Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 februari 2020

Av Malin wiper - 28 februari 2020 16:00

 

Dom höll på att sätta upp vindskydd i dag på uteserveringen Hallsta Café & Restaurang


 

En liten närbild på trevliga killarna. Han i blått heter Basel och är kock på på stället och killen innanför arbetar på Hallstahammars Livs som ligger bredvid Cafét. Basel är gift med Siba

 

 

Nu har dom fått upp två skyltar till på Hallsta Café & Restaurang eftersom dom fått rättigheter. Det finns naturligtvis alkoholfria alternativ. Det som serveras är öl och vin. 

 

                    

 

I kväll fredag och i morgon lördag så har dom öppet till 22.00 så det går att passa på att äta en bit mat där och dricka nåt gott till om man så önskar.

 

 

Här har dom så fint satt ut "Månadens Öl" som är Åbro Bryggerimästarens Premium Golden

 

                 


                                   Profil Express 

 

Jag glömde fråga om dom har öppet varje fredag och lördag till 22.00 Det får jag ta upp med dom nästa gång vi går dit. Det är ju toppen att kunna gå ut en kväll när sonen eller min mans bror kommer hit och ligger över. 

 

                         


                                                       Eetblog

       

Medlemmarna i den härliga kompisgruppen var på plats precis som varje fredag 10.00 Fast i dag var dom inte lika många för ibland får dom sätta ihop 3 långa bord för att rymmas. Dom är verkligen supertrevliga och verkar ha så kul ihop. Jag fotade mot solen så jag var tvungen att sätta in dom i ett montage


  


 

Det infann sig en härlig känsla i dag då vi promenerade för det var så vindstilla, lagomt med snö och strålande solsken. Kändes nästan lite nära julkänsla och det bet lite lagomt i kinderna av kylan. 

 

      

Donovan min gamla idol med låten Sunshine Superman. Jag satt i mitt flickrum i mitten av 1960-talet och spelade  på min gitarr och sjöng med i hans låtar. Jag hade då en skivspelare av resemodell i hårdplast som jag hade bredvid mig och på skivtallriken Donovans låtar.

 

                  

 

Klicka här för att se ett hjärtskärande klipp, jag grät när den lilla 6-åriga flickan blev gripen av polis och satts i handbojor för att hon bråkat i skolen. I USA finns det inga spärrar men som tur är fick poliserna sparken. Detta kommer att förfölja flickan för jag vet själv hur det känns när man gått igenom ett trauma i den åldern.

 

 

#Vindskydd #Hallsta #Åbro #Promenerade #Donovan

Av Malin wiper - 28 februari 2020 10:41

 

I dag kom tidningen Vlt ut som är Västerås läns tidning och där är jag med i dag. Att jag är med där beror på att jag blev utsatt för ett bedrägeri i går av en falsk polis

 

                        animated-police-and-cop-image-0002                         animated-police-and-cop-image-0002

 

 

Här ser ni mig på en liten bild på framsidan av tidningen

 

 

Jag blev uppringd av en falsk polis som sa att min son råkat ut för en allvarlig bilolycka och låg på sjukhus. 

 

 

Det här kan ni förstora upp och läsa eller köpa tidningen. Efter samtalet så polisanmälde jag incidenten och det hade kommit in ytterligare en anmälan. Jag skrev om detta på fb sidan "Vad händer i Hallsta" för att varna andra och även på min egen facebook. Det kom in så många kommentarer så journalisten Magnus Östin ringde mig och ville göra en intervju. Han var väldigt trevlig och proffsig. I dag kom då tidningen ut och han har skrivit det jag ville förmedla på ett bra sätt.

 

                    

 

Ni kan ju tänka er hur jag kände när jag trodde min son var allvarligt skadad. Jag fick en massiv hjärtklappning och ångest. Jag gick emellertid inte på detta för jag kände att nåt var fel och min man ringde samtidigt upp min son och han var hemma och hade inte varit med om nån trafikolycka. Dessa bedrägerier blir bara värre och värre och måste stoppas. Detta var ju fruktansvärt för min son också och det är svårt att ta in så direkt. Vi har nu ringt varandra flera gånger för vi behövde prata om detta och jag är så lycklig nu att inget hemskt har hänt honom. Hur kan nån utsätta nån annan för denna fasa?

 

 

Här ser ni Journalisten Magnus Östin

 

 

Så här ser det ut hos oss nu med snö och 5 grader kallt. Det känns inte så kallt för solen skiner och det är vindstilla. Nu önskar jag er en harmonisk och fin freda mina härliga besökare 

 

      

The Police med Every Breath you take 

 


#Vlt #Polis #Magnus #Police

Av Malin wiper - 28 februari 2020 08:00

       

Dodgin storms with Greta Thunberg avnitt 1 resan.sailing  La vagabonde Klicka här för att komma in på ett inlägg där jag skrev om när dom föreberedde resan. Nu har jag sett första delen av Greta Thunbergs seglats med La Vagabonde. Väldigt intressant att få se hela resan och det kommer flera avsnitt till. Min son skickar länkar till mig. Sonen har ju själv seglat med sin pappa hela sin uppväxt. Vi har bara ett jordklot och det vi släpper ut kommer surt efter 


                               

 

Nu har vi fått lite snö igen och solen verkar komma fram och förgylla denna fredag. Det är hela 7 grader kallt så vädret är som en bergodalbana. Mina första 25 år jag växte upp i Sundsvall så var det vanligt att vi hade 30 grader kallt ibland från oktober till februari, mars men visst kunde det variera lite men inte tillstymmelsen så mycket som nu. Dessutom fungerade snöröjningen perfekt. Det skottades ständigt från hustak, plogades, skrapades och sandades. Kan känna känslan igen hur hur kylan bet på kinderna och när jag var barn så smorde föräldrarna in ens ansikte med nivea

 

        


Klicka här för att se vart jag hittat denna bild och få lite fakta om Nivea 

 

I dag skall vi bara gå ut och promenera och sen göra lite mer hemma som vi skrivit upp på vår "att göra" lista. Vi har tre roliga saker framför men jag drar mig för att skriva om det i förväg eftersom mitt mående går så upp och ner. Nu har vi fredag igen och helgen står för dörren och jag hoppas ni har en härlig fredag och helg att se fram emot

 

     

The Kooks med Seaside. The Kooks är ett engelskt indie-rockband som bildades 2004 i Brighton. Bandet består för närvarande av Luke Pritchard (sång/rytmgitarr), Hugh Harris (blygitarr/synthesizer/bas), Alexis Numez (trummor) 

 

                      


#Greta #Vagabonde #Nivea #Kooks

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards