Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2016

Löpare, Charlie, disktrasor och en klumpeduns.

Av Malin wiper - 15 augusti 2016 06:45


 



Jag har fått tag på en löpare till rumsbordet på Sam Hjälp second hand. Min man sa direkt: är det pianotangenter, fick det intrycket vid en snabbtitt. Jag gillar såna här grafiska strama mönster. Färgen är inte bara svart och vitt utan mörkt brunt på vissa fält. Den kostade 25 kr och såg ut som den aldrig varit använd. Det finns ett gammalt uttryck som lyder så här: Ta det piano       


  

Då fick jag för mig att ändra lite på bordet så det blev lite mer höstlikt. Tog fram en rökfärgad glasflaska som man både kan ha som vas men även med stearinljus som på bilden (Acleja). Orchiden jag fick av A-G satt jag i en mörkare kruka som jag också köpt hos Acleja för nåt eller några år sedan

 

Charlie Norman dök upp i mina tankar när jag letade pianomusik på Youtube. Här spelar han låten Anitras Boogie. Han hade en sån mjukhet och känsla i sitt spel. Det lät aldrig som han slog ihjäl sina tangenter. Han dog redan 2005 i en ålder av 84 år


  

Elgiganten hade dom fått hem lådor med disktrasor som man använder bara några gången och sen slänger. Annars brukar vi använda en annan  sort och tvättar dom i tvättmaskinen efter ett tag för att återanvända. En låda kostar 79 kr och antalet är 40 st. Vi skall testa dessa och se om vi gillar dom.

 

  

Så här ligger disktrasorna rullade och när man skall använda dom så håller man dom under vattenkranen och efter några sekunder så har den förvandlats till en trasa

 

                              


                                   Nibble


  

I går skadade jag flera tår på vänster fot genom att jag hade för hög framfart. Jag skulle ta ut grönsaker ur kylskåpet och hade för bråttom till bordet så tårna hakade fast i pallen och jag flög rakt fram över köksbordet. Skrek så högt av smärta så jag var rädd att nån tillkallat polis. Fick fram en kylgelépåse att lägga på foten så den inte blev så svullen. 80% av mina skador i kroppen beror på min snabbhet, jag blir antagligen yr också av min nackskada. Det går tydligen inte att ha mig i små lägenheter utan jag borde bo i ett palats med så lite möbler som möjligt. Vår "Filmhall" i förra lägenheten var en bra nedtrappningssträcka innan man kom till dom andra rummen...  . Det hjälps tydligen inte med stigande ålder utan personlighetsdrag sitter  väldigt hårt fastnitat i hjärnan.   

 

 

Klicka här för att läsa om en glass som hette "Freaky foot" och fanns att köpa på 1980-talet. Nu har den gjort sitt intåg igen 

 

 


       Bild 1 så såg den ut förr men nu är den uppdaterad till 2000-talet            


                                      


 


#Kamerafodral #Giganten #Sam #Löpare #Charlie #Disktrasor #Fot #Kylgelépåse

 
 
Ingen bild

Lena

15 augusti 2016 08:33

Här har du en klumpeduns till😀
Just nu har jag världens blåmärke på låret, gick in i grinden ute. Har blåmären överallt, men det är min fibro som gör mig vinglig och yr.
Jaja "man får va gla att man ä som man ä när man inte blev sum man sulle" som Västgöte säger .

Kramar

Malin wiper

15 augusti 2016 09:49

Då är jag inte ensam ;) trist att fibron ställer till så mycket. Jag har förstått själv att jag har en lindrigare form av fibro för det får dom flesta som är utbrända också.

Ja du vi är alla olika och det får man vara. Kul ramsa från Vöstgöte ;)

Jag har sånt läkkött och starkt skelett så jag kunde gå på gymmet trots fotfadäsen. Har man kyla på så hjälper det mycket

Min man trodde att det var kört eftersom det lät så högt när jag slog mig

Ha en fin början på veckan
kram från
Malin

 
Annelie

Annelie

15 augusti 2016 09:58

Men AJJJJ vännen,,, detta lät ONT. Tur det gick så bra som det gjorde.
Som Lena säger,, jag har också blåmärke överallt,, nästa så jag tycker det är lett (värmländska för skämmigt) när jag ska till läkaren ibland, vad de måste fundera över alla blåmärken.

Dessa disktrasor har jag testat,, men inget jag gillade, för de är "sladdriga" på nå vis.
Nä, tacka vet jag en sådan "vanlig" trasa som man kan tvätta i maskinen ett par gånger innan de kastas.

Ha nu en riktigt mysig måndag min vän.. // Kramen Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 augusti 2016 10:17

Trodde verkligen jag hade brutit tårna för det lät så högt men det kalla gjorde att svullnaden gick ner och jag kunde gå på gymmet i dag ;) helt otroligt vilket skelett man fortfarande har ;)

Jag får också lätt blåmärken. Jag gissade på att disktrasorna inte är nåt vidare så vi kommer inte att köpa fler. Bra att du talade om detta. Vi har inte använt nån än. Vi har en viss sort och den håller länge även när man tvättat dom flera gånger

Ha en mysig måndag själv
kramar från
Malin

 
Annelie

Annelie

15 augusti 2016 09:59

PS. Jättesnygg duk, den gillade jag också.. DS // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 augusti 2016 10:17

Kul att du också tycker det. Ser snyggare ut i verkligheten med både brunt och svart

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards