Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 februari 2020

Chevrolet Caprice, Åsby Hem & Trädgård och Gustavo Cerati

Av Malin wiper - 2 februari 2020 14:15


 

Här steg jag ur bilen och fotade för ser jag en ett kul arbetsfordon så triggas jag igång

 

 

Detta är en CHEVROLET CAPRICE från 1978 och då hade jag själv bott i Göteborg i 3 år. Lång, grön och fin. Det står Westerås Raggare på rutan

 

                     

  

      

 

Här följer lite jag fotade hos Åsby Hem & Trädgård

 

 

Gult är verkligen en innefärg nu

 

 

Detta är en blomma som heter fönsterviva och den är allergifri. 

 

 

Dom håller på att möblera om och fixa nytt inför vår och sommar. I den stora lokalen/växthuset är det inte riktigt klart än

 

 

Framför önskebrunnen som ligger framför dessa möbler och solhatten

 

 

Nu har jag inget mer att komma med och vi passar på att vara ute extra länge i det fina soliga vädret. Det är 3 grader varmt men lite blåsigt så på med vinterjacka igen. Annars har det varit väder där man får gå från vinterjacka till vårjacka och så har det hållit på i månader. Nyss har jag pratat Eva som var min första kamrat som barn i Vinkeltået, Sundsvallshem i Sundsvall. Min mamma och hennes mamma var bästa väninnor. Vi har lyckats hålla kontakten och det känns härligt. Jag har flyttat runt så mycket i mitt liv så jag känner mig rotlös. Har även pratat med A-G en stund och jag saknar henne så. Vi bodde ju 17 år i Vaggeryd och dom suddar man inte ut så lätt för.

 

                         animated-cactus-image-0018                                                  animated-cactus-image-0018

 

   

      

Gustavo Cerati med Cactus. Han är en argentisk sångaret, låtskrivare, kompositör och producent. Cerati var tillsammans med sitt band Soda Stereo en av de mest populära och inflytelserika spanskspråkiga rock- och popgrupperna på 1980 och 1990-talet 

 

 

#Arbetsfordon #Chevrolet #Åsby #Gustavo

 
 
wiolettan

wiolettan

2 februari 2020 16:58

Det var ett enormt arbetsfordon. Triggas du igång på dessa? Märkligt. Men, det måste ju bero på något.
Som jag, som gillar gamla bilar, ju större desto bättre. Så den där fina raggarbilen tycker jag om.
Fina blommor. Bra att det finns allergifria. Vi kan inte ha hyacinter hemma till exempel. Saknar det på jularna, men Mysingen tål inte dom.
Ha en finfin söndagskväll.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 februari 2020 20:20

Jag kanske uttryckte mig fel jag menar att jag gillar arbetsfordon precis som jag gillar veteranbilar ända sen jag var liten. Grävmaskiner har jag tyckt varit häftiga så länge jag kan minnas. Hade hellre lekt med såna än dockor som barn.

Ja men då vet du ju själv eftersom du gillar gamla bilar och så stora som möjligt. Det är verkligen bra att det finns allergifria blommor och även såna som rengör luften

Många är känsliga mot just hyacinter.

Ha en fin söndagskväll själv
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards