Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 januari 2020

Brynolf Bagare Erikslund, elbilen och Symfoniorkester

Av Malin wiper - 4 januari 2020 08:45

 

I går tog vi en fika på Brynolf Bagare på Erikslund. Vi har varit dit en gång förut och blev nöjda. Trevlig personal och bra fikabröd. Vi har även varit några gånger på Brynolf Bagare i Västerås som är ett lite mindre café. Vad jag kan utläsa av hemsidan så finns det 3 caféer i kedjan

 

Klicka här för att se när vi var till Brynolf Bagare i Västerås 24 augusti. 


 

Jag tog en cappuccino som var jättegod med lite cacao ovanpå


                                           


                                                Kaffeskedar med musiktema från Ali Express

 

Jag valde en smörgås med ost och min man med ost och skinka. Dom var jättefärska och fina


 

Ett bord fullt med godsaker som man kan köpa med sig. Dom har ytterligare ett bord vid ingången där det finns mycket att välja på


 

En trappa upp finns det fler cafébord och nästa gång vi går dit så skall jag kolla in den avdelningen också


 

Deras punchrullar (dammsugare) ser fantastiska ut med ett konstnärligt uttryck

 

                             


                                     Städbutiken

 

En tårta som ser ut som en virkad påse fylld med godsaker. Det var lite svårt att fota genom rutan. 


                                


                                          Slickepott från Pufz

 

En chokladdröm med chokladflarn slingrade på toppen

 

 

En fruktig tårta med mandelspån. Den måste vara nyttig och inte en enda kalori..  


 

Här ser ni den fina elbilen från Hallstahems elbilspool som räddade oss när vår bil gick sönder. Den är härlig att åka i och man slipper bekymmer med skatt, försäkring, underhåll mm. Det känns som vår räddning att denna elbilspoll kom till i och med att vi inte törs köpa bil just nu då vi råkade så illa ut med vår förra bil


 

Nu önskar jag er en härlig lördag vad ni än skall hitta på. Vi kommer att ta det rätt lugnt i och med mina nackbesvär. Jag ser ut som "Tummelisa" på bilden men i verkligehten är jag mycket längre. Det blir promenader och lite fix hemma. Sköt om er och ha det så bra

 

Headerbilden längst upp i bloggen ser ut som om jag fotat på sommaren eller tidig höst. Så är inte fallet utan den tog jag i går när solen kom fram vid 14.00-tiden Så nån vinter känns det inte som vi får

 

     

Sanslöst vacker soundtrack från filmen The Godfather. Framförs här av The Danish National  Symphony Orchestra. Jag får gåshud och tonen är både dramatisk, melankolisk och sanslöst vackert. Jag har hela filmboxen av The Godfather och har sett om den otaliga gånger. Den är så otroligt välspelad, välregisserad och har fantastiska skådespelare 

 

   animated-music-image-0236  


#Brynolf #Cappuccino #Punchrullar #Tårta #Elbilspool #Dnaish

 
 
Inger Rozén

Inger Rozén

4 januari 2020 13:12

Hej!
Vad hände med er gamla bil?
Det är väl skönt att hyra bil?Slippa allt det övriga.Kram,Inger

http://ingerroznchintoh.bloggo.nu

Malin wiper

4 januari 2020 14:01

Balkarna baktill som stagar upp hela bakändan hade rostangripits och det hade kostat ca 5000 kr att lag plus fler kostnader som säkert hade kommit till. Jag skrev om det i ett inlägg i april 2019.

Vi hade inte råd längre att lägga ut mer på bilen. Den förra bilen fick vattenskada i datorerna så den la bara av för 3 år sedan då vi flyttade hit. så man kan säga att två bilar gick ur tiden sen vi kom hit

Det blir mycket billigare att hyra för man slipper skatt och försäkring mm. Hyran är dessutom lägre hos Hallstahem än hos mackar och andra ställen

Ha en fin dag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards