Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 januari 2019

Hårstudio Professonal Hallstahammar, Demun Jones och Queen

Av Malin wiper - 9 januari 2019 07:15

 

I måndags hade jag tid hos Hårstudio Proffessonal här i Hallstahammar.  Jag blev nöjd som vanligt och jag hade längre hår än på flera år då jag blev klippt nu av Ilona som även tunnade ur håret lite. Sen fick jag det lite mer uppklippt så det blev lite mer volym upptill. Hon stylade även håret så det var synd att jag glömde be henne fota mig. Det kan komma en bild senare

 

 

Här ser ni fina gulliga Ilona när hon sopar bort mitt avklippta hår. 

 

                                  


tradera

 

Hon driver salongen tillsammans med sin man som ni ser här på bilden. Han är lika skicklig och trevlig som henne. Min man har klippt sig flera gånger där också. Han går inte så ofta längre för han har en hårklippningsapparat men han skall ändå gå dit i vår för han blir ju snyggare klippt då. Detta par driver även Fitness Center som jag har gått på och skall tillbaka på så fort som möjligt för att börja träna igen. Dom firar 2-årsjubileum 12 januari 10.00

 

                             


Manly.se

 

     

Feeling Good by Demun Jones 

 

  

Efter ett tag dök min man upp men då var salongen fullsatt så han fick en plats i champoneringen och som ni ser har han inget emot det..

 

                                      


My XL Shop

 

Liten del av Centrumgatan och man ser också fd Coop Extra:s hus. I vår kommer MatPiraten att inta lokalerna och det arbetas för fullt därinne, som jag skrivit om förut


 

Här ser man andra sidan upp mot Hammarteatern. Som ni ser så var det grått, trist och duggregn i måndags. I går vaknade vi till lite snö så man vet aldrig vad som väntar. Vi är uppe tidigt för att ta bort allt från fönsterbrädorna i hela lägenheten. Det kommer folk med värmekamera från bostadsbolaget för att se hur tätningarna av dom nya fönstren fungerar. Det får inte finnas köldbryggor. 

 

         

Med en häftig animering från Vicke önskar jag er en magisk dag. 

 

     

Vad passar väl inte bättre då än Queen med A Kind Of Magic. Jag såg Golden Globe Awards på TV4 play i går  och där var filmen Bohemian Rhapsody från 2018 nominerad. Den handlar om gruppen Queen och Freddy Mercury och deras fantastiska framträdande under Live Aid 1985. Den filmen måste jag bara se. Han som spelar rollen som Freddy Mercury är Rami Malek. Klicka här för att se vad som stod i Aftonbladet. Jag tycker Golden Globa Awards var en trist föreställning där dom bara delade ut priser. Det behövs lite musik/humor mellan prisutdelningarna. Jag gav upp och bytte kanal till slut

 


#Hårstudion #Illona#Fitness #Demun #Vicke #Queen #Rami

 
 
Vicke

Vicke

9 januari 2019 07:53

Hår på golvet är väl okey men en bild på dig i din nya frisyr saknas

http://vickesblandning.heymo.se

Malin wiper

9 januari 2019 09:02

Jag vet!;) det är ingen ny frisyr utan bara lite kortare och uppklippt. Så det är inte sån sor skillnad. Bild kommer

Ha en fin dag
kram
Malin

 
wiolettan

wiolettan

9 januari 2019 10:58

Det är roligt att komma ifrån hårfrisörskan och vara nöjd. Jag har tjockt hår och vill ha det lite långt och frissan vill klippa upp det. Hon säger att jag har mycket med hår, tjockt hår och även tjocka hårstrån. Nu måste jag snart dit igen, med mitt röda hår.
Härliga bilder och mysigt med din man som sitter där och väntar.
Jag kan inte lyssna på det du har lagt in, det är bara en tom svart ruta, kanske fel på mig eller att jag har en för gammal dator.
Ha det bra.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 januari 2019 12:09

Jag har precis som du tjockt hår och tjocka hårstrån. Jag försökte att ha lite längre men det blev så tungt och platt upptill. Jag måste ha lite volym upptill. Härligt att vi båda har tjockt hår det får man vara glad för.

Du kan uppdattera youtubespelaren så går det nog att lyssna.

Ha en skön dag
kram
Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

9 januari 2019 12:51

Det hänger på håret som det heter. :) Tänk ändå att du har så tjockt hår att du behöver tunna ut det. Härligt! Mitt skulle behöva förtjockas lite grann i sin tur.
Ha en fin dag Malin!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

9 januari 2019 14:09

;) du är för rolig ;). Ja du man får vara glad för det lilla.

Ha en fin dag själv
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards