Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 januari 2019

Holmes And Watson, headerfråga och serie

Av Malin wiper - 6 januari 2019 19:00


     

Min son skickade en länk till en trailer på en ny film. Holmes And Watson. På det temat har det gjorts massor av filmer och även tv-serier. När jag ser trailern så vet jag inte om jag är intresserad för jag gillar inte "snubbel" komedier. Den gick upp på biograferna 2 januari 2019.

 

                       animated-detective-image-0053 

 

 

En fråga från läsare: 

 

Jag har fått en fråga som lyder: hur gör du dina headers?. Jag fotar mina headers själv och fixar till måttet och annat i photoshop. Ibland har jag infogat andra bilder i mina header ex julkula och då tar jag in den bilden i headern genom att göra en del manövrar jag lärt mig i fotoshop.  Bredden på headern är 950 pixlar bred här på bloggplatsen. Mitt namn finns att se på mina headers längst ner till höger i liten text. Här kommer ett exempel:

 

 

En header jag hade förra vintern. Jag har fotat bilden nere vid Skantzsjön och sen infogade jag  en lykta som jag satt efter bloggens namn "Öppen Ridå". Jag har lärt mig eftersom att göra så mycket som möjligt själv och det är min man som utbildat mig. Tack för att jag fick en fråga..  

 

                                     

 

 

Serier jag följer just nu:

 

Just nu följer jag flera serier på tv och en av dom är Scott & Bailey som jag ser på SVT play. Det är så uppfriskande med en serie där kvinnor får spela huvudrollen som deckare och även få bete sig som en del manliga deckare har gjort i många såna serier genom åren. Vi behöver såna karaktärer också när det gäller kvinnor. Dessutom är alla i serien bra skådespelare.

 

       

Rachel and Janet "By your side"     

 

Jag brukar också se dokumentärer på SVT play bland annat en med Elvis Presley The Searchers

 

I morgon har jag en bloggfri dag. Jag har minst två saker på agendan som tar lite tid. Vi ses igen på tisdag. Önskar er alla en fin början på nya veckan.

 

                              

 

Annelie "Mitt Nya Liv" Jag la in en kommentar men så fort jag skall publicera den så försvinner rutan längst upp. Vet inte varför det blir så och det gör att jag bara kan läsa din blogg men inte kommentera tyvärr. 

 

 

#Holmes #Headers #Scott 

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

7 januari 2019 07:44

Sent omsider slipper jag in här för att läsa fast mig på det olästa.
Ja, du har en bra läromästare i din man, det kan jag bara konstatera.
Scott & Bailey är bra tycker jag, fastän jag inte ser det alla gånger, utan när andan faller på . Snubbelhistorier klarar jag mig också förutan.
Ha en fin bloggledig dag Malin och god fortsättning på det nya året!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

7 januari 2019 07:57

Hej Karin! Vad kul att se dig. Hoppas allt är väl. Ja du det är bra att ha en man som har kunskapen och kan lära ut. Jag har inte heller sett precis alla avsnitt av den serien men dom flesta

Då är vi på samma våglängd när det gäller snubbelkomedier ;)

Tack snälla du. Jag skall till frissan nu på förmiddagen sen är det lite annat på agendan

Ha en jättefin början på veckan och en god fortsättning själv på det nya året

Hälsning
Malin

 
Veiken

Veiken

7 januari 2019 09:30

Det är bra med redigeringsprogram. Jag använder photoscape som är gratis (lite snål serru) Suck jag är kass på att följa serier- somnar och man kan ju inte missa något avsnitt! Ha det bäst. Kram

http://veiken.se

Malin wiper

7 januari 2019 12:36

Det är verkligen bra när man vill arbeta lite med bilderna. Det är kul också. Jag har inte heller följt alla serier för man har ju även annat att pyssla med. Det blir några och då ser jag dom på datorn. Har jag missat nåt så ser jag senare på nätet

Ha det bäst själv Veiken
kram
Malin

 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

7 januari 2019 10:34

Jag säger hej kära väninna.
Fast du tar ledigt idag.Hi hi.ha en bra dag.

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

7 januari 2019 12:34

Jag svarar ändå på kommentarer ;)Kära väninna tillbaka

Jag tar en dag/vecka bloggledigt. Har nyss varit till frissan

Ha en bra dag själv
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards