Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 juni 2012

Mimmis Magasin!

Av Malin wiper - 1 juni 2012 10:15

     


Förskrivet tidsinställt inlägg


Passa på att fynda på Mimmis Magasin som har massor av varor till halva priset i butiken. Butiken är såld och därför säljs en massa varor ut till pangpriser. Det stängs till midsommar och den nya ägaren slår upp portarna 1 juli.


 


Klicka här för att komma in på Mimmis Magasins hemsida



Det är även halva priset på massor av tyger.


                       

 


Fina små glasfat på fot som också är nedsatta.


 

 


Färgstarkt tyg


                    

 

 


Ett bord kommer lastat med massor av dukar av alla de slag till reducerat pris. Jag har själv köpt 2 dukar som jag är jättenöjd med     

 

   

   


Två lite shabby chick tavlor att hänga eller ställa nånstans i hemmet


 


   


Dekorativa trattar


Klicka här för att se vart jag hittat denna bild 

 



Ljushållaren med virkad dekoration


             

 

   


          


   


Inlägg till ljushållare och lite annat. Jag har inte fotat allt utan det finns mycket mer

 

   


Här börjar det gapa lite tomt där dom brukar ha gardinstänger och andra tillbehör. Garn kan ni fortfarande fynda



Klicka här för att komma in på bloggen "Garnjuntan" 

 



Muggar med text och stenar med text


Klicka här för att se vart jag hittade bilden på denna tekopp

   



Jag köpte själv denna porslinshållare för anteckningspapper från "Cult design" den var också nedsatt till halva priset. Jag har den på databordet



Sen köpte jag detta fusklädertyg som är på metervara. Detta skall vi klä våra gamla matsalsbordsstolar med och ha i köket. Till detta skall vi köpa ett köksbord på second hand. Vi sitter nästan aldrig i köket men vill ha det lite mysigt där ändå. Att klä dom fyra stolarna med detta går endast på drygt 100 kr. Fusklädret finns även i vitt, svart och rött. 


 

   

Så här ser dom gamla stolarna ut som det nu är ett randigt ljusblått tyg på. Det kommer att bli fräckt med lila på dessa.


   


Passande nog tar jag denna låt med Rod Stewart som passar bra till inlägget då en tavla med orden finns med i detta inlägg. Klicka här för att komma in på hans hemsida    


.


 

 
 
Ninz

Ninz

1 juni 2012 12:14

Tråkigt att butiken är såld. Hoppas att den nya ägaren håller samma höga standard. Vidare så är jag ledsen över att jag inte bor där så att jag har möjlighet att fynda bland alla fina saker =) En fin dag till dig vännen <3
Kramar till dig o fina maken

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

1 juni 2012 17:18

Det är verkligen trist för nu får den nytt namn också. Tur att Helena skall jobba kvar och även Mimmi lite då och då. Jag har fyndat rätt mycket nu.

Maken hälsar tillbaka

Ha en fin kväll goa du
kram

 
Hebbe

Hebbe

1 juni 2012 12:41

Hejsan,ja det finns några väl kända Gun och Gunnel,,jag hade en syster som gick bort 1993 som hette Gun,,så mina tankar gick till henne,,Läckra bilder från Mimmis...Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

1 juni 2012 17:14

Vad tråkigt att du miste din syster så tidigt. Förstår att dina tankar går till henne. Det börjar bli rätt tomt hos Mimmi nu.

kram

 
Hebbe

Hebbe

1 juni 2012 12:43

Dom bilderna tog sonhustrun i lördags när vi gick hem från 65 års festen,jag fick se dom i tisdags och tyckte dom var bra..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

1 juni 2012 17:13

Då är hon också en bra fotograf. Kul att du varit på kalas

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards