Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 april 2020

Håkans Hembageri, semla, vintervitt och Niklas Strömstedt

Av Malin wiper - 3 april 2020 13:30


 

Här är vi på väg ner mot centrum för att promenera runt lite i utkanterna. Som ni ser har vi snö och utanför på vår gård är det så isigt så vi fick ta små steg och sen gå ut på den snötäckta gräsmattan för att inte halka omkull. Det var kallt och blåsigt men solen värmde upp lite så när vi promenerat en stund så blev vi mycket varmare. Det gäller att ha varma kläder och mössa

 

                 animated-snow-image-0094

 

 

En IKEA kasse satt fast i ett litet elskåp

 

 

Här i den lilla parkoasen har vi suttit ute och fikat två gånger men nu var stolarna täckta med snö. Hej mitt vinterland 

 

 

Vi blev sugna på varsin cappuccino och det kan man även få nu hos Håkans Hembageri. Vi ringde in och en tjej kom ut och tog beställningen för vi får ju inte gå in nånstans nu. Vi betalde som vanligt med swish. Vi försöker göra allt för att liva upp livet lite men med dom restriktioner som behövs. Vi var ju ensamma därute och dom som kan gå in och handla får bara vara två personer samtidigt. Sen har dom hemkörning av bröd, sallader, smörgåsar och annat men man måste handla för minst 300 kr och det får man mycket för och då har man för ett tag framöver. Jättebra initiativ

              

 

Det var bara vi som var modiga och satt ute på en av bänkarna med vårt fika i alla fall då vi var där. Det lär bli många fler då det blir varmare

 

 

Här kommer den gulliga tjejen ut med vårt fika som bestod av cappuccino och varsin semla. Vi har spårat ur fullständigt så nu har vi bestämt oss för att sluta slarva. Det är nån slags tröst för vi hade ju lika bra kunnat ta en smörgås 

 

 

När jag sen tog upp semlefatet från bordet för att gå till ett annat bänkbord som låg i solen så blåste semlan av fatet..  . Jag blev förskräckt och sa till tjejen att jag skulle ersätta semlan men det ville hon inte höra talas om utan gick in och hämtade en ny... så snällt. 

 

                                            animated-thank-you-image-0078

 

 

Jag fick ingen bra bild när vi satt där för solen sken så skarpt och det blåste rätt mycket. Vi hade underlägg med oss så det blir ingen blåskatarr..  det har jag aldrig haft men det sas förr att man kunde få det genom att sitta på nåt kallt utomhus. Semlorna var jättegoda

 

 

En jättefin kringla som hänger en bit upp från ingången och jag antar att den lyser på kvällen

 

                       

                                                                                                            Zazzle


       

Niklas Strömstedt med Sånt är livet. Det är en text som verkligen passar in i denna tid vi lever i nu. Själv kommer jag aldrig att ta nåt för givet om detta skrämmande förhoppningsvis lämnar oss. Det kommer att vara en annan värld att vakna upp till och jag kan inte få bort den overkliga känslan i kroppen. Vi har sett Niklas Strömstedt live i Katrineholm där vi bodde i 8 år. Han uppträdde på en idrottsplats och vi tyckte han var jättebra live och hade ett väldigt bra snack mellan låtarna

 

Sköt om er och ha det så bra så här före en ny helg igen...animated-flower-image-0069


#Snö #Kasse #Parkoasen #Håkans #Semla #Kringla #Niklas

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards