Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 juli 2021

Av Malin wiper - 21 juli 2021 14:30



                             

 

Jag har varit inne så många dar nu så jag har dåligt med bilder. Tar till lite minnesbilder och här ser ni en FORD STANDARD KUPE från 1931. Bilden tog jag på Preems parkering i Vaggeryd 2012 där vi bodde då. Vi var ofta ute och promenerade och då passade vi även på att ta en fika där. Dom som arbetade där var supertrevliga och dom hade även gott kaffebröd och smörgåsar. Sen byggde dom ut så det fanns fler cafébord. Han som drev stället hade många veteranbilar och han reparerade upp dom själv. Jag fick ofta gå in och fota i hans verkstad. Det samlades även många veteranbilar där på vår och sommar

 

     

Ett klipp från en bilträff med massor av Ford bilar 

 

Ett däck vid ett träd som jag fotade 2011 då vi var ute på olika badstränder. Vi hade alltid kaffe och smörgås med oss plus stolar och bord som gick att fälla ihop. Jag tror vi var vid Rollstorpasjön denna gång

 

 

Här sitter jag och myser vid Rolstorpasjön medans det pågår aktiviteter på sjön. Det var en del folk som campade på höger sida. Det är en rätt lång badstrand och bakom sandstranden så sträcker sig massor av tallar. Där mellan tallarna kan man också ligga och mysa i lite skugga. Bilden är tagen 2012 och jag fattar inte att det var 9 år sedan  

 

 

Hästar dyker ju också alltid upp när man är ute och åker. Denna bild tog jag 2013

 

 

År 2013 var min man en hängiven trädkramare..    

 

 

På denna stenplatta tyckte min man att det såg lite tomt ut. Därför fyllde han upp den med att agera staty..    . Detta hände sig anno 2013 nedanför Preem vid Linnarbäcken bakom min man. Den promenerade vi ofta runt och tog även med oss fika ibland

 

 

Själv ville jag inte bli störd på ett hotellrum, någonstans i Sverige år 2012

 

  

Jag höll på mycket med collage förut till födelsedagar. Här har jag i ett fotoprogram satt in mitt, min mans och min sons huvuden. En humorbild jag då hittade i en tidning. Bilden är nog från ca 2004. Innan datorerna kom så gjorde jag collage också men då fick man klippa ur huvudena ur bilderna och sätta dit. Jag gillade verkligen att göra collage och med olika saker som jag satt på plakatet 

 

Klicka här för att se två collage jag gjorde en gång då mina föräldrar fyllde jämna år. Det är mycket annat i inlägget också så man får scroolla ner en bit på sidan

 

 

Jag avslutar denna minnesrunda med en bild från Gretas Butik I Vaggeryd 2012. Den finns inte längre. Jag fick låna en del av lokalen där det hängde gardiner för att fota till en header jag hade på min blogg då. Min man tillverkade filmklappan till mig och den har vi kvar än.

 

Jag är i så  dålig form nu så i morgon får jag tvinga mig ut på en längre promenad. Jag har mer besvär från nackskadan och även ont i ländryggen. Så nu måste jag ut men jag har varit i lite dålig form på sista tiden. Har helt enkelt haft en svacka men det brukar vända och nu känns det lite bättre. Nu är det ju dessutom lite svalare ute åtminstone på förmiddagarna. Ha det bra och sköt om er. Tack för att ni tittar in till mig

 

                          

Clipart Library  

     

Allison Young & Josh Turner med låten Carzy (Patsy Cline cover)

 

 #Ford #Rolstorpasjön #Trädkramare #Staty #Hotellrum #Collage #Filmklappan #Allison

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards