Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 februari 2020

Av Malin wiper - 27 februari 2020 15:30

     

I dag fick vi hit hantverkare som skulle fixa ventilationen och dom var både i köket, badrum och toalett. Det är efter stambytet som dom fixar till tätningar och annat, sen kommer det nån för att ställa in ventilationen så den funkar i hela huset. Hallstahem är noga med att skicka ut papper i förväg när nåt skall göras


  

Som ni ser så går gick det inte att laga nån lunch i dag men då promenerade vi ner centrum och gick till Dala Sushi för att njuta av en sushilunch. När vi sen kom hem så var dom färdiga och hade städat undan så fint och ordentligt. Trevliga killar dessutom

 

   

Min mans tallrik med massor av godsaker. Dala Sushi är suveräna på att få till så det både ser fint ut och smakar ljuvligt

 

  

Jag är så förtjust i deras vegetariska sushi så jag har bara valt den än så länge. Det kändes så skönt att bara sitta där och slappna av och njuta

 

                      


                                          Fancy gods 

 

Vi tog en promenad men det yrde av snö så flera bilder blev helt misslyckade. Här en balkong med ett annorlunda och snyggt vindskydd

 

 

Pånära håll. Jag tror det är i plåt eller metall. Jag har lite bloggtorka som stör mig så jag tar till lite bilder nedan från sist jag var till Åsby Hem & Trädgård

 

 

Åsby Hem & Trädgård har dom ett otroligt stort utbud av fröpåsar inför vår och sommar. Detta är bara en del av en stor enhet

 

 

Dom har terracottakrukor men i en liten snyggare design


            animated-flower-image-0300

 

 

Helt nyhemkomna krukor som även finns i vitt. 

 

                     animated-flower-image-0361          animated-flower-image-0361          animated-flower-image-0361          animated-flower-image-0361

 

 

Sobert, stilrent i lite 1960-tals stuk

 

 

Färgstarkt grönt som finns även i lite mindre krukor

 

 

Mörkt bruna med en snygg guldkant

 

                             


                                                           Sekelskifte 

 

Såna här små gula krukor säljer dom nu för 5 kr/st. Vi har köpt två där vi placerat ut pelargoner som sen skall växa till sig och hamna på balkongen

 

                        animated-flower-image-0354                animated-flower-image-0354                animated-flower-image-0354                animated-flower-image-0354 

 

Det slutade snöa för ett tag sen och nu syns inte ett spår av nån snö men det känns som det skall komma mer. Nu skall vi bara fixa lite hemma och sen mysa vid nån film eller serie. Nu har vi varit ute tillräckligt i dag. Ha nu en fortsatt fin dag kära ni

 

       


Häftigt klipp

 

#Ventilationen #Dala #Vindskydd #Åsby #Krukor

Av Malin wiper - 27 februari 2020 08:15


 

Jag hade beställt virkade grytlappar av min väninna Barbro och dom kom i går. Dom är jättesnygga och precis i dom färgerna jag ville ha som passar i vårt kök. När man tvättat dom så ser dom likadana ut så dom mister inte formen men man får inte ha sköljmedel och det använder jag sällan ändå       

                                              

 

Här ett par andra hon stickat till mig för några år sedan men jag har haft fler men gett bort några stycken. 


 

Nu hänger dom så fint ovanför diskbänken på en skena med krokar. Dom är virkade i olika mönster och det är kul med variation. Tack snälla du..  


          

 

Vi köpte en laxsida på ICA i går för den kostade bara 119 kr/kg. Min man rensade fisken och på bilden ser man dom fina laxfiléerna han skurit                       


 

Vi åt av den till lunch i går och det var en väldigt god lax av hög kvalitet. Dom ser lite mörka ut på bilden men det beror på dillen som min man tillsatt före stekning. Till detta hade vi citron som vi droppade på laxen. skivad potatis, morötter och palsternackor. Sen hade vi kvar sås av Erik Lallersteds urgoda curry & limesås på flaska som vi använde oss av. 

 

 

I går blev det både soff och fotlöljhäng på grund av huvudvärken som ställde till det. Vi har 3 roliga saker att se fram emot så jag hoppas att få vara frisk. Jag har inget mer att komma med just nu så jag önskar er en fin torsdag.

 

     

Häftig minibar gjord av bensindunk. Det går ju lika bra att ha alkoholfritt i förvaringen. Det är själva idén som är häftig. Har sett några såna förut men denna var så enkelt utförd

 


#Grytlappar #Laxsida

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards