina dörrar och smidesstaket och dylikt.
Här går det sin gilla gång och vi gör det bästa vi kan göra och ta till vara på det roliga, och jag tänker ut vad vi skall äta. Tror det blir stekt rödspätta med citronsås och mos.
En fin dag önskar jag er och vila mellan varven.
Kramar!

Malin wiper

21 mars 2023 12:00

Vad kul att du gillar bildspelet. Det var verkligen mysigt att gå där på kullerstenarna. Det låter lovande när du berättar om läget.

Nu blev jag sugen för jag älskar rödspetta med mos och såsen låter så god. Gör du såsen själv?.

Jag svarar bara på kommentarer just nu för jag har såna problem från min nackskada nu så har varit så yr ett antal gånger och hållit på att ramla.

Kommer in med inlägg så fort jag fått bukt med detta.

Jag önskar er båda också en jättefin dag

Kramar tillbaka

 
Ingen bild

Gunilla

22 mars 2023 11:20

Sänder en kram per dator till dig och hoppas det ger med sig.
Yrsel är hemskt.
Angående såsen är det enkel redning på smör och lite mjöl och buljong och grädde och mycket citron och dill.
Låg länge i dag för när jag tittade upp var det grått och trist så jag låg och läste ett tag.
Hoppas på snar bättring!
Du behöver inte svara utan vila nu.
Varma kramar!

Malin wiper

22 mars 2023 13:03

Tack snälla gulliga du. Jag är lite bättre i dag i och med mer avslappning. Min mans bindvävsmassage och lite kyla. Tack för tipset på såsen. Den skall vi göra för det lät så gott. Så fort vi äter fisk.

Vi hade också lite sovmorgon i dag och som du säger så är det lite grått, trist och regntungt. Fast vi har 8 grader varmt just nu

Jag har inga problem att svara på kommentarer för jag sitter ändå och kopplar av vid datorn. Jag har ett inlägg klart sen förut som jag skall ställa in på tid.

Ha det bra själv Gunilla och tack för din härliga kommentar.

Varma kramar tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards