Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 februari 2020

Dagbädd, elbilen, assistanshundar, pepitarutigt, Skrivmaskiner och Lady Gaga

Av Malin wiper - 1 februari 2020 16:15

 

Hej på er! Tills vidare så ligger jag i vår dagbädd (IKEA) i vardagsrummet i och med ländryggbesvären, hade en skumgummimadrass ovanpå och bäddmadrass. Jag vaknade i morse och hade ingen värk ner i höger ben efter att ha legat så i natt. Jag var så pass bra så vi hyrde elbilen från Hallstahem i 5 timmar och åkte till IKEA för att kolla både sängar och dynor. Vi hittade en säng som var 160 cm och madrasser men kom sen på att IKEA kortet inte funkar så vi fick köpa det sista vi köpte för några år sedan kontant. Vi har fått nya kort i två omgångar men dom har ändå inte fungerat trots att vi har nästan betalt bort det vi köpt förut på kontot så det finns pengar. På måndag skall vi ringa till stället där dom skickar ut kort och be dom göra rätt denna gång. Det hade blivit fel i deras system så det var fler drabbade men nu får dom fixa detta. Så vi får åka tillbaka nån dag men då vet vi ju vad vi skall ha. 

 

 

På Erikslunds Shoppingcenter såg vi massor av hundar som går assistanshunds utbildning. Här en en av flera Kungspudlar. 

 

En liten terrier som var svårfångad men till slut fick jag en bild i alla fall. Jag hade kunnat fota fler men det var lite rörigt i dag.

 

 

Nu har vi fått lite 1960-talsfeeling på IKEA. Detta pepitamönster har jag själv haft både en blus och en kappa i mitten av 1960-talet. Det såg så läckert ut med fotöljerna och fotpallarna i samma mönster 

 

 

På Stadsmissionens second hand såg jag dessa läckra stolar. Dom var rätt tunga och inte så bra för våra kroppar

 

 

Ett gammalt spegelbord såg jag där också. 

 

 

Vi tog även en sväng till Läkarmissionen för att kolla om dom hade sängar där men det fanns inga alls nu. Såg däremot skrivmaskinen ovan av märket Consul och den kostade bara 45 kr. Vi köpte ingenting för vi behöver inte nåt annat än nya sängar nu. En sån liknande har jag skrivit på när jag började arbeta på kontor i min tidiga ungdom.

 

            

 

Däremot har jag inte skrivit på en sån här gammal skrivmaskin. Märket är Olivetti och den kostade 700 kr. Såg väldigt fin ut. Många har ju gamla skrivmaskiner som inredningsdetaljer numera. Ha nu en toppenfin lördag.

 

 

 

       

Lady Gaga med Million reasons 

                

 

#Dagbädd #Assistanshunds #Pepitamönster #Consul #Gaga

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

1 februari 2020 22:23

Så skönt att du vaknade utan värk! Det verkar vara ischiasnerven som spökar när du får värk ända neri benet. Men jag är ingen som helst kunnig person på detta. Bra är det om du könner dig bättre.
Pepitarutigt hadr jag också i en snäv kjol minns jag,
Mycket nostalgiskt inlägg idag.
Lycka till med sängaffärer och det ryggonda.
Må det försvinna!
<3 <3

http://https://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

2 februari 2020 08:36

Du har säkert rätt när du nämner ischiasnerven. Det går inte ner i benet just nu utan håller sig till baken men där jag ju behandla och kommer åt. Jag tycker du är jättekunnig. När du nämnder det så tror jag att jag också hade en kjol i pepitarutigt ;)

Ja du man blir lite nostalgisk ibland. Det kommer att ordna sig med sängen och då får vi hyra bilen igen.

Tack för omtanken. Skadorna består men det går lite upp och ner och till en viss gräns kan man leva med det.

Ha en skön söndag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards