Öppen Ridå

Alla inlägg den 30 januari 2020

Av Malin wiper - 30 januari 2020 15:30

 

Jag har sett en film som heter Serena och det är ett drama, romantik, histoira från 2014. För regnin står Susanne Bier. I rollerna: Bradley Cooper, Jennifer Lawrence, Bradley Cooper Rhys Ifans, Toby Jones, David Denick, Sean Harris, Ana Ularu, Sam Reid, Conleth Hill mfl

 

                                           

Handlingen

 

Episkt drama som utspelar sig 1929 då en timmerbaron och hans nya fru drar igång en serie dödliga händelser i deras strävan efter makt.

 

Recension

 

Filmen har fått rätt dålig kritik av en del men jag tycker den var bra. Helt rätt rollbesättning där alla gör bra ifrån sig men Jennifer Lawrence var ändå ett snäpp bättte. Vackert foto, bra tidsenlig miljö. Filmen började vackert med fina scenarion och gick sen över till lite krypande stämning så den byggdes upp lite lagomt utdraget. Den är baserad på en roman med samma namn av den amerikanska författaren Ron Rash från 208. Eftersom jag inte har läst boken så har jag inget att jämföra med.

 

                    animated-horse-image-0043                                       animated-horse-image-0043 

Antagligen föll denna film mig i smaken än om många kritiker tycker den är katastrofal. Så den har fått betyg från 1-3. Jag är benägen att ge den 3 träd i betyg av 5 möjliga för jag har sett så många filmer som är många gånger sämre än denna

 

animated-tree-image-0092    animated-tree-image-0092     animated-tree-image-0092


       

Trailern

 

Jag är inte i så bra form just nu så det kan bli lite tunnsått här i bloggen och om det fortsätter så här i ländryggen så måste jag ta kontakt med Fysioterapin. Jag fick titta på filmen i omgångar för jag kan itne sitta mer en ca 20 minuter åt gången. Ta hand om er och ha det så bra.

 

                 

                       Best Animations 

 

 

 #Serena #Susanne

Av Malin wiper - 30 januari 2020 09:45


                                 

 

Lite båtar jag fotat i Västerås Öster Mälarstrand. Långt därute ligger Västerås Kraftvärmeverk


 

Denna brygga med sittplatser byggdes förra året

         

                  animated-lighthouse-image-0020               animated-lighthouse-image-0020               animated-lighthouse-image-0020


       




 

Nu har jag sovit ända till 09.00 för jag sov lite dåligt i natt och vaknade flera gånger. Frukost och in i duschen är det som gäller nu så vi kan komma ut på promenad i rimlig tid. Jag måste kämpa med ländryggen varje dag nu. Eftersom jag inte kan sitta så länge utan måste upp och gå så har vi måst ställa in teaterbesöket på lördag. Det känns inget vidare när vi äntligen skulle till Hammarteatern som jag längtat till. Alltid är det nåt men jag hoppas det kommer fler tillfällen framöver. Ha nu en skön torsdag så här före helgen som snart visar sig. Sköt om er och ha det så bra

 

     

Nina Kraljic med Lighthouse. Jag gillar speciellt videon som har rymdkänsla, hon har en rätt bra röst också. Nina är en kroatisk popsångersk som vann den första säsongen av sångtävlingen The Voice som är den kroatiska versionen av programformatet. Låten här är från när hon var med i Eurrovisionsschlagerfinalen 2016

 

                                




#Båtar #Kraftvärmeverk #Ländryggen #Nina

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards