Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 september 2015

Jerry Lee Lewis fyller jämna år...............

Av Malin wiper - 29 september 2015 09:45

   

I dag fyller musiklegenden Jerry Lee Lewis 80 år, det hade jag nog glömt om inte min bloggläsare Lena skrev det i ett av sina mejl...  Hon är otroligt bra på att hållas reda på saker. Klicka här för att komma in på hans facebook 

 

 

          

 

 

 

 

I detta rätt färska klipp så ser man att han håller än som både pianist och sångare. Ett blandat klipp med många låtar och lite prat från kollegor och han uppträder även med många andra musiker i detta klipp. Det finns inget sista datum på en människa så länge man har möjlighet och kan, det är bara att köra på för livet pågår nu, det andra kommer sen. 

 

Klicka här för att se ett annat klipp då han firade 25-årsjubileum 1982. Klicka här för att höra hur han låter 2015, inte som förr men känslan och mycket av rösten finns kvar, det är så kul att han är ute och turnerar. Han gifte sig dessutom 2012 med  Judith Brown. Klicka här för att läsa på en sida om vad han ororar sig för och om sitt sjunde äktenskap

 

   

                                                                                                        Piano Cake



 

 

#Jerry #Födelsedag #Pianist #Judith 

 
 
Inger Rozén

Inger Rozén

29 september 2015 13:44

Hej!Sån tur att jag tittade in hos dig idag.Fin header också.Och Jerry Lee Lewis gillade man ju,lite grand.Och jag har ny mus,så nu går allt som endans.Liksom Jerry på pianot.Kram,Inger

http://chintohs blogspot se

Malin wiper

29 september 2015 14:00

Kul att du gillar headern som är en bild tagen i Strängnäs hamn när jag var dit med min son. Jerry Lee Lewis går verkligen hem hos dom flesta

Nu påminde du mig om att köpa en ny datamus för min är snart ur tiden

Kul grej på slutet ;)

Ha en skön dag
kram

 
Hardkåre

Hardkåre

29 september 2015 15:16

Ramlade in här från förstasidan -såg det handlade om musik. Jerry är ju en (var ju en) energisk msuiker, men själva musiken är inget för mig, men klart kvalitet. Kul med de rörliga giffarna på slutet fär--he he.Jag skriver BARA om musik.

http://backinblack.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 september 2015 17:22

Kul att du tittade in än om du mest gillar hardkåre. Jerry är verkligen kvalitet men man har ju olika smak och det är väl tur det. Kul att du gillar animeringarna. Då får jag kolla in din sida.

Ha en skön kväll
hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards