Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 juli 2021

Av Malin wiper - 19 juli 2021 15:00



                  

      

Jag har sett en film på TV4 Play som heter Jag älskar dig en skilsmässokomedi. Det är en komedi, drama, kärlek från 2016 i regi av Johan Brisinger. I huvudrollerna ser vi: Björn Kjellman, Christine Meltzer. Nour El-Refai, William Spetz, Anita Wall, Philip Zandén, Martina Haag, Rolfo Corsato, Sven-Bertil Taube mfl

 

                                                      

 

Handlingen

 

Marianne är less på sitt trista liv med samme man och tonårsbarn utan någon som helst spänning, och hon gör det drastiska valet att det är dags att skilja sig och starta om. Hennes man Gustav blir helt tagen på sängen av detta beslut och när Marianne kastar sig i armarna på den passionerade konstnären Rodolfo så är förvirringen och fasan total. För att inte vara sämre än sin fru så säger Gustav han upp sig från jobbet för att satsa på att bli författare.

 

Recension

 

Filmen var rätt rolig och dråplig på vissa ställen så jag fick mig i alla fall några skratt. Dessutom gjorde skådespelarna sina roller rättvisa än om filmen var lite klyschig i sin utformning. Ser ni den så förstår ni vad jag menar. Den var ju i alla fall lättsam och lättsmält i den värmen vi har haft nu ett tag. 

 

Av mig får filmen 3 brustna hjärtan i betyg av 5 möjliga

 

       

      

Trailern till filmen

 

     

Här sjunger Pernilla Andersson en av låtarna i filmen "Om jag var din". Med detta önskar jag er en fortsatt fin måndag                      

 

#Älskar #Johan #Pernilla 

 
Av Malin wiper - 19 juli 2021 10:15


 

När vi var till Arboga i lördags så fikade vi på Två Skator dit vi varit förut en gång. Kolla in vad kul dom skrivit på dörren in till cafét. Klicka här för att komma in på deras hemsida

 

Klicka här för att se lite bilder från Arboga 2017

 

                                                          

Clipart Library

 

Jag var tvungen att låna en bild från 2017 då inte solen låg på så mycket för som det var nu så gick det inte att få nån bild på ingången. Det ser lite annorlunda ut nu så dom har gjort en del förändringar


 

Så här såg det ut 2017 då man kom in på gården till Cafét. Det är lite förändrat med mer utsmyckning men man ser här hela huset. 


Klicka här för att se hela inlägget jag skrev när vi var dit 2017.

 

 

En bild jag tog på en skata 2019. Den såg ut att vässa sin näbb eller att klia sig


 

Nu är vi tillbaka till 2021 igen och vi satt oss på baksidan där det finns massor av bord. Vi satt oss där det var skugga och min man fällde upp parasollen. Jag kunde inte fota hela baksidan för det satt lite folk precis mitt i.

 

                             

LandShopping

 

Min man tog en morotskaka för det är nästan det enda han kan äta ute. Allt som är mjukt så han kan doppa i kaffet. Han tyckte den var jättegod och börjar känna smaker lite tydligare


 

Jag tog en tekaka med ost och skinka och den smakade bra

 

       

Evélina Simon med Despacito (Luis Fonci cover)


 

Mittemot cafét så finns en byggnad som är gammal men väskött och där är det dekorerat också med olika saker. Jag fick beskära och fixa alla bilder så dom blev visningsbara i solgasset och alla skuggor

 

Klicka här för att se lite finare bilder på fjärilar än dom jag tog sist


 

Lite av utsmyckningen framför cafét


 

En cykel kan också vara en utsmyckning och denna stod där även när vi var dit sist

 

Klicka här för att se när vi var till Håges Bröd i Arboga. Dom hade nu stängt för reparation


 

En vit kruka stod där framför en rabatt. Själv är jag i dålig form efter denna värmebölja som liknar tropisk värme. Därför blev det inte lika mycket fotande på vår biltur utan det blev mer att åka omkring. I går började det bli lite kallare och även i dag än om solen är framme. Då har vi måndag igen och en ny vecka som man inte vet vart den skall ta en men jag hoppas den blir bra. Hoppas ni haft en fin helg och får en fin början på veckan

 

                        

Clipart Library

Klicka här för att se bilder från den stora förödelsen i Tyskland i och med översvämmingarna. Det är fruktansvärt och man tänker på alla som dött och deras anhöriga. Hela marken har blivit förstörd, vägar, sädesfält, ja allt!

 

     

Sophie Zelmani med Memory loves you

 

#Skator #Ingången #Gården #Morotskaka #Tekaka #Evélina #Utsmyckningen #Översvämmningarna

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards