Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 juli 2021

Av Malin wiper - 6 juli 2021 17:45



                 

 

Jag har sett en film som min son tipsade mig om. Den heter Operation Dumbo Drop och det är en äventyr, krig, komedi från 1995 så det är en äldre film. För regin står Simon Wincher och i huvudrollerna ser vi: Danny Glover, Denis Leary, Ray Liotta, Doug E. Doug, Dinh Thien Le, Corin Nemec, James Hong mfl. Jag såg filmen på Disney+ 

 

                                          

Handlingen

 

Komediäventyr med en grupp amerikanska soldater som försöker föra en elefant genom djungeln för en vänlig infödd by. Ett par arméofficerer erbjuder sig att hitta en ny elefant för lokala bybor när deras heliga djur blir skjutet. Tillsammans med en trio olyckliga assistenter satte de i väg för att leverera djuret till sitt nya hem.

 

                                            

Recension

Filmen var underhållande med både lite spänning, humor och rörande scener. Skådespelarna passade in i sina rollkaraktärer. Filmen har verklighetsbakgrund och när man tänker på det så är den rätt dråplig. Dessutom hade filmen en hel del bra musik som gick hem hos mig. Jag tyckte filmen var rätt underhållande men lite trälig från början men den tog sig. 

 

Av mig får filmen 3 elefanter i betyg av 5 möjliga 

animated-elephant-image-0341animated-elephant-image-0341animated-elephant-image-0341

 

      

Trailern till filmen. Elefanten som var med i filmen hette Tai och var en asiatisk elefant. Hon levde från 1968 till 7 maj 2021. Klicka här för att läsa mer om elefanten

 

                  animated-elephant-image-0167               animated-elephant-image-0167               animated-elephant-image-0167 

      

Jackie Wilson med Your love keeps lifting me. Det är en av låtarna i filmen och det var många fler bra. Jackie Wilson dog 1984 endast 49 år gammal 

             Med detta önskar jag er en Härlig kväll..animated-elephant-image-0261

 

#Dumbo #Simon Jackie

Av Malin wiper - 6 juli 2021 15:00


 

Här kommer lite bilder från både turer på landet och annat. Helt enkelt en salig blandning


   

Detta lilla hus såg jätteläckert ut. Kanske en gäststuga, snickeri eller annat

 

     

Här passar det in att spela min min mammas älsklingslåt. Visa vid vindens ängar med Mats Paulson. Det är min Youtubevän Paola som satt ihop detta så vackert


 

Gamla traktorer går alltid hem hos mig


 

Bara det finns fantasi så går det att pynta hur mycket som helst

 

På samma ställe utefter en liten landsväg finns en hemmagjort bänk med skylt och en ljuslykta. På vintern har dom en tomte där


 

En motorbåt som var på väg in till denna kaj där båtar kan tanka och det ser ut som en glass kiosk till vänster


 

En gul sportbil dök upp lite utanför centrum i Västerås. Vet inte vad det är för bilmärke


Farfar Hebbe tipsade mig om att bilen är en Chevrolet Corvette. Tack snälla du

 

I Västerås har det börjat dyka upp fler och fler såna här målningar i ramar som ser ut som fönster

 

 

Här är ytterligare en

 

 

Jag såg en blomma som verkade ha nån slags insekt i mitten

 

 

Så här ser den ut på närmare håll och enligt min man är det en tvestjärt

 

 

Avslutar med en minnesbild från 2009. Då var jag i Gränna och fotade. Vi hade tänkt besöka Hallstaparken i dag men då upptäckte min man att han hade tider inbokade i Västerås. Vi får gå dit en annan gång istället




        

Den här tryckande tropiska värmen är så jobbig och det hjälper inte ens att klä av sig. Det är sällan det är torr skön värme numera. Det var några dagar i början på sommaren som var helt underbara i alla fall för mig eftersom jag var helt torr i ansiktet. Jag får skaffa ett sånt där "Björn Borg" pannband..  . Kom ihåg att pappa hade ett sånt när vi var på landet i sommarstugan. Har nog ärvt detta från pappa för jag kom ihåg att han alltid var svettig i ansiktet på sommaren


                                               animated-tennis-image-0021
      

Kid Rock med Born Free. Hoppas ni har det bra mina kära besökare. Ha en fortsatt fin dag

 

            

Giphy     

#Blandning #Hus #Mats #Traktorer #Bänk #Motorbåt #Sportbil #Fönster #Tvestjärt #Fyr #Kid 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards