Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 november 2020

Ankis Loppis, Chevrolet Van, första advent och Jakob Hellman

Av Malin wiper - 29 november 2020 08:30

 

Här är vi på väg till Ankis Loppis för att lämna 2 påsar till som vi rensat ut från skåp. Nu har vi bara överskåpen i hall och sovrum kvar

 

                  animated-christmas-ball-image-0050          animated-christmas-ball-image-0050          animated-christmas-ball-image-0050          animated-christmas-ball-image-0050          animated-christmas-ball-image-0050          animated-christmas-ball-image-0050 


 

Här är vi framme vid Ankis Loppis men min man gick bara in och ställde påsarna och ropade till Anki så hon visste att dom stod där


 

Såg en jättefin CHEVROLET G20 VAN  från 1988 i vit och blå lackering med stora fönster. En sån skulle jag inte ha nåt emot att äga.


 

I och med att den är lite uppbyggd baktill så Kan man sova i den när man är ute på kortare resor


 

En cykel som legat på asfalten vid våra cykelställ ett tag. Till slut blev den ett litet konstverk med  en hop av löv som blivit lite snöblandade


 

En liten balkong som smyckats personligt och blir ett snyggt blickfång


 

I en betongplantering stack denna fågelfigur upp som såg ut att vara snidad i trä


 

Ett badkar stod i vårt bostadsområdet på en gräsmatta. Dom håller ju på att reparera badrum och toaletter i vårt bostadsområde. Dom är inte klara överallt men det börjar bli klart. Vi valde dusch istället för badkar men i vårt hus som var först ut så är det klart sen ett tag tillbaka. Dom gjorde ju stambyte samtidigt också 


 

I början på centrumgatan står dessa krukor med ljung som nu blivit lite snöfrostiga

 

 

Då var det dags att tända första ljuset i ljusstaken. Själva ljusstaken vi har på köksbordet har vi haft sen ca 2002. Den fick vi på Uppåkra Mekaniska AB i Vaggeryd där vi arbetade. Alla anställda fick en sån ljusstake den julen. Dom var väldigt generösa med personalen där så vi fick nåt bra varje jul och ibland innan vi gick på semester också mm. Den modellen av ljusstake är fortfarande modern men jag vet inte om det finns i röd färg längre. Har bara sett vitt, svart och grått. Dom är dessutom rätt dyra.

 

Jag önskar er en jättefin och mysig första advent mina kära besökare

 

                                      


Clipart Library 

           

Jakob Hellman med låten Hon har ett sätt. Den lyssnade jag mycket på i början av 1990-talet. Här sjunger han den på skansen nyårsafton 2019. Jag såg honom i Så mycket bättre i går och han gjorde bra ifrån sig. Klicka här för att läsa om varför han drog sig tillbaka i så många år

 

Klicka här för att höra honom tolka Pluras låt I skydd av mörkret

 

#Ankis #Chevrolet #Cykel #Balkong #Fågelfigur #Jakob

 
 
Ingen bild

Gunilla

29 november 2020 10:59

Skrattar gott åt fågelfiluren som tittar upp.

Väldigt fin adventsljusstake ni har och annorlunda.
Riktigt mysigt är det nu med alla stjärnor som lyser runt mig när jag skriver och önskar er en riktigt fin advent.
Ha det så gott i dag!
Kram!

Malin wiper

29 november 2020 14:03

Ja du den var rätt rolig men såg sur ut så jag tror det är nån halloweensak som blivit kvar för på sidan låg en pumpa. Kul att du gillar adventsljusstaken som följt med oss ett tag.

Förstår att du/ni har det mysigt med stjärnor och annat denna första advent.

Ha det bra själv på första advent
kram

 
Ingen bild

Paola Svensson

29 november 2020 15:51

Snygg Cheva van - skulle inte jag heller ha något emot att äga... =P
Önskar dig en riktigt fin & mysig första Advent.

Malin wiper

29 november 2020 18:47

Den var verkligen fin och välskött.

Hoppas du haft en fin första advent. Kul att du tittade in Paola

Hälsning från Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

29 november 2020 17:01

Jag tycker om konstverket, cykel-löv. Härligt!
Och visst är det bra att kunna dela med sig till andra när man har städat i skåpen. En lättnad bara det i sig men också säkert en lättnad för dem som har möjlighet att köpa billigt .
Trevlig första Advent!
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

29 november 2020 18:50

Det såg så fint ut med löven under hjulet så jag kunde inte låta bli att fota. Det känns så lättande att bli av med saker.

Kul att se dig Karin. Hoppas du haft/har en fin första advent
kram

 
Amisa

Amisa

1 december 2020 00:02

Ni är så duktiga på att hålla på och rensa, men det skulle jag också behöva göra. Det var länge sedan jag hörde den låten, den gör mig glad!

Ha det bra!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

1 december 2020 08:16

Fast nu blir det inget på ett tag på grund av nacken. Ja du den låten är jättefin och har sjungits in i många versioner

Ha det bra själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards