Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Malin wiper - 12 februari 2010 19:07

  

 

The Pretenders är en brittisk rockgrupp som bildades 1978 i London. Gruppens frontfigur är gitarristen/sångerskan Chrissie Hynde. I övrigt har gruppen genomgått en rad olika uppsättningar och Hynde är den enda medlemmen som varit med hela tiden



Jag går in på era bloggar i morgon för jag orkar inte just nu. Vill bara önska er alla en fin kväll och tacka för era kommentarer som som alltid är läsvärda...  sköt om er.

 

    

Av Malin wiper - 12 februari 2010 17:21

     

 

Min man mådde lite bättre och jag var så rastlös och ville så gärna åka ut lite med bilen och vi hamnade i Jönköping trots att vi var på väg att vända flera gånger. Jag är inte heller i sån bra form och det är nog vår viktminskning som är banditen. Att gå på lite mindre kolhydrater gör att man blir trött och lite orkeslös men det finns ingen återvändo för hälsan betyder allt numera. Vi hamnade på vårt älskade Café Lakatos och där hade dom 3-årsjubileum och vi visste ingenting. Inte en blomma ens hade vi med oss så jag skall hitta på nåt till nästa gång vi går dit. Det var fullsatt så vi fick vänta en stund på plats.  

 

   

Maria Lakatos bjöd alla sina gäster på en härlig Cheescake i glas. På toppen jordgubbar och massor av godsaker inuti men inget som triggade godissuget och det är en stor konst att göra såna godsaker och då är det verkligen kvalitet. Vi satt bara där och njöt och pratade lite med Maria och hennes medhjälpare Annica.      

 

    

Hon hade såna här fina Hjärtebarns bakelser i disken och dom såg verkligen goda ut.

 

    

Jag köpte en Santander choklad som bestod av fyra olika sorter och chokladprocent från 36-70. Det är som ett litet chokladprovningsset av just den chokladsorten.

 

    

När man drar ut chokladen ur fodralet så ligger varje sort i sitt eget fack som små fyrkantiga godbitar. Santander är min nya favorit. 

 

 

Tack Maria Lakatos för dessa tre njutbara år med ditt fina Café för att inte tala om din behagliga personlighet och skicklighet. Tack även till din härliga medhjälpare Annica....     

 

  

Av Malin wiper - 12 februari 2010 09:57

Jag spelar Duke Ellington för pappa som hade en blandad musiksmak men lyssnade mycket på jazz.

 

          

 

Edward Kennedy "Duke" Ellington, född 29 april1899 i Washington D.C, död 24 maj1974 i New York City, New York, var en amerikansk framstående jazzmusiker, pianist och orkesterledare. Han var även verksam som kompositör och arrangör.


         


Jag önskar er alla en härlig fredag 

Av Malin wiper - 12 februari 2010 09:35

             


I dag är det 5 år sedan min pappa gick ur tiden och vi skulle ha åkt till graven men min man har haft besvär av sin divertikulit i några dagar så han orkar inte följa med. Jag kanske åker ensam men jag är osäker eftersom han legat inne med dropp flera gånge för denna sjukdom. Det var ett år sedan han låg inne sist. I dag är han lite bättre men säger att han kanske kan åka i morgon. Jag har inte bestämt än och det får inte bli för sent eftersom jag är urusel på mörkerkörning.

 

              


Dessa 5 år har gått så fort och först nu känns det inte lika smärtsamt men sorgen finns alltid närvarande. Iband kommer den över en med all sin kraft och smärta och då är det jobbigt. Pappa var en stor hästälskare och spelade ofta på trav och har nog besökt alla dåvarande travbanor i Sverige. Han har jobbat med hästar i det militära som mycket ung man. Han är begravd på en skogskyrkogård och det passar honom utmärkt sån naturälskare som han var. Det mest lyckade är att det finns en stor hästhage med travhästar på andra sidan gatan om kyrkogården.


  


Han följde med sin tid och var inte så nostalgisk som jag varit dom sista åren. Han var först i familjen att skaffa en video och på den tiden var dom toppmatade. Han älskade att se på film och hyrde filmer rätt ofta. Pappa var även väldigt noga med sina kläder och ville alltid vara välklädd och fräsch. Dessutom var han konstnärlig och älskade musik. Matlagning var hans stora intresse och vi andra i familjen har fått njuta av hans gourmétiska mat. Allt var dock inte en dans på rosor utan han var en komplicerad person med många bottnar.  

 

 

   


Så här såg en toppmatad videobandspelare ut på den tiden.


Klicka här för att gå in på en sida där dom har massor av olika gamla spelare.


   Med allt detta vill jag säga "I miss you"        


     

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards