Direktlänk till inlägg 11 februari 2020
Igår satt jag i telefonen över 20 min under ett försök att komma fram till en kundtjänst. Som vanligt blev det mycket knappande. ” För detta, tryck 1#, vill du detta, tryck 2#” o.s.v Det blev fel ett antal gånger så jag fick börja om. Alternativen var svåra att förstå och uppfatta. Otroligt stressande. Personen du söker kommer tillbaka efter 13:00. Klockan 13:01 ringer jag och får meddelandet att personer gått för dagen??? Inte finns det någon möjlighet att prata med en människa eller få dom att ringa upp.
En annan gång möttes jag av en glad stämma som presenterade sig, frågade ”Vad kan jag hjälpa dig med”. Blev snabbt vidarekopplad till rätt person. Allt var totalt avstressat och det blev lätt att förklara vad jag behövde hjälp med. Ärendet tog under 2 minuter. Någon timme efter blev jag uppringd av en person som undrade om jag var nöjd med servicen. Detta tog mindre än en minut och jag fick reda på att jag hade hamnat i Kalix på en ”kundtjänst via telefon”. Jag var faktiskt glad hela den dagen över att det löst sig så smidigt. Tycker att det finns en del bra kundtjänst på nätet också men även där har jag stött på problem.
Automatiska svarsmeddelanden är perfekt. Det är klart att man vill ha snabba svar men det viktigaste är nog att det är korrekta svar och att man vet vem som har hand om ärendet.
När vi gick ut på vår promenad i går så regnade det så vi tog med paraplyer. Det blåste lite för mycket så vi bestämde oss för att bli lite blöta. När vi sen gick hem så hade vinden avtagit och även regnet. Ha nu en fortsatt fin dag så här i början av veckan. En bild ovan på den "huvudlösa" mannen..
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | ||||||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | |||
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | |||
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | |||
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | ||||
|