Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 februari 2020

Av Malin wiper - 20 februari 2020 18:15


 

Malin online

Den Engelska skådespelaren John Shrapnel har dött och det i en ålder av 77 år. Honom har man sett i många filmer och serier och jag tycker han varit en jättebra skådespelare. Jag har sett honom i både Notting Hill, Gladiator, Morden i Midsomer, Mördare okänd, The Duchess,  och många andra serier och filmer.

 

                                       

Shrapnel var svärson till den brittiska filmskådespelerskan Debora Kerr och film- och TV-verkställande direktören Tony Bartley. Han var gift med deras yngre dotter Francesca Ann Bartley och dom har tre söner. Klicka här för att komma in på Filmparadiset

 

     

Hittade ett hyllningsklipp gällande John Shrapnel. 

 

  

      

Det magiskt vackra soundtracket till filmen Gladiator. Sjungs här av Czarina Russel och filmkompositören är Hans Zimmer. Gåshud är bara förnamnet wow! Jag är en älskare av filmmusik när den är som bäst

 

              Rest In Peace Mr Shrapnel...animated-film-camera-image-0032



 

 #John #Czarina

Av Malin wiper - 20 februari 2020 14:15


 

I förmiddags gick vi en längre promenad på ca 3 km och det i ett område vi inte sett förut. det dyker alltid upp nåt extra när man är ute på längre promenader. Sen jag började fota i och med min första blogg för många år sedan så ser jag mig omkring mycket mer än förr. När vi började gå hemifrån så var det rena Londondimman men sen lättade det än om solen nu är som försvunnen. 

 

  

Ett stort vitt panpigt hus dök upp och när vi kollade på skylten så stod det: Mälardalens Behandlingscentrum. Det finns mycket mer att upptäcka fast vi bott här i 3 år. 

 

  

Vi promenerade förbi en stor björkskog. Inte lätt att fota men så vackert det var 

 

 

Sen såg jag en katt som låg helt blixtstilla på en infartsväg. Den var så långt borta så det är tur att jag har 30x zoom på min kamera. Är det nån av er som tittar in som vet vad detta är för kattras? Jag har aldrig sett en sån katt förut.

 

Farfar Hebbe tipsade mig om att katten kan vara en Birma och det stämmer. Tack snälla du

 

 

Ett rött hus med vita knutar gömde sig bakom skogen

 

  

Helt plötsligt dök denna skylt upp som lyste som en sol. Det stod Waldens Motor på skylten. Klicka här för att se vad dom sysslar med. Dom har fått bra betyg på nätet. Klicka här för att se en bild på stället. Nästa gång vi promenerar den vägen så skall vi gå in och kolla och kanske få fota lite

 

                  animated-motorbike-image-0081                                             animated-motorbike-image-0081  


         

Klicka här för att se när vi var till Elmia bilmässa Jönköping 7 april 2015. The Refreshments var där så klicka här för att se vad jag skrev. Klicka här för att se ytterligare ett inlägg från mässan

 

 

Efter det så dök det upp en gammal fin traktor

 

 

Som en skulptur högt upp mot skyn

 

 

Läckra turkosa trädgårdsstolar

 

 

Vilken fin lekstuga på en höjd

 

 

Sen närmade vi oss vårt bostadsområde och gick upp för att laga lunch. Efter lunchen satt vi oss vid våra datorer en stund men sen gick vi ut igen på ytterligare en promenad. Hoppas ni har en fin dag mina härliga besökare 

 

      

Lite Sophie Zelmani att varva ner till. Låten heter Everywhere. Klicka här för att se hennes turneplan

 

 #Promenad #Mälardalens #Björkskog #Katt #Waldens #Traktor #Trädgårdsstolar #Sophie

Av Malin wiper - 20 februari 2020 06:45


      

Jag har skapat detta bildspel med några av mina bästa bilder dom senaste åren. Till detta spelas tvärflöjt musik som jag hämtat från Tribe of Noise. Bildspelet är skapat i Ashampoo

 

            

Förutom promenader så skall jag vandra runt hos mina bloggvänner och försöka kommentera hos alla. Blir det nån tid över efter detta och några promenader mm så kanske jag hinner in hit igen. Vädret är så fint så man vill försöka vara ute så mycket som möjligt.

 

     

Filmmusik med tvärflöjt (flute theme) som huvudintrument. Battlefield 5 Ost


                                     

                  Nu önskar jag er en musikalisk dag     

  

 

#Bildspel #Tvärflöjt #Filmmusik

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards