Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 februari 2020

Av Malin wiper - 25 februari 2020 18:00

 

Cykelföljetongen tar aldrig slut för vi har fått fel uppgifter ang detta med att kunna lämna in stulna cyklar hos polisen. Vi träffade på vår kommunpolis Per Ersgård i dag och frågade honom om det gick att lämna in stulna cyklar på den lilla polisstationen. Han sa att det kunde man göra men dom har bara öppet två dagar/vecka och det är onsdagar och fredagar från 12-15. Det är alltid roligt att träffa Per nere i samhället och det tycker dom flesta för han pratar med alla och är glad, trevlig och proffsig. Då hade min kära bloggvän Karin helt rätt i det hon tipsade mig om. Tack Karin du fick mig att vakna till och ta reda på mer. Vi skall kolla om cykeln finns kvar för då lämnar vi in den i morgon och är det ingen som hämtar ut den efter en viss tid så får man tydligen cykeln

 

          

Här ser ni vår kommunpolis Per Ersgård inne på Hallsta Café & Restaurang. Han sprider verkligen trygghet i vår kommun. Klicka här för att se ett klipp från Hallstahammar där Per medverkar 2018

                           

      

Jag hittade denna passande låt som jag inte hört förut. 112 Aina: Den officiella låten av Robin Svensson ft Mani. Klicka här för att höra ledmotivet till Cops

 

                     

 

Vi hade rena rama vårvädret här halva dan sen slog det om och jag fick en känsla av analkande snöväder. Det var den känslan i luften så vi får se hur det utveckar sig. I småland har dom snö och även i Götebort. Vi fick våra två promenader i alla fall så kroppen inte stelnar till. Nu känner jag för en film och att kura ihop mig i soffan med en pläd och bara vara. Ha en toppenskön kväll och tack för att ni tittade in  

 

 

Förr sa man soffmys nu är det soffhäng..  . Bilden tog jag på Åsby Hem & Trädgård



#Cyklar #Kommunpolis #Robin

Av Malin wiper - 25 februari 2020 13:00

 

Det känns som brain control hjälpte oss i går. Klicka här för att komma in på ett inlägg där jag skrev just om detta. En övning som tar 5 sekunder fick oss att beta av första punkten på vår "att göra" lista. Vi har haft 2 brandvarnare liggande i 3 år utan att sätta upp dom. I går efter att vi räknat bakvänt från 5-1 och på noll går man igång och då hände verkligen nåt. Det känns lite som att ändra sitt beteende för i dag på morgonen har vi gjort mer hemma än vi brukade utan att räkna baklänges.

 

                                                               

                       Clipart Library 

 

Den här brandvarnaren har bostadsbolaget satt upp i hallen. Jag funderar på att ha en väska packad som skall stå nära dörren så man får med sig det viktigaste och lite kläder. I ett hus i Enköping så blev det en dyr historia för hyresgästerna men inte för dom som ställde till eldsvådan så nån rättvisa finns inte att få. Att vara ordentlig prioriteras inte längre

 

                 http://gifgifs.com                                          http://gifgifs.com 

 

Detta är en av dom två vi satt upp. En i vardagsrummet och en i sovrummet. Det känns härligt att en punkt nu är struken från listan. I dag skall vi försöka få upp belysningen som skall sitta ovanför diskbänken. Den har också legat i idé i 3 år..   


Klicka här för att höra Bo Kaspers Orkester på årets Grammisgala. Det känns lite annorlunda i och med att dom bjuder på en riktig show med dans och riktigt snyggt arrangemang och souligt till tusen

 

 

I dag gick vi in och fikade på Hallsta Café & Restaurang innan vi tog vår första promenad. Vi kan inte låta bli att fika emellanåt men man behöver ju inte gå så ofta som vi gjort under en tid. Denna gång tog vi varsin grillad smörgås med smör, ost och tomat. Brödet var purfärskt och inte så hårt grillad som man får på en del andra ställen. Siba sa att det beror på att hon brer smör på och det är en jättegod smak på brödet också. Det blev dessutom inte alls dyrt fast jag alltid tar en cappuccino och min man en vanlig kopp kaffe. Kaffet är supergott och cappuccinons skum är ljuvligt njutbart

 

 

Nu har dom fått rättigheter för att servera vin och öl. Det går även att få alkoholfri öl och vin. Det är för att kunderna haft önskemål om detta till maten. Det är ju ingen kvällsrestaurang utan dom har öppet till 18.00 Jag tycker dom tagit in en jättebra blandning av öl och vin

 

                                               

                                                                                               Cash     

 

Det var sagt att det skulle bli snö och oväder men här är det vår i luften med strålande solsken, vindstilla och några grader kallt. Det känns helt underbart. Kram på er mina fina besökare

 

     

Apropå Melodifestivalen så dök jag på lite nostalgi på Youtube. Denna låt livade upp Melodifestivalen 2012. Tingeling framfört av Grotesco & Henrik Dorsin. Det var häftig pausunderhållning i den festivalen

 


#Brain #Brandvarnare #Bo #Grotesco

Av Malin wiper - 25 februari 2020 08:00


                      

 

I söndags var vi till Åsby Hem & Trädgård och då fotade jag lite närbilder på blommor


               

  

    

 

 

Detta är en Vinterdendrobium nobile rainbow färgad. Den kostar hela 359 kr. Jag har aldrig sett nåt liknande och den var fruktansvärt svår att fota. Klicka här för att se regnbågen i ett klipp från 2012 Västra frölunda 

                                 

      

Eva Cassidy med Over the rainbow. Hon är en av min mans favoriter och det är så sorgligt att hon inte fick ta del av sin framgång för hon dog redan 1996 endast 33 år gammal. Sju år efter sin död blev hon berömd och kom på topplistorna. Klicka här för att se vad som skrevs 2003. Nu önskar jag er en blomstrande dag mina kära besökare



#Åsby #Blommor #Eva

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards