Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 februari 2020

VOLVO S60 från 2002, dans och smurfar

Av Malin wiper - 6 februari 2020 14:00

 

Varje gång vi är ute och promenerar så händer det nåt och vi träffar även folk att prata med. Ägaren till denna VOLVO R + S60 från 2002 var en jättetrevlig man som vi började prata med. Volvon stod ut från dom andra bilarna på parkeringen. Han hade folierat bilen själv och även målat om insidan och bytt säten. Den såg inte ut som nån annan Volvo i den modellen. Mannen hade byggt om många bilar och hade även varit trumslagare och sångare i några orkestrar genom åren. Inte nog med det utan han var även fotograf och massör. Vilken mångkunnig och kreativ person.

 

                                                

                                                                                              Mood media

 

Snygga passande lyktor till bilens färger

 

  

Han påpekade att den är mycket tjusigare när den är nytvättad 

 

                  animated-car-wash-image-0003                                       animated-car-wash-image-0003

 

Från sidan      

 

    

 

Racingmärket kommer från ett dekalset som han köpt själv till bilen

 

                animated-race-car-image-0002                                      animated-race-car-image-0002 

 

Han har även gjort om insidan på dörrarna som gick lite mot gult. Sen gick min man till Vårdcentralen och jag promenerade själv en stund och förökte hitta mer att fota. Efter lunchen gick vi ut en promenad till och vi har nu fått lite små snöflingor som yr omkring och det känns lite kallare.

 

      

The evolution of dance from 1920-2000 

 

                                                       


Jag kom ihåg när smurfar var på modet. Smurfarna är dels en belgisk tecknad serie. Smurfarna skapades i slutet av 1950-talet av den belgiske serieskaparen Pierre "Peyo" Culliford. Serien har även adapterats till ett par animerade långfilmer 1981-1990 och producerades av Hanna Barberas tv-serie Smurfarna, baserad på Peyos serie. Min son gillade Smurfarna

 

             


                               Trademax 

Just nu har vi fullt upp med att montera sängstommen så vi kan sova i den nya sängen i natt. Det är lite bökigt men snart är vi klara. Sängen är inte så fin som den andra men viktigast är madrasserna så sänggaveln kan vi fixa till senare med tyg eller nåt självhäftande. Den gamla sängen och dess tillbehör står i vardagsrummet men jag hoppas vi får sälja den för vi skall sätta ut den på vår lokala säljsida på fb. Klicka här för att se våra sängbord som vi köpte då vi flyttade hit. Nu kostar dom 699 kr/st men då vi var dit så hade dom extrapris på borden så vi fick bägge för drygt 400 kr. Ha nu en skön fortsättning på dagen och tack för att ni tittade in

 

#Volvo #Dance #Sängstommen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards