Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

Mimmis Magasin, en fotölj och lite mer....

Av Malin wiper - 24 januari 2011 17:24

  

I dag har jag börjat beta av listan på sånt som jag lovat bort och hann få färdigt två klädnypeklänningar och två nåldynor i koppar. Tyget kommer från Mimmis Magasin. Nu skall jag ängna mig åt att klippa till klädnypeklänningar i olika tyger och nacken är ovanligt bra och det beror på både nackstretcingen och gelén som jag fick av Therese (Mimmis). Jag kör inte nackprogrammet 3 gånger/dag utan 2 gånger så här i början eftersom det kan bli bakslag annars.

 

   

Halva priset på det som står på detta bord hos Mimmis Magasin  

 

Dom här fina cultklockorna säljs nu för halva priset. En sån kan man blanda in bland andra cultgrejer på sin bricka. 

 

    

Dessa stod också på reabordet och är insatser till ljusstakar mm. Kul att kunna byta och få lite omväxling.

 

     

Syrran och svågern har köpt en jättefin stor soffa med sån där modern sektion där man kan halvligga. Då blev denna fotöljen för skrymmande för dom så därför skall dom ha en annan sorts fotöj. Dom hade tänkt lämna in denna till second hand men då föreslog jag att vi tar den istället. Det var bara ett glidlager som skulle bytas och det är gjort nu. Vi har redan en skinnfotölj i rödaktigt och den flyttade vi lite närmare rumsbordet, denna som är lite större får stå vid bokhyllorna. 


 

Vi gav nyss bort en fotölj som var alldeles för stor och skrymmande själva. Det blev perfekt och jag tackar syrran och svågern så mycket...  Vi kunde inte träffa dom  i går för syrran har en förkylning på gång så Mr T fick hämta den på gården. Fotöljen ser helt ny ut och den går att vicka så man ligger ner.

 

     

 

I kväll skall jag se guldbaggegalan på svt. Klicka här för att se vilka som är nominerade. Jag har missat en massa nya filmer eftersom jag haft såna besvär med nacken och inte kunnat  gå på bio så nu får jag se dom på dvd istället när dom kommer ut. Ha en fin kväll mina härliga bloggläsare...   

 

    

 

 
 
Glimz

Glimz

24 januari 2011 19:38

Jag hade blivit fattig som en kyrkråtta (mer fattig än vad jag redan är till o med), om jag hade haft tillgång till Mimmis Magasin =) Otroligt att du kan vara där å inte köpa hela butiken!
Kramen

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

24 januari 2011 22:12

Jag är också fattigare än förut p.g av att jag inte kan arbeta. Det gäller att köpa lite i taget. Vi måste byta ut lite gamla grejer och då är det bra med Cult som är så praktiskt också. Vad rolig du är ;)

kramar

 
Ingen bild

-Nena-

24 januari 2011 19:59

Du pysslar så fint!

Skulle kunna tänka mig att besöka Mimmis magsin för de verkar ha mycket kul och blandade saker.

Ha en fin kväll
Kram!

Malin wiper

24 januari 2011 22:07

Tack för det ;)

Ja du det är lite speciellt där och personligt. Även en bra balans och blandning av allt

Hoppas du har en bra kväll
kram

 
Sussi

Sussi

24 januari 2011 21:00

Vilken sommrig och fin klänning du gjort. Tyget var jättefint..

Halva priset. Jo jag tackar jag! Hade jag varit där hade nog en eller två saker fått följa med hem :)

Guldbaggegala blir det inte för mig. Här bloggas det för fulla muggar ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

24 januari 2011 22:09

Kul att du tycker det. Du är rolig du ;) Jag har över 3 meter av tyget. Jasså du har en riktig bloggkväll.

Ha en fortsatt fin kväll
kram

 
Ingen bild

Mia

25 januari 2011 08:51

Underbar klänning och nåldyna. Fantastisk är du. Fina inlägg och bilder. Vilken fin fåtölj och fotpall. Precis som jag önskar mig. Jag har sett en jätteskön med fotpall i stolen på Ikea. Man kan nog tom sova i den kände jag då jag satt i den. Idag mår jag lite bättre efter att ha fått i mig en dagsdos pencillin. Fick åka till läkaren och han konstaterade nån infektion av nåt slag, röd i hals o näsa plus att jag nämnde att jag haft som blött i öronen ett längre tag. Öroneksem sa han. Grym yrsel plus örontjuten som blivit värre sen en vecka tillbaka. Yrsel kan man få av öroneksem ! Visste jag inte. Men nu ska det bli bättre iaf med droppar o piller. Så vi ska vara rädda om våra öron.
Ha en riktigt fin tisdag. Här ska det regna och sen i em ska det bli glatt igen i o med att det ska bli kallare igen. På med broddar, igen...
Hälsningar från Mia i Kba

Malin wiper

25 januari 2011 09:31

Hej Mia! Kul att du gillar det jag tillverkat ;) och bilder. Ja du det hade varit synd att lämna in denna till second hand för den är så skön att sitta i. IKEA har mycket att välja på. Vad härligt att du mår lite bättre. Ser att du fått pencillin och då kan det gå fort. Bra att du uppsökte läkare när du varit dålig så pass länge. Jag misstänker att jag också har öroneksem för det kliar i öronen så hemskt så jag får behandla med tee tree olja men det lukata så hemskt. Här har det snöat och träden är alldeles vita. Ja du på med broddar igen ;)

Ha en jättefin tisdag och sköt om dig
varm kram

 
Pisan

Pisan

25 januari 2011 11:38

Vad fin klädnypeklänningen och kopparna är! Vad du är duktig! Armbandet kan du skicka till mig så lagar jag det, easy peasy! Hoppas du och mr T får en fin tisdag. Här är det segt värre idag. KRAM! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

25 januari 2011 13:03

Kul att du tycker det ;). Vad snällt av dig att vilja laga mitt armband. Gubben skall testa först om han kan laga det. Det är så små trådsnuttar som jag inte kan linda runt men om vi inte fixar detta så skickar jag det till dig. Tack! snälla du. Ja du ibland är det segt men jag hoppas det blir bättre för dig senare i dag

Ha en fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards