Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 februari 2020

Hallsta Café & Restaurang öppet till 22.00 fredag, lördag och Donovan

Av Malin wiper - 28 februari 2020 16:00

 

Dom höll på att sätta upp vindskydd i dag på uteserveringen Hallsta Café & Restaurang


 

En liten närbild på trevliga killarna. Han i blått heter Basel och är kock på på stället och killen innanför arbetar på Hallstahammars Livs som ligger bredvid Cafét. Basel är gift med Siba

 

 

Nu har dom fått upp två skyltar till på Hallsta Café & Restaurang eftersom dom fått rättigheter. Det finns naturligtvis alkoholfria alternativ. Det som serveras är öl och vin. 

 

                    

 

I kväll fredag och i morgon lördag så har dom öppet till 22.00 så det går att passa på att äta en bit mat där och dricka nåt gott till om man så önskar.

 

 

Här har dom så fint satt ut "Månadens Öl" som är Åbro Bryggerimästarens Premium Golden

 

                 


                                   Profil Express 

 

Jag glömde fråga om dom har öppet varje fredag och lördag till 22.00 Det får jag ta upp med dom nästa gång vi går dit. Det är ju toppen att kunna gå ut en kväll när sonen eller min mans bror kommer hit och ligger över. 

 

                         


                                                       Eetblog

       

Medlemmarna i den härliga kompisgruppen var på plats precis som varje fredag 10.00 Fast i dag var dom inte lika många för ibland får dom sätta ihop 3 långa bord för att rymmas. Dom är verkligen supertrevliga och verkar ha så kul ihop. Jag fotade mot solen så jag var tvungen att sätta in dom i ett montage


  


 

Det infann sig en härlig känsla i dag då vi promenerade för det var så vindstilla, lagomt med snö och strålande solsken. Kändes nästan lite nära julkänsla och det bet lite lagomt i kinderna av kylan. 

 

      

Donovan min gamla idol med låten Sunshine Superman. Jag satt i mitt flickrum i mitten av 1960-talet och spelade  på min gitarr och sjöng med i hans låtar. Jag hade då en skivspelare av resemodell i hårdplast som jag hade bredvid mig och på skivtallriken Donovans låtar.

 

                  

 

Klicka här för att se ett hjärtskärande klipp, jag grät när den lilla 6-åriga flickan blev gripen av polis och satts i handbojor för att hon bråkat i skolen. I USA finns det inga spärrar men som tur är fick poliserna sparken. Detta kommer att förfölja flickan för jag vet själv hur det känns när man gått igenom ett trauma i den åldern.

 

 

#Vindskydd #Hallsta #Åbro #Promenerade #Donovan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards