Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 april 2020

Hallsta Café & Restaurang, grillad smörgås, krokusar och Tape Face

Av Malin wiper - 7 april 2020 14:00

  

Hur skulle vi ha klarat oss utan vårt stamfik?, inte alls. Nu har Hallsta Café & Restaurang satt ut lite möbler det kändes så bekvämt när man förut balanserat med fikat på en parkstol. Det var regn i luften när vi gick ut så jag tog min allväderskappa på mig som jag haft i många år och är ett bra "basplagg" som jag köpt på Sam Hjälp second hand 2012 för 60 kr och aldrig gör mig av med. Den kommer från Kapp Ahl från början.

 

                         

Klicka på bilderna så blir dom större 

 

 

Här sitter min man i lä och väntar också på sitt kaffe

 

 

Här kommer Siba ut med kaffet och det kändes så härligt och det är inte lika kallt ute som förut så man slipper sitta och frysa

 

 

Vi njöt av varsin grillad smörgås som dom är suveräna på för dom är inte så hårda och brända som man kan få på andra ställen. Dom har lite knep för att få dom så

 

 

Som ni ser så njuter jag och all oro rinner av och man glömmer allt negativt för en stund

 

 

Bakon parkoasen på sidan om cafét där vi suttit med vårt fika i kylan några gånger men vad gör man inte för lite njutning..  

 

                                   


                                                                                 Kitchentime 

 

Nu blommar det lite överallt och här bakom parkoasen finns massor av krokusar

 

       

 

En läcker trehjuling med nåt slags flak framtill. Märket på trehjulingen är Trans 2000

 

 

                      


                                                                                                                Zazzle  

Jag mådde inte så bra i morse då jag vaknade och nu förstår jag varför. Det är fullmåne och det är ingen höjdare för mig men tack och lov så håller det inte i sig så länge varje gång. Efter vår promenad så släppte mycket av tröttheten och migränkänslan. Nu börjar det mörkna till och vinden få mer kraft så vi håller oss inne resten av dan. Sköt om er kära ni

 

      

Nej! nu måste man får skratta lite och motionera smilbanden. Det gör vi med Tape Face från America's got talent 2016. Väldigt annorlunda och påhittigt nummer. Han heter Sam Wills och är en Nya Zeelands komiker, buskis, clown och mimartist bosatt i Las Vegas. Han uppträder under namnet The Boy With Tape On His Face.                                  



 

#Stamfik #Grillad #Parkoasen #Krokusar #Sam

 
 
Amisa

Amisa

7 april 2020 16:01

Den där cykeln skulle inte vara så dum när man åker och handlar!
I Danmark tror jag det är mycket vanligare med praktiska flakcyklar. Vi borde ta efter dom lite mer vad det gäller cykelutbudet!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

7 april 2020 17:01

Verkligen då har dom det bättre i Danmark. Här hade vi många såna när jag växte upp och många flakmoppar. Dom verkar ändå få en revival nu för jag ser rätt många nya

Ha en fin tisdag
Hälsning Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

8 april 2020 09:20

Helt rätt, i Danmark är det en vanlig syn att få flakcyklar. Praktiska och bra.
Det är fint att ni fikar på stan, understöder dem som behöver få några slantar extra för att kunna finnas kvar i dagar som dessa. Vi behöver alla uppmuntran och på Hallsta C tycks ni trivas utmärkt.
Ha en fin dag Malin.
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

8 april 2020 11:00

Jättekul att dom har det så i Danmark. Vi går ju inte in nånstans nu utan försöker vara så försiktiga vi kan. Vi vill ha kvar våra butiker, restauranger och cafén

Vi trivs i Hallsta centrum men vi tillbringar mindre tid där nu. Sen går vi ut på promenader utanför centrum

Ha en fin dag själv Karin
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards