Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 april 2020

Av Malin wiper - 8 april 2020 12:30


 

I går fick vi hem matvaror och lite annat från ICA Supermarket Matkassen. Det var som vanligt FRG frivilliga resursgruppen som levererade maten. Vilket jobb dessa fantastiska människor gör, så även ICA  . Dom räddar oss som inte får gå in på butiker och inte har några anhöriga där vi bor. Jag är lite ovan med att få hjälp eftersom jag är i full vigör men det är ju nödvändigt. Vi båda har bestämt oss för att inte gå in i nån butik tills detta är över och nu har dom ju börjat med "Trottoarhandel" lite varstans också


 

Vi köpte ICA:s kycklingbröstfilé som håller hög kvalitet och är jättegoda


 

Vi köpte också en fin laxsida och såg att det var extrapris just nu. Sen köpte vi dom vanliga basvarorna som ost, grönsaker, sylt till vår gröt och lite annat


 

Jag hade slut på hårbalsam så jag köpte två tuber på en gång. Jag använder även deras shampoo och är supernöjd. Det är ICA:s egna märke och är ekologiskt certifierat och oparfymerat


  

Vi köpte också resårband som vi skall använda till munskydd vi kommer att sy. Rätt som det är så måste alla ha munskydd för jag har en känsla av att detta kommer att bli långvarigt


 

I går köpte vi blommor till två av våra balkonglådor och nu kan man trottoar- handla hos Åsby Floristen också och det uppskattas väldigt mycket.   . Det är bara att ringa 0220-10078 så kommer dom ut så fort dom kan. Så gulligt dom skivit på sin skylt också..  

 

                      

 

 

I dag trottoarhandlade vi blomjord och lekakulor hos Åsby Floristen. Min man skall fixa med blomlådorna så vi får lite fint på balkongen. Vi måste köpa två till för vi har fått slänga en krukgrupp som inte höll måttet. 

 

           

 

Sommaren 2018 såg det ut så här på vår balkong.

 

 

Så här explosivt såg det ut i några av våra balkonglådor förra året 2019. Vi köpte sticklingarna hos Åsby Floristen och dom var så livskraftiga så dom höll långt in på hösten.

 

 

Dom pyntar alltid så snyggt utanför och väldigt estetiskt tilltalande

 

  

På andra sidan butiksdörren så lyser det upp med allt det gula


 

Det sopas för fullt på gatorna och det jobbas på hus över hela stan. Det ser så normalt ut mitt i detta overkliga som ligger som en hinna över oss. 

 

                      Ha nu en fortsatt fin dag mina kära besökare

 

     

Jag såg att countrysångaren John Prine gått ur tiden i en ålder av 73 år. Jag känner inte till honom men när jag lyssnar på lite låtar så gillar jag vad jag hör. Denna låt heter Hello In there. Klicka här för att höra när Joan Baez hyllar honom. Klicka här för att höra en annan låt med honom som jag gillar

 

John Prine föddes i Maywood, Illinois och han är en amerikansk country- och folksångare, gitarrist och låtskrivare. Klicka här för att läsa mer om honom


                                          

                                                                               Fynd Giganten

 


#Matkassen #Frivilliga #Laxsida #Floristen #Balkong #John

Av Malin wiper - 8 april 2020 07:45


 

Efter vår promenad i går så kollade jag i vår postbox och där låg ett brev med ett fint påsk-klistermärke på baksidan. Det var adresserat till både mig och min man


 

Det visade sig vara detta otroligt vackra påskkort som min bloggvän  Pisan skickat till oss. Tusen tack gulliga du..  . Vet ju att du skapar såna kort själv sen en tid tillbaka och även har en stansmaskin. Du är så kreativ och pysslig och hittar alltid på nåt nytt att göra. 

   


                       

Påskugglan Malin och Påsktuppen Mr T tackar dig och hälsar Glad Påsk! från dessa gula gömställen

 

 

Ytterligare ett kort Pisan skapat som hon skickade då jag fyllde år. Så vackert och festligt

 

Klicka här för att se lite fler kort som Pisan skapat. Klicka här för att se hennes stansmaskin och se vad man kan göra. Sen krävs det känsla för färg och form och det har hon. 

 

                                       


                                                                  P.W.Akkerman 

Tyvärr så glömde vi beställa påskkort i samband med att vi skickade efter matvaror från ICA. Därför hinner jag inte skicka ut några påskkort. Det får bli över nätet istället

 

      

En lite häftigare version av låten Easter Parade (påskparaden) med Jerry Lee Lewis 

 


                                                            

Det känns att det varit fullmåne i några dagar för vi är lite sega så kommande promenad ser jag verkligen fram emot. Solen skiner på morgonen så det känns bättre på grund av det också. Jag är så förvånad över att jag inte fått några men av att jag slog i knät så hårt i sängen häromdan. Trodde absolut att nån broskbit skulle lossna från knäskålen. 

 

Klicka här för att se en bra artikel som Sven Wollter står bakom och jag håller med honom. Jag själv har varit med i facket sen jag var 16 år och då fick man en röd bok som dom stämplade i varje månad man betalade. Det var min pappa som krävde att jag skulle vara med i facket så fort jag började arbeta och det är jag evigt tacksam för. Jag är fortfarande med i facket och betalar en avgift för att fortfarande vara försäkrad

 

  

Nu önskar jag er en så bra dag som möjligt i dessa begränsningarnas tid. Ta hand om er 

 


#Påskkort #Påskugglan #Pisan #Jerry #Sven

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards