Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 mars 2020

Jills Veranda Shima Niavarani, Säkerhetsdörr och The Doors

Av Malin wiper - 5 mars 2020 09:15


     

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på Shima Niavarani  

I går såg jag tredje avsnittet av nya säsongen av Jills Veranda. Denna gång gästades Jill Johnson av Shima Niavarani. Hon är en svensk skådespelare, dramatiker, regissör, sångerska och låtskrivare. Shima har framträtt inom film, TV och teater i närmare 50 produktioner. Hon föddes i Teheran men växte sen upp i Upplands Väsby. Endast 34 år men så många strängar på sin lyra. Jag blev lyrisk av hennes uppenbarelse en sån mognad och hennes utstrålning och inlevelse när hon sjöng var magisk. Jag hade inte en aning om att hon hade sån fantastisk röst. Hon sjöng med en sån känsla så jag fick gåshud även Jill är fantastisk och kan modellera med sin röst.

 

    

Här är en av låtarna som Shima och Jill sjöng tillsammans Tenessee Whiskey. För att komma till sin rätt så rekommenderar jag att ni lyssnar på låten i just Jills Veranda för det blir en helt annan upplevelse när man ser dom båda spela och sjunga ihop. Klicka här för att höra orginalet med Chris Stapleton. Den har jag haft inne i min blogg förut och även lite andra låtar med honom. Det jag även gillar med Shima är att hon tar politisk ställning och står på dom svagas sida och det är alla dom som missgynnas av Donalds politik. Hon pratade med både anhängare till honom och såna som blivit skadade av hans styre. Det var skrämmande att få lyssna på vilka åsikter en del har. Inte undra på att det ser ut som det gör när vi låter galningar ta makten. Alla människor är lika mycket värda i min värld och jag blir beklämd över hur allt utvecklat sig gällande etniciteter, läggningar och annt. Jills Veranda är ett av dom bästa programmen på TV just nu vad gäller kvalitet och det är både underhållande och har ett djup. Vad proffsig Jill är 

 

                     

                             Best animations 

 

Tänk att en lägenhetsdörr har blivit nåt annat än den var förr. Den har ju naturligtvis alltid varit till för att stänga in sig i sin lägenhet men nu har den blivit lite av ett hot. Förr när det ringde på så rusade man till dörren för att öppna och man behövde inte kolla in nåt dörröga. Nu måste man vidta försiktighetsåtgärder innan man öppnar dörren. Först titta i dörrögat och sen fråga vem det är men det går längre än så för nu kan man inte lita på nåt eller nån.

 

                          

                                        

                                                                                                  HatPol  

Vi har fått säkerhetsdörrar och dom flesta bostäder har numera också portuppgångar som har koder eller blipp. Detta med ökade risker har fortgått under några årtionden men nu har det nått högre höjder och det finns dom som inte drar sig för nåt utan hittar på nya sätt att komma åt folk som bara vill ha trygghet i sina boenden.

 

                   

 

Vårt bostadsbolag Hallstahem är suveräna på att meddela sina hyresgäster när nåt händer och nu var det dags igen. Några ringer på dörrar och säger att dom skall kolla värme och avlopp för en avgift. Då drar man öronen åt sig för vi behöver ju inte betala för att få det uppkollat. Undrar vad nästa steg blir för dom blir mer och mer sluga och hittar på nya saker för att skinna folk på pengar och ägodelar. Jag tror inte heller dom drar sig för att ta till våld. 

 

 

Nu blir det inget soffhäng utan en promenad i det lite blöta vädret som håller nollgradigt med lite svävande lätta snöflingor. I morgon kommer min son till oss och vi skall tillbringa helgen ihop och det känns toppen. Ha nu en härlig torsdag mina fina besökare

 

     

The Doors med People are strang


#Jills #Shima #Lägenhetsdörr #Doors

 
 
Ingen bild

Paula

5 mars 2020 10:29

Ja, det är andra tider nu, kan man lugnt säga ☹️ Man måste vara på sin vakt hela tiden och det är väldigt jobbigt. För ett tag sedan så var det någon som försökte ta sig in genom öppnade fönster. Vi brukar öppna och vädra på morgonen medan vi äter frukost, men nu vågar vi inte gå ifrån sovrummet när vi vädrar!
Jag förstår vad du menar med att alla människor har samma värde, men det tycker inte jag! Det kan låta hårt, men dom som är helt gränslösa i sina försök att lura andra, dom som misshandlar, mördar och annat kriminellt, dom har inte samma värde som andra människor enligt mitt sätt att se det.
Ha en fin dag båda två ❤️

Malin wiper

5 mars 2020 12:08

Det är det verkligen och inget verkar göras åt eländet. Dom får härja fritt. Det var inget vidare att dom börjar ta sig igenom fönster också. Man skall ju kunna få vädra utan att riskera nåt.

Nu blev det nog en felformulering från mig för jag menar inte dom som missköter eller mördar och ställer till det. Jag menar ju alla ordentliga från alla folkslag för i programmet så misskrediteras folk som kommer från ex Mexico och har arbetat och bott i USA många herrans år och byggt upp nåt. såna som sköter sig.

Dom som du pratar om har förbrukat sina rättigheter som säger. Tänk att jag kan formulera mig så klumpigt så det missförstås. Det jag menade var att dom som har annan läggning, etnicitet mm är alla lika mycket värda.

Ha en fin dag ni båda också.

kram Malin

 
Ingen bild

Paula

5 mars 2020 12:11

Det behöver ju inte vara du som formulerade dej dåligt, vännen utan det kan vara jag som missförstod lite. Men jag är säker på att du och jag tycker lika ❤️
kram 🌸

Malin wiper

5 mars 2020 13:22

Jag hade bråttomt att svara och då blir det lite fel ;) ;) så kan det gå. Jag tror absolut att vi tycker lika.

Tack för kommentaren vännen
kramar från Malin

 
Amisa

Amisa

5 mars 2020 13:41

Jag har inte sett det här programmet med Shima, men kommer ihåg en enmansföreställning med henne som sändes på TV för några år sedan. Hon gjorde ett väldigt starkt intryck, hon kunde skämta och samtidigt ta upp allvarliga saker på ett fint sätt.

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

5 mars 2020 15:14

Vad synd att jag missade denna föreställning. Kände nog inte till henne så mycket då. Hon sjunger så man får gåshud. Kul att du gillar henne också

Ha en skön dag
Hälsning Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards