Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 april 2020

Av Malin wiper - 9 april 2020 14:00

                      

 

Jag hade ingen känsla i år för att påskpynta med det lilla vi har men jag ändrade mig. Stod med denna påskduk i handen och Pisans fina påskkort och tänkte: Nej! det är så trist ändå så jag tar det jag hittar i påskväg och dukar lite fint i köket till lunchen. Duken är köpt på Butik Ingelund i Vaggeryd för rätt många år sedan men dom la ner sin verksamhet innan vi flyttade därifrån 


Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2011 då jag besökte Butik Ingelund.

 

 

                                     

                                                                          Baumann

 
Det är mönster av två läckra tuppar på vardera sida och äggdekoration i mitten. Jag gick sen ut i vårt kallförråd på balkongen för att leta efter några påsksaker

 

 

Då hittade jag denna tupp som jag inte kommer ihåg vart vi köpte men det var rätt många år sedan


I en annan låda hittade jag denna som ser ut som en höna

 

  

Sen var det dags att äta och min man stekte laxfiléer och vi satt där och myste i det lilla och tänkte på våra anhöriga. Till maten drack vi öl

 

          animated-easter-line-image-0033     animated-easter-line-image-0033 

 

  

Han stekte laxfileén så bra och lagomt och kryddningen var perfekt. Sen åt vi en blandning av ungskokta grönsaker och potatis. Både fänkål, broccoli, morötter och palsternacka. Till detta två såser en champinjonsås som blev över i går och sen Erik Lallerstedts goda curry lime dressing på flaska. 

 

 

 

 

Den andra påsksaken ställde jag här på köksbänken där vi även har micro och brödburk. Nu tog jag verkligen vad jag hade och som duk en kökshandduk med mönster av en almanacka och bilder på olika svampsorter

 

 

Jag hittade även ett påskägg med mönster från Jenny Nyström. Det är i plåt och jag köpte det på ICA i Vaggeryd så det har några år på nacken. Vi har inget godis att stoppa i ägget så det får bli en prydnad. Ha nu en fortsatt fin skärtorsdag då vi har strålande solsken men det blåser rätt kraftigt. Klicka här för att se en tavla av Jenny Nyström i ett klipp

 

    

The Hot Sardines med Bei mir bist du schön. Härligt vintage jazzband och lite upplyftande i denna tid. The Hot Sardines är ett amerikanskt jazzband som bildades i New York 2007 av den konstnärliga ledaren, sångaren och författaren Elisabeth Bougerol och pianisten Evan Palazzo

              

 

#Påskpynta #Tuppar #Laxfileér #Köksbänken #Sardines

Av Malin wiper - 9 april 2020 09:15


                 animated-egg-image-0069

 

Fick lite påskkänslor av denna PORSCHE från 2016. Den stod och lyste upp i allt det gråa som dominerar på parkeringsplatser numera


   

 

En snygg SAAB som jag tror är 1980-tal. Dom äldre bilarna blir bara snyggare med åren och ingår numera i veteranbils kategorin

 

          

 

Vi blev så glada i går då vi såg vår vän med mopedbilen. Kul när alla vi känner här dyker upp efter att man inte sett dom på ett tag i och med corona. Vi träffade även Kristina och Elisabeth som vi brukar sitta och prata med på Hallsta Café & Restaurang

 

 

Här kommer vår vän lite närmare och man blir så glad att inget hänt dom och andra vi känner, plus släkt, familj och vänner

 

   

  

Som sagt så arbetas det för fullt överallt men nu är det skärtorsdag och snart helg så det lär väl bli rätt tyst ett tag nu. Heller inga barn utklädda till påskkärringar som man annars är van vid


 

Detta hus ser ut att få en helrenovering på utsidan både med nya balkonger, fönster och annat

 

 

I går satt min man blommor i två av våra balkonglådor och här vattnar han dom och om ett tag när dom växt till sig så kommer det att bli mycket finare. Vi måste köpa två balkonglådor till för dom vi hade på andra sidan var en annan sort som inte var så tåliga. Nu vill jag ha lådor med lite färg på och sen har vi två krukor mot väggen som också skall fyllas.

 

   

 Skärtorsdagen är här och vi skall inte göra nåt särskilt men hade situationen varit annorlunda så hade vi träffat min son och min mans bror. Därför tar vi det lugnt och lever som vi gjort ett tag nu men vi har ju varandra och det känns helt underbart. Sköt om er och njut i det lilla            

                              

        

Hauser med Swan Lake. Både vackert, finstämt och dramatiskt med både cellospel och dans. Han är en cellist från Kroatien. Han är även medlem i 2 Cellos

 

             


#Porsche #Saab #Mopedbil #Helrenovering #Hauser

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards