Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

Malmborgs Lilla!

Av Malin wiper - 27 januari 2012 07:00

När vi var till Jönköping häromdan så åt vi naturligtvis på Malmborgs Lilla. Det är så mysigt där och dom är så trevliga och allt är så gott . Klicka här för att komma in på Malmborgs Konditori


Den här gången tog vi broccolipaj med bacon och en sallad som har en otroligt god dressing. Jag får gåshud... . Sen var pajen superb.

 

Inte nog med det utan vi gick tillbaka till dom lite senare och fikade också...  Vi tog smörgåsar som vi fick gjorda direkt och dom var så goda och smakrika. Så här såg min ut


 


    

Här ser ni min mans


Såna här porslinsburkar ser man lite då och då på second hand. Jag har själv gjort en del nåldynor av såna. det har varit en jättegod ost i dom som heter Blue Stilton. Ångrade att jag inte köpte dom för man kan sätta nåldynan i locket och sen ha annat i burken. Klicka här för att komma in på hemsidan för Blue Stiltonost.



Här ser ni en stiltonostburk som jag gjort nåldyna av i locket och sen har man andra sygrejer i själva burken. Jag har även gjort i en mindre mörkblå burk med guldtext 

 

Här en pepparkaksburk som dom satt rätt högt pris på. Den var som ny.  Det är Farmor Ediths pepparkakor som funnits i denna burk. klicka här för att komma in på Farmor Ediths hemsida där det finns en nyare burk


 
 
Cattis

Cattis

27 januari 2012 07:40

Godmorgon! Det får bli tidig frukost för mig idag.
Blir ju hungrig när jag kommer in här på din blogg. :))))

Min burk står fortfarande framme på vardagsrumsbordet som jag fick av dig. Jättfin och sen så praktisk att ha småsaker nära till hands som man använder ofta.

När jag tänker på vardagsbestyr och örhängen som du visar upp idag så skulle det passa dig perfekt att ha små nåldynor som örhänge eller små små klädnypeklänningar. Du känner ingen som kan göra sådant till dig? Eller du kanske kan göra örhängen själv som är så pysslig.

Kram vännen och gå försiktigt i snön.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

27 januari 2012 09:38

God morgon! Här blev det sen frukost och jag är inte klädd än. Kul att jag kan locka med godsaker ;) Vad kul att du gillar burken och att den kommer till användning. Nu var du rolig ;)) tänk dig mig gå omkring med nåldynor i öronen eller klädnypeklänningar ;)) Fast nu blev jag lite nyfiken på om det går att göra. Vilken fantasi du har ;) får fråga min Pisan som gör smycken. Jag är för darrig av nackskadan. Nåt att tänka på

Tack för omtanken. Jag har tack och lov aldrig brutit nåt ben eller armar men jag ramlade för 20 år sedan och slog knät och har en broskfraktur

Ha en fin dag
kramar

 
Pisan

Pisan

27 januari 2012 09:53

Får man tag på så små bestick så går det ju att göra örhängen. Man får då borra i besticken så kan man sen sätta dem i en öronkrok. Man får nog kolla i en leksaksaffär efter besticken. Skulle kunna bli roliga örhängen :-)
Ha en fin fredag vännen! Kramisar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 januari 2012 10:33

Du skulle klara av att göra såna men som du säger så måste man få tag på bestick i liten storlek.

Ha en fin dag själv vännen
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards