Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 mars 2020

Förvaring Rejsa IKEA, Maynard Ferguson, Jonny Cutz och min son

Av Malin wiper - 8 mars 2020 16:15

  

Innan vi åkte hem efter att ha skjutsat hem min son i dag så tog vi en sväng förbil Erikslunds Köpcentrum. Vi gick in på IKEA och jag hittade en plåtlåda som var passande för vinyl LP skivor. Min son har rensat bland sin pappas efterlämnade vinylskivor som var rätt många. Flera av dom hade han haft ända sen hans pappa och jag träffade varandra så jag går just nu på minnenas allé


Den häftiga plåtlådan heter Rejsa och är egentligen till för hobbysaker, filtar, kläder och kuddar. Lådan är en nyhet från IKEA så jag hittar den inte på nätet. 

 

 

Här har jag fyllt upp den kompakta plåtlådan med vinylskivor och sen satt lådan och sen satt jag den på golvet i vardagsrummet. Dom vinyl LP skivor jag inte behåller får sonen ta tillbaka för det finns en samlare som är intresserad. Jag skall kolla på second hand så fort vi har bilen igen för att se om jag kan hitta en lagomt stor skivspelare. Bilden ovan visar lite mer rätt färg på lådan som är lite militärgrön

 

                                       


                                                                      Roliga prylar 

 

Skivan som ligger först i skivförvaringen är en med Maynard Ferguson som är den första skivan som min sons pappa mitt ex spelade för mig. Då var det just ledmotivet till Rocky som låg på skivtallriken.

 

                                 


                                                                                       Vintage trumpetlampa från Istdibs 

Maynard Ferguson föddes i Verdun, Montreál i Québeck, Kanada. Han var en jazztrumpetare och bandledare. Han blev känd när han spelade i Stan Kentons orkester, innan han bildade sitt ebet band 1957. Han är känd för sina höga toner på trumpeten. Han dog 2006 i en ålder av 78 år

 

     

Här kommer nu låten som är theme song till filmen Rocky med Maynard Ferguson. Klicka här för att höra en liveversion av låten

 

 

Min son hade även en hel det singlar med sig och jag hittade en med Jonny Cuts med Göran Ögren. Blev väldigt överraskad eftersom jag haft kontakt den sista tiden med Matts från bandet. Då hade dom ett "h" i namnet. Klicka här för att läsa lite mer om Jonny Cutz. Klicka här för att komma in på ett inlägg där jag skrev om bandet 

             

      

Här kommer låten År efter år med Jonny Cutz. Jag hittar inga äldre låtar med gruppen på Youtube 

 

 

Helgen gick fort och vi har skjutsat tillbaka min son till Enköping. Här står vi med elbilen på baksidan av hans hus för att släppa av honom. Vi har haft det toppen och hunnit med en massa saker. Det skriver jag om till veckan då jag har fixat med bilderna. Han har legat över hos oss i två nätter 

 

  

Tack för en härlig helg min fina son. Det är så skönt att bara ha 6 mil till honom för vi hade 36 mil förut. Nu är vi lite trötta av alla aktiviteter så vi tar det lugnt. Hoppas ni haft en fin helg ni som tittar in.

 

                             animated-hand-image-0045                          animated-hand-image-0045            

 

 

#Enköping #Plåtlåda #Maynard #Enköping

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

8 mars 2020 23:49

Så roligt med lite nostalgi!
Lite märkligt känns det säkert att lyssna på musiken som spelades en gång. Vi har många vinylskivor vi också som vi troligen försöker sälja åt intresserade. De har ju blivit snudd på antika och i ropet igen.
Trevligt med besök av sonen
Ha en fin ny vecka!
Kram

http://https://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

9 mars 2020 07:23

Det var verkligen kul. Det är många som har skivspelare hemma även numera för det har gått i mode. Dom går verkligen att sälja och många har snygga konstnärliga omslag så man kan sätta dom i LP ramar

Vi hade jättetrevligt med min son

Ha en fin vecka själv
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards