Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 februari 2020

Flying Tiger glasögonhållare, Laptopbord IKEA och Anastacia

Av Malin wiper - 9 februari 2020 15:00


 

I går hittade jag en glasögonhållare i form av en porslinsmugg på Flying Tiger. Den kostade 30 kr och ser jätterolig ut. Glasögonen sitter jättebra och stabilt på den utstansade kanten så nu står den på mitt sängbord

 

              animated-mouth-image-0003          animated-mouth-image-0003          animated-mouth-image-0003          animated-mouth-image-0003

 

Klicka här för att se en annan glasögonhållare. Klicka här för att se en exklusiv glasögonhållare. Klicka här för att komma in på en blogg och se en riktigt färgstark glasögonhållare

 

 

Eftersom det är en porslinsmugg så kan man även ha lite pennor i den och ändå får glasögonen plats. Det går ju att ha annat i muggen också 

 

 

Den finns även till män och då med mustasch. Klicka här för att se en kort & glasögonhållare. Min man var inte intresserad av en sån. Prostatacancerförbundet har som symbol en mustasch

 

                                      

                                                      Manchettknappar i form av mustascher från Fuugo   

  

Jag hade denna glasögonhållare sen förut som jag köpte på Röda Korset second hand i Västerås. Den kostade 25 kr men jag tycker muggen är ett snäpp bättre för glasögonen sitter bättre på den. Dom vinglar lite fram och tillbaka på denna

 

      

Anastacia är en av förebilderna då det gäller att ha glasögon på scenen. Sen har vi även Nana Mouskouri som aldrig lagt av med glasögon. 

 

    

Jag köpte ett Laptopbord i går på IKEA som går under namnet Vittsjö. Jag vill ibland ta med mig laptopen till sängen och se film eller nåt annat. Denna var helt perfekt förutom att det var för lågt så när jag drog in bordet mot mig i sängen så fick jag inte under benen. Därför måste jag nu ha hjul under i måttet 9 cm. Hittar vi inga såna höga så får vi lägga en träbit emellan. Konstigt att det inte finns nåt liknande som är höj och sänkbart. Det finns nåt men då får man inte in bordsskivan tillräckligt långt in på sängen och då vår man vrida huvudet för mycket och det funkar inte med en nackskada

 

 

Kartongen som laptopbordet låg i var precis 9 cm högt och det är det som behövs för att jag skall kunna använda bordet i sängen. Tills vi kommer ut för att köpa hjul eller annan förhöjning till bordet så har jag tejpat fast kartongen under dom långa stolsbenen..  nöden har ingen lag..  . Vi skall se om det går att få tag på här eller att vi skickar efter på nätet

 

        

Jag är inte i riktigt bra form i dag och nu förstår jag varför, det är fullmåne. Det påverkar mig rätt mycket så jag tar en innedag för vi har ju ändå städning hemma som måste fixas. Det kommer fler bilder från Vinylcafeét i ett annat inlägg. Sköt om er och ha en fortsatt fin dag 

                              

TV4 tipset: Jag såg QX galan i går och den var som vanligt en höjdare. När man tittar på Melodifestivalen eller andra galor så blir det en gäspning och man får zappa men QX Galan är en orgie i underhållning, roligt manus, glädje som står högt i tak och man blir bara så glad och upplyft. Den känns som en carneval medans andra galor är ett stillasittande sömnpiller. 


#Flying #Glasögonhållare #Mustasch #QX

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

9 februari 2020 21:51

Roliga glasögonhållare!
Jag har aldrig tänkt på att man kan ha en sådan. Lägger alltid mina glasögon direkt på nattduksbordet. Man lär så länge man lever!
Godnattkram!

http://https://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

9 februari 2020 21:56

För mig är det jättebra för jag har såna ryckiga rörelser så jag slår ner saker ibland.

Hoppas du haft en fin födelsedag kära du

Godnattkram tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards