Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 juli 2021

Av Malin wiper - 9 juli 2021 19:15

 

Tyvärr så kom jag inte ut i dag heller så nu har jag varit inomhus i två dagar. Det är nästan 28 grader varmt och tryckande. Jag har bestämt mig för att gå ut tidigt på mornarna innan det blivit för varmt. Det gäller att ställa klockan så man kommer upp i tid. Då är det ju läge att ta med sig lite fika ut. Helst hade jag velat hyra elbilen men den har blivit mer upptagen nu och är uthyrd hela helgen. Vi får se fram emot att åka till min son igen om några veckor. 

 

                             

 

Såg ett träd där nån målat hjärtan på stammen. Det var i Enköping på en skogsstig

 

 

Den här autografen är jag rädd om. Den fick jag av Povel Ramel då Mr T och jag var och kollade på hans föreställning "Kolla Klotet" i Stockholm. Den är ju så rolig och annorlunda och han tog sig tid. Jag har även träffat honom en gång tidigare men då i Göteborg. Han skulle uppträda på ett ställe och jag tog reda på vart hans loge låg. Jag stövlade rakt in till honom där han satt framför en spegel för att bli uppiffad. Hur i hela friden tordes jag detta som var så blyg i vanliga fall?. Han blev i alla fall inte arg utan var hur trevlig som helst men väldigt lågmäld och inte alls som på scenen. Synd att man inte fotade så mycket på den tiden annars hade jag ju tagit en bild på honom

 

        

Medverkande var: Povel Ramel, Tomas Von Brömssen, Maria Lundqvist, Anne-Lie Rydé och Charlott Strandberg. Alla gjorde fantastiskt ifrån sig så det var en föreställning jag aldrig glömmer

 

                                                    

 

Min man och jag bodde i Katrineholm i 8 år och då åkte vi ofta till Stockholm och bodde på hotell och var ute och roade oss både på teater, musikaler, konserter, och mycket mer

 

     

Här ett klipp från Kolla Klotet och dom höll till på Cirkus i Stockhom och vi var där 1997. Det var så otroligt bra föreställning så vi bara njöt och lät oss underhållas. Klicka här för att se Maria Lundqvist i en av rollerna och då var hon rätt ny. Det finns 10 klipp från föreställningen på Youtube. 

 

      

Jag hade även tur som träffade Tomas Von Brömssen efter föreställningen och fick hans autograf.

 

Jag har även träffat Povel Ramels son Mikael Ramel och det var en liten pinsam och ovanlig situation jag satt mig i då. Jag bodde i Hällefors i 2,5 år och en dag gick jag in på deras Systembolag där det var två långa köer fram till kassan. Tittade mig omkring och såg att i den andra kön stod Mikael Ramel och han bodde tydligen med sin familj lite utanför Hällefors. Jag tog fram penna och papper och gick över till den andra kön och frågade om jag fick hans autograf. Jag tänkte i mitt stilla sinne vad håller jag på med men han tog tag i penna och papper och skrev sin autograf och var hur  vänlig som helst. Folk tittade roat på mig. Jag skall kolla vart jag har den autografen och visa upp om jag hittar den

 

                        animated-eye-image-0175                 animated-eye-image-0175                 animated-eye-image-0175                 animated-eye-image-0175

 

     

Nu passar det bra att sätta in en låt med Mikael Ramel och den heter Pengar. Klicka här för att höra honom live och man märker att han också har humor. I klippet ser man också Mikaels syster Lotta Ramel som både sjunger och skådespelar

 

  

En bild på Povel Ramel & Tomas Von Brömssen från föreställningen. 

 

     

Lyckades även få Charlott Strandbergs autograf. Alla var så trevliga och tillmötesgående

 

När jag tog autografer så var det en Parker kulspetspenna som gällde. Numera använder man inte lika ofta pennor men fortfarande finns dom att köpa. Nu går det ju att skriva under saker med en pekpenna på datorn men ibland måste man ha en penna till hands när man vid nåt tillfälle måste skriva under ett papper

 

         

Reklamhuset Parkerpenna

Nu vill jag bara önska er en härlig fredagskväll mina kära besökare. Njut och ha det bra


#Hjärtan #Autografen #Klotet #Povel #Tomas #Mikael

Av Malin wiper - 9 juli 2021 11:45

 

Vi vaknade sent i morse så allt har blivit framskjutet. Vi fikar ute på Café så sällan nu för vi har ju gjort lite mysigt på balkongen och dessutom sparar man pengar till andra saker man vill göra. Då sa jag till min man att vi kanske skall döpa balkongen till nåt passande så vi bollade ord med varandra. Till slut var det min man som kom på det bästa namnet: Café Minimal..  , så nu har vi ett eget litet café med ett bord och några ståplatser. . Vi skall göra en liten skylt med Cafénamnet och hänga på balkongen . Vi har nog aldrig haft det så minimalt som nu gällande balkong  

                            

                                

 

I går så drack vi kaffe och åt varsin nybakat muffins på vårt Café Minimal. Fast vi hade ätit välling före för det får igång våra magar. Min man måste sen dela sin muffins i bitar och doppa i kaffet men nu har han i alla fall fått mer smak tillbaka så han njuter för fullt. Mattan vi köpte är lite för smal för golvet är så fult så hittar vi en bredare så köper vi den eller flyttar ut köksmattan som är bredare och köper en ny till köket.

 

                                              

Clipart Library 

      

Så här mysigt kan man inreda en liten balkong. Det är lite svårt när man som vi har en smal avlång balkong. Vi har i år lite budgetvariant och kommer att göra det mysigare nästa år med stolar som man både kan sitta och halvligga i. Det går att göra mycket om man vill kosta på. 

 

 

I dag på morgonen åt han sin muffins och jag två fullkornskex med korv och senap för jag äter inte vanligt matbröd längre hemma. Går vi ut på utflykt så tar jag smörgås. Min man delade en blåbärsmuffins som han också bakat. Denna gång hade vi dom fantastiska emaljmuggarna från Smart Fritid. Dom är så lätta att hålla i och bekväma att dricka ur

 

                                                   

Clipart Library 

Jag har lite stiltje i bloggande nu och inte så mycket bilder kvar att visa så det blir lite minimalt tills vidare. Vi skall försöka komma ut på en promenad efter lunchen men det ser ut att bli regn i dag men vi går ut ändå bara det inte blir åska.

 

  

Jag har i alla fall en bild då vi åkte ut på landsbygden och det är så härligt och lugnt att åka på dom små vägarna. 

   

      

Nu behövs det lite high energy med The Hillbilly Gypsies Bluegrass Med detta önskar jag er en härlig fredag i sommarens tecken

 

                          

Clipart Library 


#Balkongen #Minimal #Muffins #Fritid #Landsbygden #Hillbilly

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards