Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 februari 2018

Kärlekslås Aseaströmmen mat och Lovesick Blues

Av Malin wiper - 6 februari 2018 08:00

  

Vi åkte in till Västerås i går några ärenden och gick då förbi svartån där man går över en bro där man kan hänga kärlekslås på brogallret. Vi har själva gjort det men låset finns inte kvar så jag tror dom rensar emellanåt

 

    


Lovesick Blues med Tom Hiddleston från filmen "I Saw the light" från 2015. Klicka här för  att höra orginalet med Hank Williams. Tom 

 

Tom Hiddleston föddes 1981 i London. Han är en brittisk tv-, film- och radio- och teaterskådespelare

 

 

Skulpturen Aseaströmmen som står på Stora Torget i Västerås har nu i kylan fått stickade halsdukar runt halsarna. Skulpturen som föreställer cyklande arbetare är skapad av Bengt-Göran Broström


 

 

Så här ser skulpturen ut i sin helhet

 

 

Vi såg denna lilla frysande hund som såg så rörande söt ut. Hunden hade i alla fall lite varma kläder på sig

 

                                                  

 

   

Tänk att det finns Bingohallar fortfarande som här i Västerås "Bingoträffen". När mamma och pappa bodde i Göteborg så gick mamma på Bingo på Järntorget har jag för mig. Vi följdes åt en gång då jag själv bodde där eller om jag hälsade på. Pappa gick på travet istället som var hans intresse. Jag kom ihåg då Bingon var ny och var jättepopulär. Från början delades det ut brickor och man fick små gröna markeringar att lägga på numren. Sen kom dom i papper som man markerade med penna istället. När det sen kom på tv med Loket Olsson så satt många framför tv apparaterna och spelade och hoppades på storvinst. Det var länge sen jag själv spelade bingo. Mamma kände till Loket innan han blev känd över hela sverige. Då hade han tydligen bingo nere i Nordstan och mamma gick dit och spelade ett antal gånger. 

 

                                                    bingo - GIFMANIA

 

   

Vi var ute så pass många timmar i går så vi bestämde oss för att äta på IKEA. Min man tog laxwallenbergare

 

   

Jag tog en liten portion med köttbullar och mos 

 

Tusen tack Annelie för maten..    Du är för gullig vännen. Stor kram   

 

                                          

I dag är en ny dag med nya upplevelser och nödvändigheter. Tack för att ni tittar in till mig

 

                                                      


#Kärlekslås #Tom #Aseaströmmen #Hund #Bingohallar #Laxwallenbergare #Annelie

 
 
Ingen bild

Paula

6 februari 2018 09:09

Undrar hur dom gör när dom rensar bort kärlekslåsen, dom har ju ingen nyckel?
Jag åt också köttbullar när vi var på Ikea, och dom var över förväntan goda.
Ha en bra dag.
Kram ❤️

Malin wiper

6 februari 2018 09:35

Jag tror dom klipper av med en stark lång tång. Dom är verkligen goda.

Ha en fin dag själv
kram
Malin

 
Annelie

Annelie

6 februari 2018 14:24

Varsågod, hoppas maten smakade bra.. :-)

Festligt när de satt halsdukar på de cyklade männen, vart ju en riktig färgklick.

Ha nu en jättefin fortsättning på denna soliga tisdag.. // Kramen Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

6 februari 2018 14:34

Det smakade toppen och var så festligt. Gulliga du

Det var verkligen påhittigt av kommunen

Ha en jättefin solig tisdag själv
kram
Malin

 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

7 februari 2018 11:57

Hej!Har din man ingen rullator.?Utan den vill inte jag gå på promenader.Ett bra stöd.Kram,Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

7 februari 2018 13:01

Min man går på kryckor som är bättre för hans utslitna knän och efter halkolyckan så är han under behandling. Han behöver ingen rullator eftersom detta inte är bestående.

Jag tror inte man skall ha rullator förrens det verkligen behövs. Det är ett bra hjälpmedel då det verkligen behövs.

Ha en fin dag
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards