Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 januari 2020

Av Malin wiper - 17 januari 2020 13:00


                     


 

Min man och jag gick förbi vår fotbollsplan i området och då är det väl bra att man kan stå i mål och leka att man sparkar iväg en fotboll..          

 

 

Nu är jag så nöjd och vill inte spela mer..  

 

 

Min man tog det på ännu större allvar..   . Vi hade ingen boll men jag har infogat bollarna i bilderna i photoshop 

 

 

Min man testade lite basket också..  

 

  

Vi gick igenom en gång ut från ett bostadsområde och en illgul bänk stod på ena sidan och lyste upp

 

 

En fin välskött lekpark

 

 

Som även hade lite annat att bjuda på

 

 

Ett litet hus att gå in i och leka

 

  

   

Roliga konstgjorda blommor i en trädgård

 

 

Senare på ett annat ställe såg jag nåt blått som lyste mellan träden. Det var en Volkswagen Beetle i ny upprustad kostym

 

       

Jag såg detta på Talang nu sist i TV 4 play. Truls och Elli som visade upp ett känslofyllt karateuppträdande. Så unga och redan så skickliga. Det kändes även som dans, konst och magin var total. Jag fick gåshud                  



Detta inlägg skrev jag i går och ställde in på tid eftersom vi i dag är ute och åker i elbilen 5 timmar. Njut av fredagen mina kära besökare. 

 

 

#Fotbollsplan #Basket #Lekpark #Volkswagen #Talang

Av Malin wiper - 17 januari 2020 07:30

 

Ibland har man extra tur när man är ute och promenerar. Vi gick förbi ett bostadsområdet där man just nu kan se arborister som jobbar i träden med att fälla grenar. Min hjärna hade nog loggat ut för jag borde ju ha filmat hela processen som var så intressant. Dessa killar kommer från Arboristen Mälardalen    

 

Aborist är en person som har trädvård som yrke. Ordet kommer från latinets arbor som betyder träd. Klicka här för att läsa en längre beskrivning

 

                        


                                Hornbach 

 

Så här såg deras bil ut från Arboristen Mälardalen. Gillar deras logga som är så snyggt utförd


 

Det är mycket att tänka på för en Arborist med både utrustning som funkar perfekt och ett bra samarbete mellan två Arborister.



                                   

           Outdoor works

 

Dom arbetar två och två och dessa killar jobbade ihop väldigt bra vad jag kunde se. Dom hade full koll och var försiktiga så det var ett nöje att titta på. Det är väldigt lärorikt att vara ute och fota och hitta nya motiv. Man lär sig nåt nytt hela tiden och håller hjärnan igång


  

Här fick en av killarna syn på mig..  . När dom sen kom ner så godkände dom att jag fotat

 

                                 


                                                                Skogma

 

Dom var supersmidiga och jag kände mig inte orolig för dom en enda sekund. Än om jag sen sa att dom skulle vara försiktiga, 

 

        

 

Sen var det dags för en av dom att hala sig ner från trädet


 

Han tog sig ner försiktigt och smidigt


 

Här är han nere på marken igen


 

Sen kom den andra killen ner


 

Jag fick en bild på honom också och dom var så gulliga och trevliga


  

Det var flera som arbetade med träden och här ser ni en som klättrar upp till ett mindre träd där det bara behövdes en stege

 

                                               

 

Jag har fler bilder från våra promenader i går för vi spexade och tokade oss lite. Det inlägget kommer senare. I går vid 12.40-tiden så fick vi strålande solsken och man lockas ut igen och jag blir så mycket piggare när ljuset kommer åter. Fredag igen, vart tar tiden vägen, snart är man ur tiden..  . Nu skall vi ut på äventyr med elbilen så jag önskar er en fantastiskt fin fredag



#Aboristen #Lärorikt #Supersmidiga #Träd

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards