Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 mars 2020

Åsby Floristen, blommor till min make och Svenne Hedlund

Av Malin wiper - 3 mars 2020 08:15


 

Jag blev inte ute så länge i går på min ensamma promenad för jag saknade min bästa vän och make. Jag gick in på Åsby Floristen innan jag gick hem och då köpte jag några snittblommor till min man. Jag satt dom i en vas som han har i fönstret vid sin datorplats. Den har vi köpt på second hand och den verkar vara i kristall. Jag hade även satt ett kort med hjärtan och även köpt ett chokladhjärta till honom. Sen gjorde jag iordning kaffe och en god smörgås till oss båda. Det var hans tur att bli uppvaktad nu 

 

animated-rose-image-0107               animated-rose-image-0107               animated-rose-image-0107               animated-rose-image-0107


     

Vasen är liksom fyrkantig, smal och lite hög. Det är en ros, en nejlika och lite utfyllnad

 

 

Här följer lite bilder jag tog hos Åsby Floristen. Det är svårt att fota där för ljuset kommer in från alla håll.

 

    

   

Det förbereds inför den kommande påsken

 

 

Nu finns där lite kläder också för dom ingår ju i Åsby Hem & Trädgård

 

   

           

Första mars fyllde Svenne Hedlund 75 år. Jag har sett honom och The Hep Stars live 2 gånger. Ena gången på Sundsvalls Folkets Park ca 1968 och den andra på Bergets Dag i Taberg 2010. Det var lika häftigt båda gångerna men den första gången så dansade man till musiken och det var shake nån slags fri dans som var populär då. Det var så fantastiskt den andra gången för han hade sin röst i behåll och lät bättre i verkligheten än på tv. När jag sen skulle ta hans autograf så tittade han upp på mig och hans ögon var lika vackra och mörka som förut. Han var väldigt charmerande, glad och trevlig så jag har bara positiva upplevelser av honom. Det var ett nytt Hep Stars för många av orginalmedlemmar är borta antingen har dom slutat eller gått ur tiden. Min man fotade honom från ovan då han skrev sin autograf till mig på en skiva och sen i mitt autografblock

 

            

I dag följer jag med min man till Vårdcentralen, Fysioterapin. Flexlinjen kommer och hämtar upp honom 10.45 Vi blev tvungna att ställa in besöket på Vinylcaféet i Saluhallen Slakteriet Västerås. Jag hade längtat efter att få höra ett bluesband jättelänge. Bad Condition spelar där från 18.00 och vi hade hyrt elbilen men fick avbeställa. Han har det för besvärligt med knät så han har verkligen "Bad condition". Det regnade i går kväll så nu är all snö helt borta. Hoppas ni har en fin tisdag att se fram emot. 

 

                                           Kram på eranimated-rose-image-0092



#Make #Floristen #Svenne 

 
 
Ingen bild

Paula

3 mars 2020 08:49

Så fint att du uppvaktade din man och bästa vän ❤️
Man ska vara rädd om varandra för en dag finns bara minnen kvar. Den dagen kan komma fortare än man tror. Som du förstår så finns den rädslan hos mej hela tiden nu.
Önskar er båda en fin dag 🌷

Malin wiper

3 mars 2020 10:42

Tack snälla vän för dom orden. Han betyder så otroligt mycket för mig. Det är så sant som du skriver och man får ta tillvara tiden för man vet ingenting om framtiden.Jag förstår precis Paula och det har påverkat mig också eftersom man kan mista sin partner rätt som det är. Som högkänslig så förstår man eftersom man kan känna av stämningar och man får en annan förståelse

Stor varm kram
Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

3 mars 2020 11:49

Lycka till med allt nu! Tänker på er!
Kram 🌷

http://Http;//pettasblogg. Blogspot. Com

Malin wiper

3 mars 2020 12:54

Tack snälla du. Min man är hemma igen och det är artrosen som ställt till det. Han har fått ett träningsprogram som skall göras 4 gånger/dag tills det förhoppningsvis detta släpper

Ha en fin dag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards