Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 juni 2021

Chrysler New Yorker, Jaguar, SMV, Balkong och Jacke Sjödin

Av Malin wiper - 25 juni 2021 19:00


    

Detta är en CHRYSLER NEW YORKER från 1965 som jag såg häromdan framför ett garage. Tyvärr så såg man fler veteranbilar förra året än i år. 


  

 

En SMV husvagn som jag såg under ett tak. Klicka här för att läsa lite historia om SMV husvagnar

 

      

SMV weekend maj 2021


  

En lite äldre husbil dök upp när vi var ute och åkte häromdan. Det är en FIAT DUCATO från 1990 


 

Jag är så glad att dom inte tagit bort den gamla snygga Luxus Kaffe skylten på en byggnad i Västerås. 

 

                                     

Vad är den värd

 

Den 9-12 september har vi Mälarveckorna och då blir det en massa underhållning. Klicka här för att se vilka artister som kommer. Babben Larsson kommer dit och henne har jag sett förut på Chokladfestivalen i Linköping. Robert Wells har jag sett i en mindre uppsättning i Skillingaryd för ett antal år sedan. Vi blev bjudna av vårt dåvarande arbete. 


 

Sen dök jag på en CHEVA PICKUP CK20903 från 1989.


  

Den hade en liten döskalle på grillen


Här fick jag skynda mig upp med kameran då en JAGUAR 3 8 SL från 1965 dök upp. Den hade jag velat ta bilder på i lugn och ro


 

Nu har vi fått det lite snyggare på balkongen med 4 balkonglådor och några krukor på väggarna. Balkongen ser så liten ut men den är rätt lång och smal. Jag ångrar att vi köpte såna tråkiga balkonglådor för några år sedan hade det varit nu så skulle jag vilja ha lite färgstarkare eller ljusare. Sen gäller det att blommorna slår ut mer så det blir lite maffigare 

 

Jag vill bara förtydliga att blomlådorna sitter rejält fast på balkongräcket. Vi har satt dubbla spännband på varje lådas handtag och vi har även en lång bräda dom står på och sitter stadigt fast. 

 

 

Såna här plåtkrukor som satt ihop hade vi i maj 2017. Dom var köpta på Lagerhaus men höll bara i två år


   

Nu ser det lite snyggare ut på denna bänkplats på sidan om centrumgatan. Det har växt upp nån slags växt som går i lila färg. Så här tomt brukar det inte vara på bänkarna men det är ju Midsommarafton


 

Jag fotade en del av en gammal stationsbyggnad i Surahammar. Det stod så många blomkrukor där och lyste upp

 

                                                             

Gysinge

Min man köpte en ostkaka för att testa om han kunde äta en sån och även känna smaken. Det funkade jättebra. Han delade upp kakan i mindre bitar i en djuptallrik till detta lite grädde och blåbärssylt. Han kände lite mer smaker nu. Nu skall vi bara slappa och om en stund sätta oss på balkongen och ta en fika innan det blir mörkt. Hoppas ni har en härlig Midsommarafton och njuter så mycket ni kan

 

     

För 22 timmar sen kom Jacke Sjödin ut med ett nytt klipp. Nu kallar han det Coronian Rhapsody och använder sig  av Queens låt Bohemian Rhapsody Jacke Sjödins alla klipp är en höjdare och man bara väntar på att det kommer ut nåt nytt hela tiden och man behöver inte vänta länge. Han livar upp oss i dessa coronatider. Vilken kreativ och påhittig man.

 

#Chrysler #Husvagn #Husbil #Luxus #Mälarveckorna #Pickup #Jaguar #Stationsbyggnad #Jacke

 
 
Ingen bild

Paola Svensson

25 juni 2021 23:21

Så många fina bilder du tagit Malin, allt från bilar till blommor. Och den snygga nostalgiskylten för Luxus kaffe. Så fin!

Malin wiper

26 juni 2021 08:31

Tack snälla du ;) dom flesta har jag tagit från bilen. Den skylten är verkligen fin och nästa gång skall jag gå ur bilen och fota den.

Hoppas du har en fin midsommar Paola
Hälsning från Malin

 
Farfar Hebbe

Farfar Hebbe

26 juni 2021 10:25

Luxus,väcker minnen,jag besökte rosteriet i Västerås 1987,ett studiebesök.Synd att dom flyttade produktionen till Finland årsskiftet 1992/93..Önskar er en skön fortsättning på midsommarhelgen.Haé Kram.

http://https://hebbe.blog

Malin wiper

26 juni 2021 10:58

Vilket fint minne du bjuder på. Det var verkligen synd att dom flyttade produktione.

Ha en fortsatt fin midsommarhelg själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards