Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 april 2020

Åsby Floristen, trottoar handla, påskkänsla och Haley Klinkhammer

Av Malin wiper - 7 april 2020 08:00

 

Nu har att handla utomhus fått ett namn "Trottoar" handla. Det har vi gjort länge nu men då var det ingen som ännu  börjat med detta men vi var tvungna genom att vi behövde hämta ut ett paket och även handla utanför Apoteket Hjärtat en gång. Sen har vi ju "Trottoar" fikat några gånger också..  . I går gick vi förbi Åsby Floristen och såg att dom hade bland annat mini penseér och på bilden ovan så ser ni vad vi köpte på "trottoaren" en gullig tjej kom ut och tog mitt kort för att blippa i butiken. Det gäller att vara påhittig i dessa tider. Lika bra att ha lite blommor hemma som vi kan sätta i våra balkonglådor. 

 

             animated-easter-line-image-0002             

 

Nu när man inte kan gå in så är det kul att dom har satt ut så mycket fint utanför butiken. 

 

                           

                                                                                                               Plantagen 

 

Det börjar närma sig påsken och jag passade på att fota lite närbilder på blommorna som Åsby Floristen hade utanför butiken. Klicka här för att se ett kul klipp

 

                         animated-easter-line-image-0009animated-easter-line-image-0009 

   

Det märks verkligen att påsken närmar sig. Nu var det länge sen jag var till Åsby Hem & Trädgård. Känns konstigt att inte kunna åka dit och fota och ta sig en fika. Hoppas verkligen att dom kommer att klara sig igenom denna kris. Så även Åsby Floristen 


                      animated-gardener-image-0015                                                  animated-gardener-image-0015  

      

 

Det var ett axplock av bilder så jag får passa på när det bjuds på fägring utanför butikerna. Undrar hur det kommer att kännas första gången man kan gå in i en butik igen..   det kommer att kännas konstigt och ovant i och med att detta kommer att ta flera månader. Klicka här för att se en fantastisk kvinnlig gymnast som är 91 år gammal, Wow! 

                        animated-easter-love-image-0012  

I går skickade vi efter matvaror från ICA Supermarket Matkassen och dom kommer i dag efter 13.00 Vi beställde också en förpackning med smala resårband till munskydden vi skall sy. Sen såg vi att vi inte har nåt foder till munskydden så vi får knacka på hos Ankis Fyndbod för att fråga. Då blir det "Trottoar" second hand, snart har vi handlat på trottoar lite varstans..  . Tyger har vi rätt mycket av i och med att jag sydde så mycket under ett antal år så det har blivit lite över


animated-flower-image-0135 Tisdag, och veckan rör på sig och en ny dag vaknar till liv. Ha det bra och sköt om er

 

     

Can't help falling In love Elvis Presley cover. Sjungs här så fint av Haley Klinkhammer

#Floristen #Trottoar #Haley

 
 
Ingen bild

Paula

7 april 2020 09:26

Det är verkligen tuffa tider nu. Men man ser också att människor hittar på nya lösningar och att många hjälper varandra. Sånt värmer och ger hopp!
Vår dotter köpte lite vårblommor och planteringsjord till oss, så att jag fick pyssla med det lite en dag. Gillar ju växter och trädgårdspysslet!
Tack för din kommentar inne hos mej! Det funkade bra.
Ha eb fin dag! ☀️❤️

Malin wiper

7 april 2020 09:35

Det har du verkligen rätt i för man ser det varje dag. Uppfinningsrikedomen flödar. Det ger verkligen hopp som du så fint beskriver. Jag tycker snällhet är intelligens. Vi ser varje dag hjälpsamhet när man inte kan besöka butiker utan det hittas på nytt hela tiden. Sånt värmer verkligen.

Vad härligt att dottern kan hjälpa er. Ja du gillar ju verkligen att pyssla med blommor och gör det så bra.

Jag måste komma på ett sätt att kunna kommentera hos dig. Men så kul att det fungerade äntligen. Jag har ju inte gjort nåt så det var märkligt.

Jag har ju fel på tidsinställningen i min blogg just nu för ställer jag in tiden på ex 12.00 så kommer ändå inlägget in ca 5 minuter före.

Då skall jag testa med ytterligare en kommentar, vad glad jag blir

Ha en fin dag själv
kram från Malin

 
wiolettan

wiolettan

7 april 2020 09:52

Så många vackra och fina blomster du visar idag. Bra fotat.
Det är många affärer som nu hjälper till på olika sätt så att det ska vara smidigt att handla.
Fast ännu flera har här satt upp anslag och varnar sina kunder och önskar att de är försiktiga om de kommer in för att handla.
Flera affärer har stängt, några i konkurs och andra avvaktar.
Fin liten katt med kycklingar.
Elvis hade en underbar röst och han är bland toppenartisterna på min önskelista att lyssna till.
Nu kan jag ju inte lyssna här hos dig, men på jag tror jag måste in på nätet och kolla, det finns ett stort utbud.
Sköt väl om er.
Kram.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 april 2020 12:19

Tack snälla du. Kan ju inte gå in på butiker så man får trottoarfota ;) Ja du det är oroliga tider nu och jag tänker också på alla som måste lägga ner sina små företag. Jag dök på den påskkatten på ett animeringsställe

Elvis är verkligen The King och är tidlös. Detta var en cover och hon gör den rätt bra. Synd att du inte kan se mina klipp

Sköt väl om er ni också
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards