Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 februari 2020

Av Malin wiper - 23 februari 2020 18:30

       

Jag fick detta klipp över mejl från min son. Det är Mel Robinson som lär ut brain control. En övning man kan ta till om man inte får nåt gjort. Man räknar från fem till 1och bestämer sig på 0 att göra det man tänkt sig och inte hitta på ursäkter för att slippa. Går även bra att använda om man inte kommer upp ur sängen på morgonen. Det är bara att bestämma sig, räkna 5,4,3,2,1 och direkt stiga upp. Jag har själv för en vecka sen skrivit upp en lista på 5 punkter som skall utföras men hittar ständigt på ursäkter men nu skall jag testa att lura hjärnan och använda denna enkla metod. Så här ser min lista ut:

 

1. Sätta upp två brandvarnare som vi köpte för flera månader sen. Vi har en sen förut men det behövs fler.

 

2. Sätta upp belysning ovanför diskbänken. Vi köpte  en sån för 3 år sedan då vi flyttade in

 

3. Tapetsera hallen. Tapeterna köpte vi för 3 år sedan då vi flyttade in

 

4. Min mans kontors två skåp med lådor skall rensas. Det har vi tänkt nu i minst ett år

 

5. Scanna in bilder från föräldrarnas fotoalbum. Vi har redan scannat in flera men det är många kvar.

 

              

                                 Ali Express   

Jag skall nu använda metoden ovan och se om jag får lite mer gjort. Det skall bli spännande att se om det är så enkelt. Återkommer med ett resultat..  . Tack sonen för klippet, du är en klippa..              

         

 

Nu är det kväll och snart en ny vecka. Njut av kvällen och ha det så bra

 

      


Ett vackert klipp från Talang UK-The Champions. Harley Queen hänger på månen



#Mel #Brain #Lista #Harley

Av Malin wiper - 23 februari 2020 14:00


 

Play Pilot

 

För några dagar sen såg jag andra avsnittet av Jills Veranda och denna gång med Mikael Wiehe som gäst på verandan. Det var väldigt bra men jag har svårt för att ta till mig när han sjunger på engelska för det låter helt annorlunda och främmande. Det låter mycket bättre då han sjunger på skånska och det passar hans röst och stil väldigt bra. Att han sen tolkade en låt av min favorit Bob Dylan var en höjdare. Annars var det som vanligt ett toppenprogram. Mikael Wiehe är en skön snubbe och det vet jag för jag såg honom live på Huskvarna Folkets Park  i mars 2012 och fick då hans autograf. Han var supervänlig och sympatisk till tusen. Jills Veranda är verkligen ett höjdarprogram och hon är själv så cool och proffsig. Det är helt enkelt både underhållande och lärorikt

 

                  animated-guitar-image-0059          animated-guitar-image-0059          animated-guitar-image-0059          animated-guitar-image-0059

 

Jag gillar även att han översatt Bob Dylans låtar så bra. Klicka här för att höra en av dom där Ebba Forsberg sjunger och Mikael spelar gitarr. Ebba forsberg har en sån härlig röst och framförallt stor känsla för texterna

 

        

detta är bilder jag tog på honom från scenen i mars 2012. Klicka på bilderna så blir dom större

 

      

Här sitter Mikael och skriver autografer efter sin konsert. Synd att jag fick sån dålig bild för han blundar ju. Han var rätt trött för han gav allt och sjöng många låtar och sen var det en stor kö till hans plats. Jag köpte en skiva också som jag fick signerad         

 

I dag skulle vi ta en långpromenad men det blåste så mycket så vi tog gratisbussen (Brukslinjen) till Åsby Hem & Trädgård. Vi tog istället några kortare promenader under dagen så vi fick ändå lite motion. Nu har jag mycket att skriva om så inläggen står på kö.. 


                                 animated-child-image-0227                                                   animated-child-image-0227  

 

En liten kul grej som hände i kön på cafét: det stod en liten flicka med flätor bredvid sin mamma. Hon började hoppa högt och sa helt plötsligt till min man: varför kan jag inte hoppa upp till taket?, då sa min man: då måste du nog ha vingar, då sa flickan: Ja då måste man nog vara en ängel..  . Det lät så härligt och sött så vi båda smälte som smör i solsken.  

 

      

Här hör ni låten Bob Dylan-låten som Mikael tolkade. Den heter Forever young. Just nu skall vi äta en sen lunch och sen bara slappa. Ha en fortsatt bra söndag kära läsare

 

 

#Jills #Mikael #Bob

Av Malin wiper - 23 februari 2020 09:00

 

Detta är 3 av våra finaste Svärmors tunga. Det är helt otroligt för alla vi har och har haft härstammar från ett litet skott jag fick från min bloggvän Berith 2009. Dom har förökat sig nåt otroligt och vi gav till och med bort några då vi bodde i Vaggeryd. Svärmors tunga renar även inomhusluften och jag uppskattar denna bladväxt mer och mer. Den har sån livskraft och håller hur länge som helst och ynglar av sig skott hela tiden. Vi har ytterligare några i vardagsrummet och några i köksfönstret

 

      

Det var så här det började. Jag fick detta skott av min blogg & fb vän Berith i oktober 2009. Sen har detta skott bara förökat sig och glatt både mig och min man. Tänk att det snart är 11 år sedan jag fick skottet. Det medföljde detta fina kort också. När jag var ihop med min sons pappa så fick vi några svärmors tunga av hans mamma som sen blev min svärmor. Till slut hade vi ett helt fönster med dessa växter.

 

 

Ättlingar till Berits skott har vi nu i rätt nya krukor i sovrummet också. För ett tag sen var dom skott men dom gillar ljuset från våra fönster så dom växer som bara den. I sovrummet har vi inga gardiner för vi har en balk som sticker ut och jag vill dessutom ha in så mycket ljus som möjligt. Istället har vi ljusslingor både upptill och nedtill på fönstret som lyser fint på kvällen. Dom är i kopparfärg precis som våra sänglampor. 

 

               

       

En av dom vi hade i förra lägenheten. Dom rymdes till slut inte i krukan så vi placerade ut dom i olika krukor och det är dom som nu blivit stora igen. Bilden är från mars 2016 då vi bodde på Korpgatan i Vaggeryd

 

       

En bild från januari 2016 på en av våra svärmors tunga som vi hade i vardagsrummet. Skottet jag fick av Berith fortsätter att föröka sig till vår glädje. Tack än en gång Berith för att du förgyllt vårt hem med dessa härliga bladväxter.

 

 

Min mans bror kom till oss i går och eftesom det var för blåsigt för att ta en långpromenad som vi tänkt göra så hyrde vi elbilen för att åka ut och se oss omkring. Svågern stod för bilhyran denna gång. Himlen var fantastiskt fin men det blåste och regnade. En långtradare hade blåst av vägen på ett ställe vi åkte förbi och det såg så otäckt ut och det var helt avspärrat på den sidan. I dag har solen kommit upp och det var ljusare på morgonen. Nu skall vi ta en långpromenad och bara njuta. Vi åkte till köping på en nostalgitur i går för vi har inte varit dit sen vi miste bilen. Inga bilder är klara än så jag återkommer med detta. Jag tittar in till er så fort jag får tid. Tack för era kommentarer mina fina besökare. Ha en underbart härlig söndag

 

 

      

Jag är inte mycket för Melodifestivalen numera för det blir bara sämre för varje år men jag slötittade lite och Hanna Ferm var den enda som hade en låt som kändes som en melodifestivallåt. Det var en häftig koreografi och en melodisk refräng och hon framförde den proffsigt med lite inbakad sensualism. Det fanns lite rapkänsla i låten också. 

 

             discolamp-en-discolicht-bewegende-animatie-0014          discolamp-en-discolicht-bewegende-animatie-0014          discolamp-en-discolicht-bewegende-animatie-0014

 

#Svärmors # Berith #Sovrummet #Hanna

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards